Gå til innhold

Hva slags julepynt har du?


Lillemus

Anbefalte innlegg

morsan skrev (1 minutt siden):

Ja, det er jo det jeg prøver å si!! 😆 Jeg hadde én burgunder vegg på barnerommet, etter oppussingen som skjedde da jeg var kanskje 11-12 år. Da var vi fortsatt på sent søttitall! 😆

Sent 70-tall? Da snakker vi brun og oransje! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillemus skrev (Akkurat nå):

Sent 70-tall? Da snakker vi brun og oransje! 

Vi var forut for vår tid ;) Fikk rommet pusset opp med en burgunder/vinrød vegg i tekstiltapet, mens resten av veggene var gammelrosa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
morsan skrev (På 24.11.2022 den 22.28):

 

Haha! Folk er forskjellige gitt! Jeg derimot synes knallrødt/julerødt er toppers. Har også i mitt liv hatt flere røde kjoler, i tillegg da til julepynt og -duker. Jeg har stusset litt over de som ikke vil ha skikkelig rødt i jula, men heller vil ha burgunder. Ditto med dem som kjører sennepsfarget til påske. 🤣

Diskusjonen om rødt fortsatte i dag utenfor dol. Sendte i dag bilder av julepyntet hytte til yngstedatter.

Først var reaksonen slik : - Oj, oj, oj, så lekkert ! Så kommer det en ny melding : - Men ikke for å virke bortskjemt eller klagete, men det var ikke noe rødt her da. Rødt er jo jula. 

- Nei, har ikke planer om ha rødt her. - Ok, men jeg skal ha med en rød nisse i hvert fall 🤣

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (2 minutter siden):

Diskusjonen om rødt fortsatte i dag utenfor dol. Sendte i dag bilder av julepyntet hytte til yngstedatter.

Først var reaksonen slik : - Oj, oj, oj, så lekkert ! Så kommer det en ny melding : - Men ikke for å virke bortskjemt eller klagete, men det var ikke noe rødt her da. Rødt er jo jula. 

- Nei, har ikke planer om ha rødt her. - Ok, men jeg skal ha med en rød nisse i hvert fall 🤣

 

Jeg støtter din datter i å ta med en nisse. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Glitter skrev (Akkurat nå):

Jeg støtter din datter i å ta med en nisse. 😅

Ja, hun får gjøre som hun vil :) Jeg har 3 nisser her, men det er 2 brune og 1 grønn. De falt ikke helt i smak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sophia-Na
Nicklusheletida skrev (4 minutter siden):

Ja, hun får gjøre som hun vil :) Jeg har 3 nisser her, men det er 2 brune og 1 grønn. De falt ikke helt i smak :)

Julenisser skal være rød. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida skrev (5 minutter siden):

Ja, hun får gjøre som hun vil :) Jeg har 3 nisser her, men det er 2 brune og 1 grønn. De falt ikke helt i smak :)

Jeg har både grå, røde og hvite nisser. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sophia-Na skrev (20 timer siden):

Julenisser skal være rød. 

Strengt tatt er det Coca Cola som «innførte» det. 😅 Den typiske norske (gammeldagse) nissen er mer som på dette julekortet fra 1948: 


https://pin.it/5l4T591

(men fortsatt knallrød nisselue)

Endret av morsan
La til noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sophia-Na
morsan skrev (1 minutt siden):

Strengt tatt er det Coca Cola som «innførte» det. 😅 Den typiske norske (gammeldagse) nissen er mer som på dette julekortet fra 1948: 


https://pin.it/5l4T591

Å ja. Jeg synes nisser skal være rød.. bare det. Liker ellers ikke annet rødt. Julekuler mm i rødt er harry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Nicklusheletida skrev (På 26.11.2022 den 19.47):

Diskusjonen om rødt fortsatte i dag utenfor dol. Sendte i dag bilder av julepyntet hytte til yngstedatter.

Først var reaksonen slik : - Oj, oj, oj, så lekkert ! Så kommer det en ny melding : - Men ikke for å virke bortskjemt eller klagete, men det var ikke noe rødt her da. Rødt er jo jula. 

- Nei, har ikke planer om ha rødt her. - Ok, men jeg skal ha med en rød nisse i hvert fall 🤣

 

@Nicklusheletida, jeg må fortelle noe 🤩 I går var jeg på venninne-julelunsj hjemme hos ei jeg kjenner. Og hun hadde SÅ mye fin julepynt! Og fargene var i brunt, rust, og sølv.  Helt nydelig!

Prikken over i'en var noen helt nydelige juletallerkner i samme stil!

Jeg må bite i gresset og svelge en kamel eller noe sånt nå 😁😁😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
påskelilje skrev (Akkurat nå):

@Nicklusheletida, jeg må fortelle noe 🤩 I går var jeg på venninne-julelunsj hjemme hos ei jeg kjenner. Og hun hadde SÅ mye fin julepynt! Og fargene var i brunt, rust, og sølv.  Helt nydelig!

Prikken over i'en var noen helt nydelige juletallerkner i samme stil!

