Gå til innhold

Overspising


stjernestøv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De som vil ha snacks i stedet for middag da? 

Anonymkode: 4917e...76b

Ja det er det, jeg spiste en pølse i brød og masse is har jeg spist i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Det går ikke over, spiser hele dagen omtrent. Og min mann er sjokoladeavhengig og chips avhengig men han er aktiv hver dag i flere timer og går masse fjellturer osv. Han har ikke problemer med vekten han nei. Så ikke noe hjelp fra den kanten, men jeg klarte det fint i fjor og ha alt mulig i hus uten at jeg spiste det. Må finne tilbake til den jeg var da. 

Må bare gjøre noe med dette, må klare meg igjen. Kan snakke med lege om det. 

Men hvis han gjemmer bort sin snacks og dere ikke kjøper inn noe annet? Kjøp heller inn masse knekkebrød, grønnsaker og frukt, f.eks. Slik at det du har å overspise i hvert fall er sunt med mindre kalorier enn snacks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Ja det er det, jeg spiste en pølse i brød og masse is har jeg spist i dag. 

Jeg har nettopp trykket i meg 3 boller og nå chips men jeg overspiser ikke da.. men lett for og heller velge det usunne 

Anonymkode: 4917e...76b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (Akkurat nå):

Men hvis han gjemmer bort sin snacks og dere ikke kjøper inn noe annet? Kjøp heller inn masse knekkebrød, grønnsaker og frukt, f.eks. Slik at det du har å overspise i hvert fall er sunt med mindre kalorier enn snacks.

I dag var jeg så desperat at jeg gikk alene på butikken og handlet inn ting å spise, jeg kan jo bare gå på butikken. Jeg er helt ute av kontroll og knekkebrød gjør ikke jobben lenger men vet det er det jeg burde spise. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (Akkurat nå):

I dag var jeg så desperat at jeg gikk alene på butikken og handlet inn ting å spise, jeg kan jo bare gå på butikken. Jeg er helt ute av kontroll og knekkebrød gjør ikke jobben lenger men vet det er det jeg burde spise. 

Kan du handle enn kg vis med godteri når du mister kontroll? 

Anonymkode: 4917e...76b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har nettopp trykket i meg 3 boller og nå chips men jeg overspiser ikke da.. men lett for og heller velge det usunne 

Anonymkode: 4917e...76b

Ja det usunne er mer fristende, men husker når jeg spiste sunt. Da smakte det faktisk godt, nå bare hiver jeg innpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan du handle enn kg vis med godteri når du mister kontroll? 

Anonymkode: 4917e...76b

I dag handlet jeg seks iskaffe og en bolle, da hadde jeg alt spist en bolle fra før. Så kjørte mannen min meg ned senere og jeg kjøpte en haug med is, har ikke tall på hvor mange iser jeg har spist i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (1 time siden):

Har det med psykiatri å gjøre? Sykepleieren kan ikke hjelpe med det og ba meg ta kontakt med ernæringsfysiolog, men det finnes jo ikke her. Er det noe jeg kan gå til legen med? Har mistet kontrollen, føler jeg trenger hjelp og oppfølging ang det. Klarer det ikke selv. @kupton hva mener du om slankemedisiner som saxenda? Har du noen tro på det? Er det noe jeg burde gå for? 

Jeg har gått opp masse av vekten jeg tok av og vil stoppe det, hvor får dere andre hjelp som sliter med overspising? Det er jo et reelt problem, jeg vil kalle det sykdom. Vil ikke over 100 kilo igjen. I fjor gikk jeg ned 28 kilo, hva har skjedd med meg? Hvorfor klarer jeg det ikke nå? Skal jeg skylde det og på negative symptomer? 

Man må ta frem egostyrken og bestemme seg for ikke å overspise.

Anonymkode: 40f45...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man må ta frem egostyrken og bestemme seg for ikke å overspise.

Anonymkode: 40f45...258

Ja jeg vet, har jo gjort det før så burde klare det igjen. Har prøvd flere ganger men det går til Helvete. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (51 minutter siden):

Ja det er en vond spiral som er vanskelig å komme ut av. 

Jeg brukte nesten et år på å gå ned 28 kilo og jeg spiste normalt, sultet meg ikke. Det er sånn jeg vil spise sånn som da. Ja det er nok psykisk, bare synd det ikke finnes hjelp for det. Man føler seg så alene om det og må hjelpe seg selv. 

