Gå til innhold

Overspising


stjernestøv

Anbefalte innlegg

frosken skrev (2 timer siden):

Det er veldig ukomplisert å bruke ozempic, - den kommer i en sprøytepenn og tas en gang i uken. Tror du ville blitt overrasket over hvor enkelt det er å bruke den. 

Men skal denne gis til noen som bare er moderat overvektig? Jeg trodde man måtte langt opp på bmi-skalaen for å få denne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

frosken skrev (7 timer siden):

Det er veldig ukomplisert å bruke ozempic, - den kommer i en sprøytepenn og tas en gang i uken. Tror du ville blitt overrasket over hvor enkelt det er å bruke den. 

Ok. Kan jo spør etter den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (8 timer siden):

Lykke til i morgen.

Det er to slankemedisiner for dem uten diabetes. Det er som du vet Mysimba og Saxenda. 

Takk. Ja og ozempic, får se hva legen sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen tok meg på alvor og sa at jeg var overvektig, skal ta blodprøver i morgen tidlig på fastende mage. Så skulle han ringe meg når de var klar, han snakket om mysimba og ozempic. Jeg sa mysimba påvirker risperdal så da må jeg ta mindre av det men det går jo an, vil helst ha det i pilleform. Men får høre hva han sier når han ringer da, trodde det var en hun jeg. Utenlandsk navn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (13 minutter siden):

Legen tok meg på alvor og sa at jeg var overvektig, skal ta blodprøver i morgen tidlig på fastende mage. Så skulle han ringe meg når de var klar, han snakket om mysimba og ozempic. Jeg sa mysimba påvirker risperdal så da må jeg ta mindre av det men det går jo an, vil helst ha det i pilleform. Men får høre hva han sier når han ringer da, trodde det var en hun jeg. Utenlandsk navn. 

Så bra at han tok deg alvorlig og at du nå får hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fru2020 skrev (1 minutt siden):

Så bra at han tok deg alvorlig og at du nå får hjelp.

Ja han skulle hjelpe meg sa han :) Det er jeg ikke vant til når det gjelder overvekt, ville ta all slags blodprøver og. Da må jeg gå ned selv i morgen tidlig og det gruer jeg meg til, men det er jo ikke så langt da. Får tenke at jeg klarer det når de negative tankene kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg får mysimba da men da må jeg ned i dosen på risperdal, går jo på 4 mg nå. Noen som vet hva dose jeg må ta da? 2mg kanskje? Eller vet legen dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Håper jeg får mysimba da men da må jeg ned i dosen på risperdal, går jo på 4 mg nå. Noen som vet hva dose jeg må ta da? 2mg kanskje? Eller vet legen dette? 

Dette må du satse på at legen vet. Håper det blir Mysimba på deg siden du synes penn virker så vanskelig. Men om du ender med å måtte sette sprøyte så blir det fort en vane. Det gjør ikke vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (1 minutt siden):

Dette må du satse på at legen vet. Håper det blir Mysimba på deg siden du synes penn virker så vanskelig. Men om du ender med å måtte sette sprøyte så blir det fort en vane. Det gjør ikke vondt. 

Ok. Ja håper det blir mysimba, ja jeg er så usikker på om jeg klarer det med pennen. Er ikke redd det skal gjøre vondt heller, er redd for å gjøre feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (1 time siden):

Ok. Ja håper det blir mysimba, ja jeg er så usikker på om jeg klarer det med pennen. Er ikke redd det skal gjøre vondt heller, er redd for å gjøre feil. 

Det trenger du absolutt ikke være redd for. Det ligger video på YouTube som forklarer det enkelt og du kan ikke stikke feil. Du skal ikke treffe noe spesielt sted. Rett inn i flesket😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (1 minutt siden):

Det trenger du absolutt ikke være redd for. Det ligger video på YouTube som forklarer det enkelt og du kan ikke stikke feil. Du skal ikke treffe noe spesielt sted. Rett inn i flesket😉

Bare tenker med dose og sånt eller var dosen klar? Ok, jeg klarer det sikkert er bare så usikker på meg selv. Min far og bror har jo diabetes og driver og stikker seg i magen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Bare tenker med dose og sånt eller var dosen klar? Ok, jeg klarer det sikkert er bare så usikker på meg selv. Min far og bror har jo diabetes og driver og stikker seg i magen. 

Du snurrer rundt hjulet. Det er godt merket. Og så kan du se på YouTube filmen et par ganger.

Om du er veldig usikker kan du jo få be om å sette den på legekontoret første gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fru2020 skrev (Akkurat nå):

Du snurrer rundt hjulet. Det er godt merket. Og så kan du se på YouTube filmen et par ganger.

Om du er veldig usikker kan du jo få be om å sette den på legekontoret første gang.

Ok. Skummelt 😮 

Ja må spør om å få sette den der første gangen tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (15 minutter siden):

Ok. Skummelt 😮 

Ja må spør om å få sette den der første gangen tror jeg. 

Jeg skjønner at det føles skummelt ut. Jeg måtte se på videoen flere ganger før jeg var klar til å prøve selv, men det gikk helt fint. Det ble fort en vane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (4 minutter siden):

Jeg skjønner at det føles skummelt ut. Jeg måtte se på videoen flere ganger før jeg var klar til å prøve selv, men det gikk helt fint. Det ble fort en vane.

Ok. Tøff du da, jeg er litt pysete av meg. Håper på mysimba da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jeg til å mestre overspisingen bedre med et hjelpemiddel? Er bare så skeptisk når jeg leser om alle bivirkningene, hva vil legen si når jeg sier jeg har ombestemt meg? Har lyst å klare dette på egenhånd men vet ikke om jeg klarer det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Kommer jeg til å mestre overspisingen bedre med et hjelpemiddel? Er bare så skeptisk når jeg leser om alle bivirkningene, hva vil legen si når jeg sier jeg har ombestemt meg? Har lyst å klare dette på egenhånd men vet ikke om jeg klarer det. 

Dette har du tenkt så lenge på at nå synes jeg du skal teste det ut.

Jeg tenker at det er så enkelt som at om du får bivirkninger som du ikke håndterer eller vil håndtere så bare slutter du. Dette er jo en medisin som du ikke er avhengig av så det er faktisk så enkelt at man bare kan slutte.

Jeg fikk verken bivirkninger eller ønsket virkning.

Test det ut. Enten funker det eller så funker det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (1 minutt siden):

Dette har du tenkt så lenge på at nå synes jeg du skal teste det ut.

Jeg tenker at det er så enkelt som at om du får bivirkninger som du ikke håndterer eller vil håndtere så bare slutter du. Dette er jo en medisin som du ikke er avhengig av så det er faktisk så enkelt at man bare kan slutte.

Jeg fikk verken bivirkninger eller ønsket virkning.

Test det ut. Enten funker det eller så funker det ikke.

Både mannen og sønnen min sier jeg ikke må gjøre det og det gjør meg så usikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...