Gå til innhold

Overspising


stjernestøv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Skjønner ikke hvordan noen kan overspisee. 

Anonymkode: 4917e...76b

Og jeg skjønner ikke hvordan folk klarer å sulte seg til det punktet hvor de må tvangsinnlegges for ernæring.

Det er psykisk sykdom som ligger bak begge lidelsene.

Anonymkode: 73fd5...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

cilie skrev (51 minutter siden):

Jeg har hatt 5 uker uten godteri, is osv, men med andre dårlige karbo-kilder som pizza, focaccia feks. Likevel har det vært en merkbar endring til det bedre disse ukene. Smågodt er gift, virker det som. Hadde en planlagt 4-dagers gigasprekk nå i helgen, og det merkes på kroppen. Vondt i føtter/tær, halsbrann, hjertebank og kanskje mer nedstemt? 

Bare å komme opp på hesten igjen.

Jeg synes det er lettere når det ikke er fullstendig alt eller ingenting. Det er fortsatt mulig å spise en mindre sunn middag, men det etterfølges ikke da automatisk av en pose smågodt i tillegg. 

Jeg tror også det er veldig sunt å faste første del av dagen. - Og om det ikke går hver dag- kanskje 2-3. 

Da er du flink. Jeg spiser ikke så sunne middager heller men kan gå ned i vekt, spiser jo pasta og poteter f.eks. Det gjorde jeg da jeg gikk ned 28 kilo, det er alt det som blir utenom. Sjokolade og chips osv. Får se hvordan det går nå fremover. 

Lykke til videre til deg :) Lett er det ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (På 12.9.2022 den 12.06):

Da er du flink. Jeg spiser ikke så sunne middager heller men kan gå ned i vekt, spiser jo pasta og poteter f.eks. Det gjorde jeg da jeg gikk ned 28 kilo, det er alt det som blir utenom. Sjokolade og chips osv. Får se hvordan det går nå fremover. 

Lykke til videre til deg :) Lett er det ikke. 

Kan melde om at jeg ennå ikke har tatt meg inn😵‍ - Og «sukker» er det eneste som frister. 

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cilie skrev (1 time siden):

Kan melde om at jeg ennå ikke har tatt meg inn😵‍ - Og «sukker» er det eneste som frister. 

Uff så kjipt. Jeg har klart meg bra siden søndag nå men sprekker vel på lørdag, lurer på hva legen sier om slankemedisin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (58 minutter siden):

Uff så kjipt. Jeg har klart meg bra siden søndag nå men sprekker vel på lørdag, lurer på hva legen sier om slankemedisin. 

Istedenfor å anta at du sprekker på lørdag, kan du prøve å snu det? F.eks «jeg vet lørdag blir vanskelig men jeg er sterk og SKAL klare det». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok skrev (3 minutter siden):

Istedenfor å anta at du sprekker på lørdag, kan du prøve å snu det? F.eks «jeg vet lørdag blir vanskelig men jeg er sterk og SKAL klare det». 

Kan jo det men kjøpte sjokolade på europris i dag, spørs om jeg klarer å motstå den men kan jo prøve. Mannen ville ha sjokolade. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv skrev (13 minutter siden):

Kan jo det men kjøpte sjokolade på europris i dag, spørs om jeg klarer å motstå den men kan jo prøve. Mannen ville ha sjokolade. 

Jeg har troen på deg, du må bare ha troen på deg selv også. Dette har du klart før og kan klare det igjen. Ikke la en sjokolade ødelegge alle de dagene du har hatt uten denne uken. Det er den ikke verdt og den vil nok bare gi deg negative tanker dersom du spiser den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok skrev (3 minutter siden):

Jeg har troen på deg, du må bare ha troen på deg selv også. Dette har du klart før og kan klare det igjen. Ikke la en sjokolade ødelegge alle de dagene du har hatt uten denne uken. Det er den ikke verdt og den vil nok bare gi deg negative tanker dersom du spiser den. 

Takk :) Du har helt rett i det du skriver her, en stor stratos kan ødelegge alt sammen. Men litt ekstra god mat blir det nok på lørdagskvelden, det unte jeg meg sist jeg gikk ned i vekt men ikke sjokolade da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (16 minutter siden):

Kan jo det men kjøpte sjokolade på europris i dag, spørs om jeg klarer å motstå den men kan jo prøve. Mannen ville ha sjokolade. 

Tenk sånn: «det er ikke verdt å sabotere vektnedgangen og bedre helse til fordel for en sjokolade som  det tar bare noen sekunder å nyte» - og så prøver du å fokusere på noe annet enn mat. Fokuserer man på mat har man også lyst på mat, og veien til å sprekke blir kortere. 