Ja, man blir fryktelig alene om det i grunn. Er kun en selv som kan stoppe, når man er sin egen verste fiende.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (10 minutter siden):

I dag var jeg så desperat at jeg gikk alene på butikken og handlet inn ting å spise, jeg kan jo bare gå på butikken. Jeg er helt ute av kontroll og knekkebrød gjør ikke jobben lenger men vet det er det jeg burde spise. 

Er i samme båt som deg.  For noen år siden gikk jeg ned 40kg , men så gikk jeg opp 30. Har siden det gått 15 kg ned for å så gå opp igjen.  Og så samme runde igjen.  Jobber for å få kontroll.  Det som vanligvis hjelper meg, er ofte nok måltider + fysisk aktivitet. Og å være i en god periode.  Det var det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (36 minutter siden):

Ja, man blir fryktelig alene om det i grunn. Er kun en selv som kan stoppe, når man er sin egen verste fiende.. 

Ja det er sant det enten det gjelder det ene eller det andre, faen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (36 minutter siden):

Er i samme båt som deg.  For noen år siden gikk jeg ned 40kg , men så gikk jeg opp 30. Har siden det gått 15 kg ned for å så gå opp igjen.  Og så samme runde igjen.  Jobber for å få kontroll.  Det som vanligvis hjelper meg, er ofte nok måltider + fysisk aktivitet. Og å være i en god periode.  Det var det da.

Ok. Uff det er noe faenskap det der. Ja tror jeg var i en bedre periode i fjor enn jeg har vært nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv skrev (1 time siden):

Ok. Uff det er noe faenskap det der. Ja tror jeg var i en bedre periode i fjor enn jeg har vært nå. 

Jeg synes du skal bestille time hos fastlegen og høre om du kan få prøve en av de nye medisinene mot fedme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (11 timer siden):

Jeg synes du skal bestille time hos fastlegen og høre om du kan få prøve en av de nye medisinene mot fedme. 

Ja får gjøre det. Har det kommet noe nytt i pilleform? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (16 timer siden):

Har det med psykiatri å gjøre? Sykepleieren kan ikke hjelpe med det og ba meg ta kontakt med ernæringsfysiolog, men det finnes jo ikke her. Er det noe jeg kan gå til legen med? Har mistet kontrollen, føler jeg trenger hjelp og oppfølging ang det. Klarer det ikke selv. @kupton hva mener du om slankemedisiner som saxenda? Har du noen tro på det? Er det noe jeg burde gå for? 

Jeg har gått opp masse av vekten jeg tok av og vil stoppe det, hvor får dere andre hjelp som sliter med overspising? Det er jo et reelt problem, jeg vil kalle det sykdom. Vil ikke over 100 kilo igjen. I fjor gikk jeg ned 28 kilo, hva har skjedd med meg? Hvorfor klarer jeg det ikke nå? Skal jeg skylde det og på negative symptomer? 

Har du bmi over 40? Da kan du i følge min datter få slankemedisin. Hun har gått ned 15 kg  med Saxenda sprøyter. Hun prøvde først Myrsimba men tålte dem ikke. Hun skal være 3 uker på et tverrfaglig behandlingsopplegg ifm sin overspisingslidelse og er også under dps. 

Endret av Hurja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurja skrev (11 minutter siden):

Har du bmi over 40? Da kan du i følge min datter få slankemedisin. Hun har gått ned 15 kg  med Saxenda sprøyter. Hun prøvde først Myrsimba men tålte dem ikke. Hun skal være 3 uker på et tverrfaglig behandlingsopplegg ifm sin overspisingslidelse og er også under dps. 

Nei jeg har ikke det, men kan jo betale medisinen selv da. Har lest mye om saxenda her inne så har jo håp om at det hjelper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (3 timer siden):

Ja får gjøre det. Har det kommet noe nytt i pilleform? 

Ja, Mysimba er i pilleform. Du må tåle wellbutrin for å kunne bruke Mysimba. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (11 minutter siden):

Ja, Mysimba er i pilleform. Du må tåle wellbutrin for å kunne bruke Mysimba. 

Men kan man bruke det når man går på ap? Vil helst ha mysimba da. Har aldri prøvd Wellbutrin men har lest at den gir økt angst hvis man har angst fra før. Men jeg kunne jo prøvd mysimba da, får høre hva legen sier. Har etterspurt time på helsenorge men ikke fått svar enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne drikke vann med isbiter og sukkerfri is sa sykepleieren, som om jeg ikke har prøvd det. Han aner ikke hva det går ut på jo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...