Gå til innhold

Overspising


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv skrev (5 minutter siden):

Sykepleieren ser ikke den ukontrollerte meg, prøver å fortelle om det og mitt destruktive mønster med mat men han ser visst ikke på det som et problem. 

Jeg kjenner jeg blir frustrert på dine vegne mtp sykepleieren din. Jeg føler han ikke tar deg på alvor. Men klart, din akilles er maten, ellers er du jo så rolig av deg. Jeg blir jo mye mer synlig destruktiv. Kanskje bunner det i lignende følelser jeg vet ikke. Men mine greier blir mer synlig. Du er så stille og rolig også blir du sittende og får råd om å spise en gulrot..Jeg får så vondt av deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glitter skrev (8 minutter siden):

Jeg kjenner jeg blir frustrert på dine vegne mtp sykepleieren din. Jeg føler han ikke tar deg på alvor. Men klart, din akilles er maten, ellers er du jo så rolig av deg. Jeg blir jo mye mer synlig destruktiv. Kanskje bunner det i lignende følelser jeg vet ikke. Men mine greier blir mer synlig. Du er så stille og rolig også blir du sittende og får råd om å spise en gulrot..Jeg får så vondt av deg. 

Ja jeg blir litt frustrert jeg også, han ser ikke på det som noe problem. Man kan jo være destruktiv selv om man er rolig, ja det blir jo ikke synlig hos meg bortsett fra vekten da. Lurer nå på hva legen sier om det og om hun tar det på alvor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (4 minutter siden):

Ja jeg blir litt frustrert jeg også, han ser ikke på det som noe problem. Man kan jo være destruktiv selv om man er rolig, ja det blir jo ikke synlig hos meg bortsett fra vekten da. Lurer nå på hva legen sier om det og om hun tar det på alvor. 

Man kan absolutt være destruktiv uten at det er så synlig. Det er ikke greit at det er slik jeg blir destruktiv skal merkes så mye, men ikke slik som deg. Da jeg var undervektig så ble det og merket mye. Hva med overspising og overvekt da? Det er jo like jævla vondt. Eller egentlig mer jævlig med overspising og overvekt. Jeg har vært begge deler og som undervektig var jeg faen meg stolt selv om jeg ser nå at jeg så stygg og syk ut. 

Jeg håper din lege tar deg på alvor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (2 minutter siden):

Man kan absolutt være destruktiv uten at det er så synlig. Det er ikke greit at det er slik jeg blir destruktiv skal merkes så mye, men ikke slik som deg. Da jeg var undervektig så ble det og merket mye. Hva med overspising og overvekt da? Det er jo like jævla vondt. Eller egentlig mer jævlig med overspising og overvekt. Jeg har vært begge deler og som undervektig var jeg faen meg stolt selv om jeg ser nå at jeg så stygg og syk ut. 

Jeg håper din lege tar deg på alvor!

Var undervektig en gang jeg og og det var ikke fint, da skulle alle kommentere det og at nå måtte jeg legge på meg. Jeg var syk da og spiste ikke men det er jo sykt å overspise og, det blir bare ikke tatt på alvor. Det er jo et problem og det er vondt ja, når jeg var undervektig brydde jeg meg ikke om vekten. Ville bare bli bra og ble jeg bra lovet jeg Gud å aldri klage på vekten igjen, jadda. 

Ja får håpe legen tar meg på alvor da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (7 minutter siden):

Var undervektig en gang jeg og og det var ikke fint, da skulle alle kommentere det og at nå måtte jeg legge på meg. Jeg var syk da og spiste ikke men det er jo sykt å overspise og, det blir bare ikke tatt på alvor. Det er jo et problem og det er vondt ja, når jeg var undervektig brydde jeg meg ikke om vekten. Ville bare bli bra og ble jeg bra lovet jeg Gud å aldri klage på vekten igjen, jadda. 

Ja får håpe legen tar meg på alvor da. 

Håper han gjør det! 

Overspising og overvekt er vondt og ikke bra det heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (På 14.9.2022 den 20.23):

Sånn er det med meg også. Blir ganske fortvilet. 

 

stjernestøv skrev (På 14.9.2022 den 20.13):

Jeg vet ikke hva jeg kan gjøre i grunn, blir jo en annen person. Må prøve å finne tilbake til meg selv på en måte. 

Dere to har sukkeravhengighet. Løsningen er å kutte ut sukker og det meste av karbohydrater, så enkelt og så vanskelig. Se gjerne litt på denne fb-siden: https://www.facebook.com/FriskUtenSukker

Lån boka hennes på biblioteket og les den, hun sier utrolig mye fornuftig og viktig om sukkeravhengighet, hun har det selv og vet hvordan det er. :)  Boka heter "Sukkeravhengig? Bli frisk uten sukker" og er skrevet av Bente Josefsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (1 minutt siden):

 

Dere to har sukkeravhengighet. Løsningen er å kutte ut sukker og det meste av karbohydrater, så enkelt og så vanskelig. Se gjerne litt på denne fb-siden: https://www.facebook.com/FriskUtenSukker

Lån boka hennes på biblioteket og les den, hun sier utrolig mye fornuftig og viktig om sukkeravhengighet, hun har det selv og vet hvordan det er. :)  Boka heter "Sukkeravhengig? Bli frisk uten sukker" og er skrevet av Bente Josefsen.

