Gå til innhold

Overspising


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Stikke en sprøyte i magen, nei det er ikke noe for meg. Men hva skal jeg til legen å gjøre da? Det er jo den fettleveren da, må ta ny blodprøve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alba skrev (10 timer siden):

Jeg sliter med overspising selv. Kjenner ikke metthetsfølelse og har lyst på mat hele tiden. Tenker mye på mat og da spesielt godteri om kveldene. 

Ja det er bale det der, jeg spiser selv om jeg er mett. Men nå får det være nok håper jeg, orker ikke dette lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (22 timer siden):

Stikke en sprøyte i magen, nei det er ikke noe for meg. Men hva skal jeg til legen å gjøre da? Det er jo den fettleveren da, må ta ny blodprøve. 

Det er bare en liten penn, kjenner nesten ingenting 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marye skrev (12 minutter siden):

Det er bare en liten penn, kjenner nesten ingenting 

Men jeg må måle dose selv? Er redd jeg skal surre med det der. Men får se da. Og du fikk ikke bivirkninger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (18 minutter siden):

Men jeg må måle dose selv? Er redd jeg skal surre med det der. Men får se da. Og du fikk ikke bivirkninger? 

Dosen blir automatisk riktig fordi du trykker til det står riktig

har litt hard mage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marye skrev (35 minutter siden):

Dosen blir automatisk riktig fordi du trykker til det står riktig

har litt hard mage

Ok. Bra det da. Jeg har hard mage fra før av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve i helt annen ende da Saxenda er veldig dyrt. Jeg skal på kurs i mindfull eating gjennom Ros. Det er digitale kurs så alle kan delta fra hele landet. 

Der blir en bedre kjent med magesekken igjen, kunne kjenne når den er full og når den er tom. Og en får vite om forskjellige typer sulter. Vi skal nok og øve på det åpenbare, å være mer oppmerksomme når en spiser.

https://nettros.no/events/kurs-mindful-eating/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (18 minutter siden):

Du kan jo prøve i helt annen ende da Saxenda er veldig dyrt. Jeg skal på kurs i mindfull eating gjennom Ros. Det er digitale kurs så alle kan delta fra hele landet. 

Der blir en bedre kjent med magesekken igjen, kunne kjenne når den er full og når den er tom. Og en får vite om forskjellige typer sulter. Vi skal nok og øve på det åpenbare, å være mer oppmerksomme når en spiser.

https://nettros.no/events/kurs-mindful-eating/

Takk for tipa,får se hva som er det rette for meg. Kommer ikke over at jeg har gått opp ti kilo siden mai. At jeg har latt det gå så langt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (2 timer siden):

Takk for tipa,får se hva som er det rette for meg. Kommer ikke over at jeg har gått opp ti kilo siden mai. At jeg har latt det gå så langt. 

Det er vanskelig når vekta bare går opp. Det kjenner jeg veldig godt til. Med å starte reisen med mindfull eating håper jeg å komme bort fra alle regler og tanker om Slanking og at mat er en vanskelig ting. Håper det er starten på noe godt. Har jo ingen tro på at alt snur på åtte uker, men jeg kan jo starte prosessen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (2 timer siden):

Det er vanskelig når vekta bare går opp. Det kjenner jeg veldig godt til. Med å starte reisen med mindfull eating håper jeg å komme bort fra alle regler og tanker om Slanking og at mat er en vanskelig ting. Håper det er starten på noe godt. Har jo ingen tro på at alt snur på åtte uker, men jeg kan jo starte prosessen

Ok. Jeg tror jeg bare må ta tak i meg selv og stoppe med overspisingen, klarte det jo i fjor. Det er det som er så rart, må bare kutte ut å spise hele tiden. Det er jo det jeg driver med, jeg trenger ikke spise så mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (1 time siden):

Ok. Jeg tror jeg bare må ta tak i meg selv og stoppe med overspisingen, klarte det jo i fjor. Det er det som er så rart, må bare kutte ut å spise hele tiden. Det er jo det jeg driver med, jeg trenger ikke spise så mye. 

