Gå til innhold

Hva slags julepynt har du?


Lillemus

Anbefalte innlegg

Lillemus skrev (11 timer siden):

Du er jo verre enn meg! 🤣 Har du ikke fått med deg at disse er hottere enn hottest på julepyntfronten for tiden:

Christiania 1739 Nøtteknekker Med Trommer 60cm

Gjerne i full størrelse som en virkelig mann, men også i mindre, denne er 60 cm. Jeg har ikke noe forhold til operaen / balletten, "Nøtteknekkeren og Musekongen" så for meg gir de ingen julefølelse, men folk er jo gale etter disse om dagen.

Jeg synes forsåvidt de er fine, men de er altfor altfor vanlige nå for tiden. De blir for meg «oppbrukt», og om et par år kvitter folk seg med dem. Orker ikke slike trender…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida skrev (8 timer siden):

Ellers er ikke jeg heller glad i den typiske julerøde fargen . Synes den blir glorete. 

Ellers må jeg ha litt rødt, men da i en mer dempet rødfarge. 

 

Kayia skrev (6 timer siden):

Mitt røde innslag går mer over i rust :) 

Haha! Folk er forskjellige gitt! Jeg derimot synes knallrødt/julerødt er toppers. Har også i mitt liv hatt flere røde kjoler, i tillegg da til julepynt og -duker. Jeg har stusset litt over de som ikke vil ha skikkelig rødt i jula, men heller vil ha burgunder. Ditto med dem som kjører sennepsfarget til påske. 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
morsan skrev (1 time siden):

 

Haha! Folk er forskjellige gitt! Jeg derimot synes knallrødt/julerødt er toppers. Har også i mitt liv hatt flere røde kjoler, i tillegg da til julepynt og -duker. Jeg har stusset litt over de som ikke vil ha skikkelig rødt i jula, men heller vil ha burgunder. Ditto med dem som kjører sennepsfarget til påske. 🤣

Jeg har ikke burgunder heller , men rustrødt slik som Kayia :) Dette er hjemme da. 

Nå har jeg kommet på hytta og pakket ut julepynten jeg har kjøpt. Her blir det ikke et eneste rødt innslag i jula.  Kun forskjellige brunfarger,  sort, beige,offhvite, gull, mosegrønt. Blir julestemning likevel :)

Men helt ærlig så liker jeg forskjellige stiler og jeg kan godt komme hjem til noen som pynter med knallrødt og synes det er kjempefint hvis det er gjort elegant, så kommer an på hvordan det er pyntet. 

Det jeg ikke liker er overlessede hjem hvor den ene røde nissen slår i hjel den andre blandet sammen med annet nips, rot og krimkrams. Stort sett er det eldre folk som gjerne gjør det da. Ikke ungdommer i midten av 50- åra som oss :)

Ps. Jeg bruker sennepsgult i påsken 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (8 timer siden):

 

Haha! Folk er forskjellige gitt! Jeg derimot synes knallrødt/julerødt er toppers. Har også i mitt liv hatt flere røde kjoler, i tillegg da til julepynt og -duker. Jeg har stusset litt over de som ikke vil ha skikkelig rødt i jula, men heller vil ha burgunder. Ditto med dem som kjører sennepsfarget til påske. 🤣

Jeg kjører ikke postkasserødt, men vil helst ha en litt mørkere rødfarge, dog ikke burgunder - burgunder hadde vi jo alle på minst en vegg og noen møbler på 90-tallet. Ferdig med den. Jeg har noen nisser, puter og stæsj og jeg har en svakhet for Lucia-tog så jeg har en del av dem. I år er dessverre sjenken på kjøkkenet der de har pleid å stå opptatt så jeg må finne et annet sted å ha dem. Vi får se. :) Kanskje ender de i det store karnappvinduet på stua sammen med alle plantene og adventstaken? Men jeg er ikke av typen som kommer i lokalavisa med overskriften:"Lillemus må begynne i oktober for å få tatt alle de 4357 nissene ned fra loftet!" nei, det blir i overkant, det blir ikke pynt, det blir oppstilling synes jeg. Men rødt må jeg ha!

morsan skrev (8 timer siden):

Ellers synes jeg fortsatt denne er rasende festlig, uansett hvor mye det kan sies om Rollnes sånn ellers. 😆

https://www.dagbladet.no/kultur/de-som-ikke-pynter-til-jul/60194086

 

Herlig! Og sant. Det er 12-14 år siden jeg jobbet sammen med en kar som også måtte ha rødt til jul og vi pleide hver jul å se i interiørbladene på jobben og flire hoderistende av artiklene i spesielt Bonytt - "Se vårt julepyntede hus!" og det var type en grein over spisebordet med noen sølvkuler i og kanskje en eller annen form for lys i vinduet, aldri en stjerne eller et hjerte selvfølgelig, men noe annet som ikke ga oss nevneverdig julestemning i alle fall. Rollnes tar det helt på kornet her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (21 timer siden):

Du er jo verre enn meg! 🤣 Har du ikke fått med deg at disse er hottere enn hottest på julepyntfronten for tiden:

Christiania 1739 Nøtteknekker Med Trommer 60cm

Gjerne i full størrelse som en virkelig mann, men også i mindre, denne er 60 cm. Jeg har ikke noe forhold til operaen / balletten, "Nøtteknekkeren og Musekongen" så for meg gir de ingen julefølelse, men folk er jo gale etter disse om dagen.