Ja det har du rett i at det er en avhengighet. Kunne jo prøvd å lese de bøkene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (5 minutter siden):

Ja det har du rett i at det er en avhengighet. Kunne jo prøvd å lese de bøkene. 

Les boken hennes i alle fall, det gjør jo ingen skade. :) Du kan jo titte litt på fb-siden også om du er på fb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 time siden):

Les boken hennes i alle fall, det gjør jo ingen skade. :) Du kan jo titte litt på fb-siden også om du er på fb.

Ja skal se på fb siden. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (5 timer siden):

 

Dere to har sukkeravhengighet. Løsningen er å kutte ut sukker og det meste av karbohydrater, så enkelt og så vanskelig. Se gjerne litt på denne fb-siden: https://www.facebook.com/FriskUtenSukker

Lån boka hennes på biblioteket og les den, hun sier utrolig mye fornuftig og viktig om sukkeravhengighet, hun har det selv og vet hvordan det er. :)  Boka heter "Sukkeravhengig? Bli frisk uten sukker" og er skrevet av Bente Josefsen.

Du er kanskje litt vel bombastisk når du snakker om sukkeravhengighet? Som på de fleste områder innen ernæringsforskningen, så spriker resultatene - og det som er god løsning for noen, trenger ikke være det for andre. 

Begrepet "sukkeravhengighet" er ganske omdiskutert. Forskerne krangler om sukkeravhengighet (forskning.no)

Det som imidlertid ikke er omdiskutert, er at mye sukker er negativt helsemessig for nesten alle.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (1 time siden):

Du er kanskje litt vel bombastisk når du snakker om sukkeravhengighet? Som på de fleste områder innen ernæringsforskningen, så spriker resultatene - og det som er god løsning for noen, trenger ikke være det for andre. 

Begrepet "sukkeravhengighet" er ganske omdiskutert. Forskerne krangler om sukkeravhengighet (forskning.no)

Det som imidlertid ikke er omdiskutert, er at mye sukker er negativt helsemessig for nesten alle.:-)

De som har sukkeravhengighet (vi snakker ikke om bare "veldig glad i søtt" altså) tviler ikke ett sekund på at sukkeravhengighet er reellt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (2 minutter siden):

De som har sukkeravhengighet (vi snakker ikke om bare "veldig glad i søtt" altså) tviler ikke ett sekund på at sukkeravhengighet er reellt. 

Folk kan oppleve mye som reelt, som ikke nødvendigvis er det dersom man vurderer det ut i fra vitenskapelige kriterier. Jo mer det snakkes om "sukkeravhengighet", jo flere vil kunne bli overbevist om at de har en slik form for avhengighet.  Det positive er at folk som tror de er sukkeravhengige, ser ut til å spise mindre enn de som ikke tror det. Så i en slik sammenheng spiller det ikke så stor rolle om de er eller ikke er avhengige ut i fra hvordan avhengighet defineres i andre sammenhenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (14 timer siden):

Folk kan oppleve mye som reelt, som ikke nødvendigvis er det dersom man vurderer det ut i fra vitenskapelige kriterier. Jo mer det snakkes om "sukkeravhengighet", jo flere vil kunne bli overbevist om at de har en slik form for avhengighet.  Det positive er at folk som tror de er sukkeravhengige, ser ut til å spise mindre enn de som ikke tror det. Så i en slik sammenheng spiller det ikke så stor rolle om de er eller ikke er avhengige ut i fra hvordan avhengighet defineres i andre sammenhenger. 

Sukkeravhengighet er en sykdom som sitter i hjernens belønningssenter på linje med andre avhengigheter. Det fleste av oss har ikke problemer med dette, men noen klarer ikke å styre det og det har ingenting med viljestyrke å gjøre, det er på samme nivå som en narkoman eller en som er avhengig av alkohol. Og etter å ha fulgt flere her inne over lang tid er jeg overbevist om at de har sukkeravhengighet, de sier jo selv at de blir et helt annet menneske når de får spise noe søtt bl.a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv skrev (På 14.9.2022 den 20.06):

Kjøpte fem plater til hundre kroner :D Men jeg skal prøve så godt jeg kan å unngå det. 

Det er det med meg at plutselig blir jeg som en annen person og gir faen og bare putter innpå, vet ikke hvorfor det er sånn med meg. Må jo prøve å holde meg i det sporet jeg er i nå men det kan plutselig snu, det er rart det der. Får noe voldsomt med cravings ja, det er kanskje det som får meg til å gi faen. Blir som et altetende monster. 

Pakk inn hver plate med et fint julekort i cellofan-papir og pakkebånd, så har du 5 fine julegaver :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurja skrev (1 time siden):

Pakk inn hver plate med et fint julekort i cellofan-papir og pakkebånd, så har du 5 fine julegaver :) 

Har spist mye av det nå, ja jeg er et vrak :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (6 timer siden):

Ingen som vet om andre medisiner i pilleform utenom mysimba? Legen vet kanskje da,håper det. Skal dit i morgen. 

Det er veldig ukomplisert å bruke ozempic, - den kommer i en sprøytepenn og tas en gang i uken. Tror du ville blitt overrasket over hvor enkelt det er å bruke den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Fru2020 skrev (56 minutter siden):

Lykke til i morgen.

Det er to slankemedisiner for dem uten diabetes. Det er som du vet Mysimba og Saxenda. 

Ozempic er også mye i bruk, anses for å være mer effektiv enn saxenda og må bare tas en gang pr uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...