Dette hjelper iallefal meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurja skrev (2 minutter siden):

Tenk sånn: «det er ikke verdt å sabotere vektnedgangen og bedre helse til fordel for en sjokolade som  det tar bare noen sekunder å nyte» - og så prøver du å fokusere på noe annet enn mat. Fokuserer man på mat har man også lyst på mat, og veien til å sprekke blir kortere. 

Dette hjelper iallefal meg. 

Ja det er fort gjort å spise en sjokolade og er egentlig ikke verdt det, kan fokusere på serier. Og det har tross alt gått fint hittil denne uken uten å overspise. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også må jeg legge til en ting til, hvis mannen har lyst på sjokolade så kan han kjøpe seg sjokolade selv. Han er voksen nok til å gå på butikken og du slipper den fristelsen. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok skrev (Akkurat nå):

Også må jeg legge til en ting til, hvis mannen har lyst på sjokolade så kan han kjøpe seg sjokolade selv. Han er voksen nok til å gå på butikken og du slipper den fristelsen. ;) 

Fristelsen er når den ligger i skuffen og roper på meg :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (7 minutter siden):

Fristelsen er når den ligger i skuffen og roper på meg :D 

Tenk hviken seier og mestringsfølelse det er for deg hver gang du ikke bryr deg om den 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du si til mannen din at han skal spise den sjokoladen du har kjøpt nå før lørdag? Slik at du ikke har noe som ligger og roper på deg. Så tar du en time om gangen når fristelsen til å kjøpe noe nytt nærmer seg.

Husk at fristelse er ikke farlig. Det å ha lyst på noe er ikke farlig. Det er helt ok å føle at man har lyst på noe. Cravings er helt ok og helt ufarlig. Så når dagene nærmer seg og du kjenner cravings, ikke kjemp i mot dem som noe som er farlig. Det er helt greit at de er der, og så er det bare å stå dem av til de forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurja skrev (4 minutter siden):

Tenk hviken seier og mestringsfølelse det er for deg hver gang du ikke bryr deg om den 😄

Ja det har du rett i, klarte jo meg nesten et helt år uten sjokolade. Det er ikke livsnødvendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurja skrev (28 minutter siden):

Tenk sånn: «det er ikke verdt å sabotere vektnedgangen og bedre helse til fordel for en sjokolade som  det tar bare noen sekunder å nyte» - og så prøver du å fokusere på noe annet enn mat. Fokuserer man på mat har man også lyst på mat, og veien til å sprekke blir kortere. 

Dette hjelper iallefal meg. 

Ja, det tar bare noen sekunder å nyte, men får en ro i kroppen etterpå.  Det er det som gjør det så vanskelig å la være å spise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (3 minutter siden):

Kan du si til mannen din at han skal spise den sjokoladen du har kjøpt nå før lørdag? Slik at du ikke har noe som ligger og roper på deg. Så tar du en time om gangen når fristelsen til å kjøpe noe nytt nærmer seg.

Husk at fristelse er ikke farlig. Det å ha lyst på noe er ikke farlig. Det er helt ok å føle at man har lyst på noe. Cravings er helt ok og helt ufarlig. Så når dagene nærmer seg og du kjenner cravings, ikke kjemp i mot dem som noe som er farlig. Det er helt greit at de er der, og så er det bare å stå dem av til de forsvinner.

Kjøpte fem plater til hundre kroner :D Men jeg skal prøve så godt jeg kan å unngå det. 

Det er det med meg at plutselig blir jeg som en annen person og gir faen og bare putter innpå, vet ikke hvorfor det er sånn med meg. Må jo prøve å holde meg i det sporet jeg er i nå men det kan plutselig snu, det er rart det der. Får noe voldsomt med cravings ja, det er kanskje det som får meg til å gi faen. Blir som et altetende monster. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (1 minutt siden):

Ja, det tar bare noen sekunder å nyte, men får en ro i kroppen etterpå.  Det er det som gjør det så vanskelig å la være å spise

Ja det er sant at man får en ro i kroppen, så kommer og den dårlige samvittigheten. Men ærlig talt så kan jeg spise hele dagen jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (3 minutter siden):

Ja, det tar bare noen sekunder å nyte, men får en ro i kroppen etterpå.  Det er det som gjør det så vanskelig å la være å spise

Jeg reagerer annerledes, føler meg i dårlig form (pga bs?).. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Kjøpte fem plater til hundre kroner :D Men jeg skal prøve så godt jeg kan å unngå det. 

Det er det med meg at plutselig blir jeg som en annen person og gir faen og bare putter innpå, vet ikke hvorfor det er sånn med meg. Må jo prøve å holde meg i det sporet jeg er i nå men det kan plutselig snu, det er rart det der. Får noe voldsomt med cravings ja, det er kanskje det som får meg til å gi faen. Blir som et altetende monster. 

I det øyeblikket du gir faen - kan du se for deg en strategi som kan fungere som kan hjelpe deg til å enten stå i mot, endre tankegang eller avlede deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...