Hva med å planlegge måltidene på forhånd? 
F.eks at du skal spise 1 knekkebrød med pålegg til frokost, 1 banan til mellommåltid, 1 liten bolle salat til lunsj, 1 eple til mellommåltid, 1 potet, 2 kjøttkaker, 1 gulrot til middag og 1 knekkebrød med pålegg til kvelds. Skriv kvelden før hva du skal spise dagen etter og hold deg til planen. Hvis du føler sult mellom måltidene så kan du både tenke at det er overspisingen som tuller med deg, og evt spis noe frukt i stede for andre usunne greier. Eller bare drikk et glass vann i stede for å spise, vann er overraskende mettende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikkeanonymnok skrev (12 timer siden):

Hva med å planlegge måltidene på forhånd? 
F.eks at du skal spise 1 knekkebrød med pålegg til frokost, 1 banan til mellommåltid, 1 liten bolle salat til lunsj, 1 eple til mellommåltid, 1 potet, 2 kjøttkaker, 1 gulrot til middag og 1 knekkebrød med pålegg til kvelds. Skriv kvelden før hva du skal spise dagen etter og hold deg til planen. Hvis du føler sult mellom måltidene så kan du både tenke at det er overspisingen som tuller med deg, og evt spis noe frukt i stede for andre usunne greier. Eller bare drikk et glass vann i stede for å spise, vann er overraskende mettende.

Jeg planlegger hva jeg skal spise hver dag så plutselig gir jeg faen i alt, skal prøve å ikke gjøre det nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (5 minutter siden):

Jeg planlegger hva jeg skal spise hver dag så plutselig gir jeg faen i alt, skal prøve å ikke gjøre det nå. 

Jeg tror det kan være lurt å legge en plan for hva du kan gjøre når du kjenner at du er på vei til å gi faen i alt. Det er "lett" å tenke at man skal skjerpe seg når man ikke er der. Men når du kommer der at du hiver alt på båten, så trenger du en strategi for å takle det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (2 minutter siden):

Jeg tror det kan være lurt å legge en plan for hva du kan gjøre når du kjenner at du er på vei til å gi faen i alt. Det er "lett" å tenke at man skal skjerpe seg når man ikke er der. Men når du kommer der at du hiver alt på båten, så trenger du en strategi for å takle det.

Er du sint på meg enda? 

Anonymkode: 4917e...76b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (2 minutter siden):

Jeg tror det kan være lurt å legge en plan for hva du kan gjøre når du kjenner at du er på vei til å gi faen i alt. Det er "lett" å tenke at man skal skjerpe seg når man ikke er der. Men når du kommer der at du hiver alt på båten, så trenger du en strategi for å takle det.

Har planer om å spise sukkerfri saft is nå og drikke brus uten sukker. Det var planer før og det fungerte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Er du sint på meg enda? 

Anonymkode: 4917e...76b

Du er AB så jeg vet ikke hvem du er. Send meg PM hvis du vil spørre meg om noe direkte, ikke kupp andres tråder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 5 uker uten godteri, is osv, men med andre dårlige karbo-kilder som pizza, focaccia feks. Likevel har det vært en merkbar endring til det bedre disse ukene. Smågodt er gift, virker det som. Hadde en planlagt 4-dagers gigasprekk nå i helgen, og det merkes på kroppen. Vondt i føtter/tær, halsbrann, hjertebank og kanskje mer nedstemt? 

Bare å komme opp på hesten igjen.

Jeg synes det er lettere når det ikke er fullstendig alt eller ingenting. Det er fortsatt mulig å spise en mindre sunn middag, men det etterfølges ikke da automatisk av en pose smågodt i tillegg. 

Jeg tror også det er veldig sunt å faste første del av dagen. - Og om det ikke går hver dag- kanskje 2-3. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...