Jeg får ikke julepølse av denne. Det ser ut som en leke som blir levende om natta. 

påskelilje skrev (20 timer siden):

I all verden. Nei, denne har jeg ikke sett. Trodde du mente ordentlig nøtteknekker 😄 - kanskje bare i enorm størrelse 😄

Jeg kjenner til historien/balletten om Nøtteknekkeren, men har ikke noe forhold til denne figuren. Så det er in altså? Jajaja, kommer ikke i mitt hus (så sant ikke en av døtrene tar den inn da, men det tviler jeg på 😄 )

 

Haha det gjorde jeg også. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (22 timer siden):

 

Jeg er med på opptil flere julegrupper på fb og folk er gale etter disse! Det er vel kanskje andre eller tredje jula nå. Mange lager selv av plastrør og greier i full-skala, 180 cm høye! Jeg hadde blitt vettskremt hver eneste morgen om jeg hadde kommet ut av soverommet og møtt en sånn på stua.

Utrolig vittig - etter jobb i går var jeg en bitteliten tur innom kjøpesenteret her - har ikke vært det på et par måneder. Skulle innom et par butikker og finne små ting til adventskalenderen til 21-åringen 😄 Og der - midt i mer eller mindre vanlig julepynt stod jo jammen en flokk med disse herre merkelige figurene som du viste meg i går 😄 Jeg holdt jo på å knekke sammen inni butikken, men var alene, latteren ble mest innvendig da 😄 Aldri sett dem før, og så bare - vips - er de der foran meg!

Synes forøvrig at julepynten ellers var litt trist og kjedelig - mye brunt, sort, hvitt - ikke mye i rødt, gull og sølv. Jeg er visst helt utafor når det gjelder trender, men det gjør ingenting 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (5 minutter siden):

 

Synes forøvrig at julepynten ellers var litt trist og kjedelig - mye brunt, sort, hvitt - ikke mye i rødt, gull og sølv. Jeg er visst helt utafor når det gjelder trender, men det gjør ingenting 😄 

For meg er julepynt og trender nokså uforenlig. Julepynt skal for det meste være som den bestandig har vært, og mer kos og hygge med en dæsj nostalgi enn trendy :)

Endret av Ekstra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (Akkurat nå):

For meg er julepynt og trender nokså uforenlig. Julepynt skal for det meste være som den bestandig har vært, og mer kos og hygge med dæsj nostalgi enn trendy :)

Vi er helt på linje her!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (1 minutt siden):

For meg er julepynt og trender nokså uforenlig. Julepynt skal for det meste være som den bestandig har vært, og mer kos og hygge med dæsj nostalgi enn trendy :)

Helt enig. :) For all del - folk må få pynte med det de vil, men jeg kommer aldri til å synes julepyntede stuer i sort og sølv er koselig. Aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
påskelilje skrev (3 minutter siden):

Utrolig vittig - etter jobb i går var jeg en bitteliten tur innom kjøpesenteret her - har ikke vært det på et par måneder. Skulle innom et par butikker og finne små ting til adventskalenderen til 21-åringen 😄 Og der - midt i mer eller mindre vanlig julepynt stod jo jammen en flokk med disse herre merkelige figurene som du viste meg i går 😄 Jeg holdt jo på å knekke sammen inni butikken, men var alene, latteren ble mest innvendig da 😄 Aldri sett dem før, og så bare - vips - er de der foran meg!

Synes forøvrig at julepynten ellers var litt trist og kjedelig - mye brunt, sort, hvitt - ikke mye i rødt, gull og sølv. Jeg er visst helt utafor når det gjelder trender, men det gjør ingenting 😄 

Fargene du nevner et farger som passer på fjellhytter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (Akkurat nå):

Fargene du nevner et farger som passer på fjellhytter :)

Kommer helt an på hytta. ;) Jeg har også fjellhytte og det hadde ikke passet hos oss synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (Akkurat nå):

Fargene du nevner et farger som passer på fjellhytter :)

Ja, det kan jeg være enig i - MEN - ville kanskje heller hatt de fargene som pynt til vanlig (puter, et pledd, en løper etc, jeg har ikke mye pynt hjemme, så jeg kom ikke på andre ting :- D ) og heller hatt vanlig julerødt til jul på hytta. Men nå har vi ikke hytte, og jeg er helt sikker på at det blir nydelig hos dere med de tingene! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Lillemus skrev (2 minutter siden):

Kommer helt an på hytta. ;) Jeg har også fjellhytte og det hadde ikke passet hos oss synes jeg.

Stilen som er nå, tror jeg mye det er Hallvor Bakke som har laget. Jeg elsker den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (4 minutter siden):

 

påskelilje skrev (2 minutter siden):

Ja, det kan jeg være enig i - MEN - ville kanskje heller hatt de fargene som pynt til vanlig (puter, et pledd, en løper etc, jeg har ikke mye pynt hjemme, så jeg kom ikke på andre ting :- D ) og heller hatt vanlig julerødt til jul på hytta. Men nå har vi ikke hytte, og jeg er helt sikker på at det blir nydelig hos dere med de tingene! 

Takk!

 

Fantastisk godt skrevet!!!

"Ble noen ble nødt til å utsi ordet «koselig», var det som om de fikk et garnnøste i munnen." 😄 

Uff, så for meg den "kondompynten" på det hengte juletreet 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (2 minutter siden):

Stilen som er nå, tror jeg mye det er Hallvor Bakke som har laget. Jeg elsker den :)

Lekkert og pent er det, men ikke min smak, om det gir mening. :) Jeg ser mye i boligannonser og slikt som jeg synes er lekkert, men det er ikke det samme som at jeg ville bodd der selv og hatt det sånn. Halvor Bakke har en alt for mørk smak for meg, han er for glad i sort og mørke farger, jeg vil ha det lysere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...