Gå til innhold

Hva slags julepynt har du?


Lillemus

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
Lillemus skrev (5 minutter siden):

Lekkert og pent er det, men ikke min smak, om det gir mening. :) Jeg ser mye i boligannonser og slikt som jeg synes er lekkert, men det er ikke det samme som at jeg ville bodd der selv og hatt det sånn. Halvor Bakke har en alt for mørk smak for meg, han er for glad i sort og mørke farger, jeg vil ha det lysere.

Jeg synes det er bra at vi har ulik smak. Det hadde vært kjedelig om alle hadde like hjem. Jeg ville ikke hatt Hallvor Bakke stilen hjemme jeg heller. Der passer den ikke inn. Det er jo en hyttestil og hører til på fjellet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

morsan skrev (14 timer siden):

Haha! Folk er forskjellige gitt! Jeg derimot synes knallrødt/julerødt er toppers. Har også i mitt liv hatt flere røde kjoler, i tillegg da til julepynt og -duker. Jeg har stusset litt over de som ikke vil ha skikkelig rødt i jula, men heller vil ha burgunder. Ditto med dem som kjører sennepsfarget til påske. 🤣

 

morsan skrev (14 timer siden):

Ellers synes jeg fortsatt denne er rasende festlig, uansett hvor mye det kan sies om Rollnes sånn ellers. 😆

https://www.dagbladet.no/kultur/de-som-ikke-pynter-til-jul/60194086

Artig hvordan preferanser så lett kan bli fakta. Jeg syns også Rollnes sin kronikk er artig, instajul (eller instadåp, -bryllup, -babyshower etc etc) blir både kjedelig og krampeaktig i mine øyne. Samtidig er det forsvinnende lite av min arvepynt som har den 1960- og 70-talls amerika/disney-inspirerte knallrøde fargen :P Det røde i mine gamle ting er som sagt mer mot rust eller rosa, og det er mye mer bruk av grønt (gull og sølv) enn av rødt faktisk :)

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (3 timer siden):

Jeg synes det er bra at vi har ulik smak. Det hadde vært kjedelig om alle hadde like hjem. Jeg ville ikke hatt Hallvor Bakke stilen hjemme jeg heller. Der passer den ikke inn. Det er jo en hyttestil og hører til på fjellet. 

Jeg interesser meg ikke for julepynt eller interiørpynt for øvrig.  Julen er for meg gode stunder med mine nærmeste og ikke stil på unødvendig pjatt.  Juletre har jeg ikke hatt i eget hjem i mange år da jeg feirer alltid hos min datter.  Hun har fått all juletrespynten som jeg hadde samlet opp igjennom årene og som helst er julerødt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (3 timer siden):

Jeg synes det er bra at vi har ulik smak. Det hadde vært kjedelig om alle hadde like hjem. Jeg ville ikke hatt Hallvor Bakke stilen hjemme jeg heller. Der passer den ikke inn. Det er jo en hyttestil og hører til på fjellet. 

Enig. Jeg ville forresten ikke hatt den på min hytte, det er en sjøhytte :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Savannah skrev (3 minutter siden):

Jeg interesser meg ikke for julepynt eller interiørpynt for øvrig.  Julen er for meg gode stunder med mine nærmeste og ikke stil på unødvendig pjatt.  Juletre har jeg ikke hatt i eget hjem i mange år da jeg feirer alltid hos min datter.  Hun har fått all juletrespynten som jeg hadde samlet opp igjennom årene og som helst er julerødt:)

Jeg er enig med deg i dette, men når man ikke har julepynt i det hele tatt og planlegger å kjøpe litt, så blir det jo til at man begynner å følge med litt også :)

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
Kayia skrev (1 minutt siden):

Enig. Jeg ville forresten ikke hatt den på min hytte, det er en sjøhytte :) 

Nei, på en sjøhytte passer den i hvert fall ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (6 timer siden):

Jeg får ikke julepølse av denne.

Denne gjorde dagen min altså 🤣🤣🤣 først trodde jeg det var et uttrykk fra en annen del av landet som jeg bare ikke hadde hørt før (og lurte litt på om den var knyttet til en smule koffert-tankegang 🤪🍆).