Jeg må bite i gresset og svelge en kamel eller noe sånt nå 😁😁😁

Se der ja 😃

Jeg må fortelle noe jeg også. Vi har vært hjemme hos foreldrene mine i dag for å hjelpe til med diverse som mamma ikke klarer selv. Hun er jo alene om alt nå, siden faren min fortsatt går med rullator. 

Saken er at hun hadde så mange røde nisser og hun orker ikke å ha alt fremme lenger og lurte på om jeg ville ha. Jeg plukket med meg de fineste, så jeg tror spesielt yngstedatteren blir veldig fornøyd nå :) Det blir litt rødt likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (2 minutter siden):

Se der ja 😃

Jeg må fortelle noe jeg også. Vi har vært hjemme hos foreldrene mine i dag for å hjelpe til med diverse som mamma ikke klarer selv. Hun er jo alene om alt nå, siden faren min fortsatt går med rullator. 

Saken er at hun hadde så mange røde nisser og hun orker ikke å ha alt fremme lenger og lurte på om jeg ville ha. Jeg plukket med meg de fineste, så jeg tror spesielt yngstedatteren blir veldig fornøyd nå :) Det blir litt rødt likevel :)

Jajaja... hehe... vi er ikke helt prinsippfaste, verken du eller jeg 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Nicklusheletida
påskelilje skrev (På 10.12.2022 den 21.13):

Jajaja... hehe... vi er ikke helt prinsippfaste, verken du eller jeg 😁

Og fortsettelse på den historien var at jeg aldri tok de med på hytta og hadde de heller stående fremme her hjemme. Så ble jeg kvalt av nisser her og ga de videre til eldstedatter i dag som ble fornøyd :) Det skal aldri flere nisser inn her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (43 minutter siden):

Og fortsettelse på den historien var at jeg aldri tok de med på hytta og hadde de heller stående fremme her hjemme. Så ble jeg kvalt av nisser her og ga de videre til eldstedatter i dag som ble fornøyd :) Det skal aldri flere nisser inn her :)

🤣 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Vi har kjøpt litt nytt og byttet ut gammelt i løpet av årene. Men liker å pynte med det barna har laget da de var små. 
liker å ha røde duker og ha rød jul. Så er det noe gull og hvitt innimellom. 
Har alltid elsket jula 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitveis.sommer
Kashmir skrev (På 23.11.2022 den 15.19):

Litt av gleden er å se noe av den samme pynten år etter år, og jeg har to kuler fra da jeg var barn, og resten er i glass, og blanke kuler i gull, sølv, rødt og grønt. Her er det full glam og bling bling på juletreet, men grensa går ved kulørte julelys. De skal være hvite vanlige og glitteret skal være hvitt. 

Det jeg har kjøpt nytt noen ganger er adventsstake for å ha i vinduet og gardiner. Har ingen nøtteknekkere og ikke tog, men syns begge deler er fint. Det skal mye til for at jeg ikke syns julepynt er fint, for det er liksom høytiden hvor alt skal være lov, og hvor trauste nordmenn tar ut den litt vulgære bling bling-siden sin, uten at det blir særlig vulgært om det går an å si det sånn. Blir ganske glad over alt folk pynter med i jula. 

Setter opp juletreet lille julaften, men mulig tidligere i år. Bruker kunstig tre fordi jeg hater at folk kapper ned trær! 

Tror du treet får vondt hvis man kapper det av i skogen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Nicklusheletida

I dag er det nøyaktig ett år siden du startet denne tråden @Lillemus. Det føles som det var i går og nå er vi her igjen. 

Rett etter jobb i dag kjører vi til hytta for å pynte til jul der. Skal ha hyttekontor i morgen og hele neste uke. Det gledes. Det har kommet masse snø der nå og det er kjørt opp skiløyper. Har med julegaver i bagasjen og det blir visst med litt julestæsj i bagasjen i år også 🙄 Til og med litt innslag av rødt :)

 

Endret av Nicklusheletida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (11 minutter siden):

I dag er det nøyaktig ett år siden du startet denne tråden @Lillemus. Det føles som det var i går og nå er vi her igjen. 

Rett etter jobb i dag kjører vi til hytta for å pynte til jul der. Skal ha hyttekontor i morgen og hele neste uke. Det gledes. Det har kommet masse snø der nå og det er kjørt opp skiløyper. Har med julegaver i bagasjen og det blir visst med litt julestæsj i bagasjen i år også 🙄 Til og med litt innslag av rødt :)

 

Herremin - ett helt år?! Er det mulig? Tiden flyr gitt!

Jeg ser jo at jeg endrer smak etter hvert, men rødt må jeg ha til jul ja. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (56 minutter siden):

I dag er det nøyaktig ett år siden du startet denne tråden @Lillemus. Det føles som det var i går og nå er vi her igjen. 

Rett etter jobb i dag kjører vi til hytta for å pynte til jul der. Skal ha hyttekontor i morgen og hele neste uke. Det gledes. Det har kommet masse snø der nå og det er kjørt opp skiløyper. Har med julegaver i bagasjen og det blir visst med litt julestæsj i bagasjen i år også 🙄 Til og med litt innslag av rødt :)

 

Jeg tenkte på juletråden her inne i går da jeg fant en meter julestjerne på Lidl 😀.  I år kostet de 2.99 euro og var like fine som i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...