Gå til innhold

Anbefalte innlegg

morsan skrev (23 minutter siden):

Det har blitt tradisjon for å kjøpe en liten ting til treet på ferie - på det viset blir det en gradvis fornyelse av juletrepynten og så er det hyggelig å minnes fine ferieturer etterhvert som pynten henges på treet.

Den tradisjonen har vi også, i hvert fall delvis. Dvs. det er ofte mye fint i butikkene man ikke kan unngå å titte i på utenlandsferie, samtidig har vi et begrenset behov for vaser, skåler, lysestaker og andre typiske souvenirer. En grei variant er da å kjøpe noe til juletreet. Det krever ingen lagringsplass vi ikke allerede har, og dingsen vil garantert bli brukt. 

Dessuten liker jeg å prøve å finne noe som ikke er produsert i Kina, men faktisk har en slags tilknytning til feriestedet. 

Fortsetter under...

laban skrev (8 minutter siden):

Den tradisjonen har vi også, i hvert fall delvis. Dvs. det er ofte mye fint i butikkene man ikke kan unngå å titte i på utenlandsferie, samtidig har vi et begrenset behov for vaser, skåler, lysestaker og andre typiske souvenirer. En grei variant er da å kjøpe noe til juletreet. Det krever ingen lagringsplass vi ikke allerede har, og dingsen vil garantert bli brukt. 

Dessuten liker jeg å prøve å finne noe som ikke er produsert i Kina, men faktisk har en slags tilknytning til feriestedet. 

Ja, det er en veldig hyggelig måte å skaffe suvenirer på, uten å fylle opp huset med typiske turistting man ikke trenger. :) 

Jeg har pyntet litt mer i dag, egentlig er det ikke så mye som mangler faktisk. Noen av dukkene som bor nede i stua får kanskje nisseluene på og jeg leker litt med tanken på å sette opp juletreet alt neste helg... Vi får se. Pleier alltid å vente til 21-22. desember, men i år har jeg litt lyst til å sette det opp tidligere.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...