Når det da var ordbokfeil, så fikk jeg nesten lyst å adoptere det uttrykket 😂 det er jo fantastisk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (2 timer siden):

Jeg er enig med deg i dette, men når man ikke har julepynt i det hele tatt og planlegger å kjøpe litt, så blir det jo til at man begynner å følge med litt også :)

Jeg drar frem julepyntesken nå, og ser at jeg har kastet og gitt bort en del i fjor.  Har ikke mye igjen, men på veien hjem kjøpte jeg en julestjerne i butikken🙂.  Jeg har en rød adventsstjerne som jeg skal henge i vinduet nå etterpå.  Finner nok røde lys et sted og med de små tingene jeg har som er personlige gaver så holder det i min lille stue.  Stilen blir så som så med, men jeg har ikke fjell- eller sjøhytte😄.  Julerødt skal det være og ikke noe annet.  Gull og sølv innimellom kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (7 timer siden):

Jeg får ikke julepølse av denne. Det ser ut som en leke som blir levende om natta. 

Haha det gjorde jeg også. 😅

Den blir jo levende om natta 😄 eller i drømmen til Clara som "nøtteknekkere" handler om. Ikke noe å få "julepølse" av, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten skrev (1 time siden):

Denne gjorde dagen min altså 🤣🤣🤣 først trodde jeg det var et uttrykk fra en annen del av landet som jeg bare ikke hadde hørt før (og lurte litt på om den var knyttet til en smule koffert-tankegang 🤪🍆).

Når det da var ordbokfeil, så fikk jeg nesten lyst å adoptere det uttrykket 😂 det er jo fantastisk! 

Haha. Vel det er bra man kan få nor å le av. 😂

Kashmir skrev (13 minutter siden):

Den blir jo levende om natta 😄 eller i drømmen til Clara som "nøtteknekkere" handler om. Ikke noe å få "julepølse" av, hehe

Huff haha. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Savannah skrev (1 time siden):

Jeg drar frem julepyntesken nå, og ser at jeg har kastet og gitt bort en del i fjor.  Har ikke mye igjen, men på veien hjem kjøpte jeg en julestjerne i butikken🙂.  Jeg har en rød adventsstjerne som jeg skal henge i vinduet nå etterpå.  Finner nok røde lys et sted og med de små tingene jeg har som er personlige gaver så holder det i min lille stue.  Stilen blir så som så med, men jeg har ikke fjell- eller sjøhytte😄.  Julerødt skal det være og ikke noe annet.  Gull og sølv innimellom kanskje.

Det blir helt sikkert koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida skrev (22 timer siden):

 Stort sett er det eldre folk som gjerne gjør det da. Ikke ungdommer i midten av 50- åra som oss :)

😇😇🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (15 timer siden):

 burgunder hadde vi jo alle på minst en vegg og noen møbler på 90-tallet. 

Snakk for Dem selv 😚

Endret av morsan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (13 timer siden):

Fikk bare lest begynnelsen pga abonnement, men det så ut som en kronikk jeg kunne like 😄

Kan sende den til deg :) Gammel men god 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (13 timer siden):

 

Takk!

 

Fantastisk godt skrevet!!!

"Ble noen ble nødt til å utsi ordet «koselig», var det som om de fikk et garnnøste i munnen." 😄 

Uff, så for meg den "kondompynten" på det hengte juletreet 😮 

Ops. Burde sett dette før jeg kopierte teksten og delte 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (19 minutter siden):

Snakk for Dem selv 😚

Vi hadde burgunderfarget strie over gran brystpanel på kjøkkenet her da vi flyttet ned i 1. etg i 2007... Ble kjapt malt helt hvitt hele rommet for å si det sånn. Var noen som IKKE hadde ett eller annet innslag av burgunder på 90-tallet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (9 timer siden):

Jeg interesser meg ikke for julepynt eller interiørpynt for øvrig.  Julen er for meg gode stunder med mine nærmeste og ikke stil på unødvendig pjatt. 

Jeg er helt enig i at det er mange andre aspekter ved julen som er mye viktigere enn pynting. Men det er hyggelig å omgi seg med pynt og ting som man liker og som gjør en glad. Jeg synes fx det er stas å julepynte bordet. Det gir en ekstra spiss på det hyggelige samværet, enn om det «bare» hadde vært hverdagsservise og kjelene plassert på bordet. 

Savannah skrev (7 timer siden):

Jeg drar frem julepyntesken nå,

Julepynt-eske, ja, det hat vi vel alle :) Men noen ganger når jeg ser folk legge ut bilder på sosiale medier av overdådig julepynt og/eller veldig tidlig pynt, så tenker jeg ofte på om «de har funne den store æska med julpynt enno», eller om det kommer mer! (Ref Gjertrud Sand) 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (2 minutter siden):

 Var noen som IKKE hadde ett eller annet innslag av burgunder på 90-tallet?

Ja, det er jo det jeg prøver å si!! 😆 Jeg hadde én burgunder vegg på barnerommet, etter oppussingen som skjedde da jeg var kanskje 11-12 år. Da var vi fortsatt på sent søttitall! 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...