Gå til innhold

Går opp i vekt


erik123

Anbefalte innlegg

Vhanja skrev (2 timer siden):

Du trenger ikke være ung og sprek i det hele tatt for å gå ned i vekt. Kalorimengde man spiser er mye viktigere enn treningen for akkurat det. :) 

Jeg kjente en som gikk ned 30 kilo uten å trene i det hele tatt, så det er mulig. Men man må ha viljestyrke. En vanskelig jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

erik123 skrev (3 minutter siden):

Jeg kjente en som gikk ned 30 kilo uten å trene i det hele tatt, så det er mulig. Men man må ha viljestyrke. En vanskelig jobb. 

Det sies jo at "kostholdet tar kiloene, treningen grammene" og det er nok noe i det. :) Skal man ned i vekt så er det kostholdet man må se på og jeg er nok enig med de andre at du neppe ligger på 1500 kcal i døgnet, selv om du hevder det.

Endret av Lillemus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 minutt siden):

Det sies jo at "kostholdet tar kiloene, treningen grammene" og det er nok noe i det. :) Skal man ned i vekt så er det kostholdet man må se på og jeg er nok enig med de andre at du neppe ligger på 1500 kcal i døgnet, selv om du hevder det.

Det kan være feil ja, men alle kan gjøre feil og ikke føre opp alt. Men etter å ha drevet med slanking siden 1985, så har jeg peiling på det meste. I min alder er også forbrenningen kraftig redusert. Og da går vekta ihvertfall ikke ned. Og medisiner som gir økt vekt. Men jeg går en lang tur hver dag. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123 skrev (3 minutter siden):

Det kan være feil ja, men alle kan gjøre feil og ikke føre opp alt. Men etter å ha drevet med slanking siden 1985, så har jeg peiling på det meste. I min alder er også forbrenningen kraftig redusert. Og da går vekta ihvertfall ikke ned. Og medisiner som gir økt vekt. Men jeg går en lang tur hver dag. 🙂

Det virker som om du forsøker å legge "skylda" på alder og medisiner, og avfeier det å dobbelsjekke kaloriene du inntar med å være "fanatisk". 

Det kan nesten virke som om du leter etter en syndebukk/unnskyldning utenfor deg selv slik at du kan si til deg selv at det er ingenting du kan gjøre fra eller til, og dermed slippe å ta ansvar for eget matinntak og vektnedgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (1 time siden):

Det virker som om du forsøker å legge "skylda" på alder og medisiner, og avfeier det å dobbelsjekke kaloriene du inntar med å være "fanatisk". 

Det kan nesten virke som om du leter etter en syndebukk/unnskyldning utenfor deg selv slik at du kan si til deg selv at det er ingenting du kan gjøre fra eller til, og dermed slippe å ta ansvar for eget matinntak og vektnedgang.

Helt ufattelig at du kommer til den konklusjonen. Jeg skylder ikke på noe, jeg vet hva som skal til, så ikke kom her og tro at du har svaret på alt. Ingen vet eksakt hva som skal til. Og hvis du hadde hatt den minste peiling, så vet du at noen medisiner gir vektøkning! Ta deg sammen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
erik123 skrev (12 minutter siden):

Helt ufattelig at du kommer til den konklusjonen. Jeg skylder ikke på noe, jeg vet hva som skal til, så ikke kom her og tro at du har svaret på alt. Ingen vet eksakt hva som skal til. Og hvis du hadde hatt den minste peiling, så vet du at noen medisiner gir vektøkning! Ta deg sammen! 

Ja medisiner gir vektøkning og det må viljestyrke til for å stå imot hungeren man får, jeg har ikke klart det i det siste. Men har gått ned 20 kilo på dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

erik123 skrev (39 minutter siden):

Helt ufattelig at du kommer til den konklusjonen. Jeg skylder ikke på noe, jeg vet hva som skal til, så ikke kom her og tro at du har svaret på alt. Ingen vet eksakt hva som skal til. Og hvis du hadde hatt den minste peiling, så vet du at noen medisiner gir vektøkning! Ta deg sammen! 

Det er ikke ufattelig i det hele tatt, det er basert på hva du selv har skrevet i tråden.

Hvis du "vet hva som skal til", hvorfor startet du da tråden hvor du ber om råd? Og hvorfor finner du som regel en grunn til å avfeie  rådene du får?

Men tror ikke vi kommer noe videre her, så jeg gjør som @Kayia og ønsker deg lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (7 timer siden):

Ja medisiner gir vektøkning og det må viljestyrke til for å stå imot hungeren man får, jeg har ikke klart det i det siste. Men har gått ned 20 kilo på dem. 

Det er meget imponerende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (7 timer siden):

Det er ikke ufattelig i det hele tatt, det er basert på hva du selv har skrevet i tråden.

Hvis du "vet hva som skal til", hvorfor startet du da tråden hvor du ber om råd? Og hvorfor finner du som regel en grunn til å avfeie  rådene du får?

Men tror ikke vi kommer noe videre her, så jeg gjør som @Kayia og ønsker deg lykke til.

Du må bare holde på å lyve om meg, jeg har ikke avfeid noen ting. Jeg har tatt det til meg. Men i motsetning til deg, så går jeg opp i vekt. Vanskligere er det ikke. Noen greier å gå nerd i vekt og mange mislykkes. Det vet du godt. Men slutt å kom med påstander som ikke stemmer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
erik123 skrev (På 17.1.2024 den 22.12):

Det er meget imponerende! 

Takk for det  :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra at folk greier å gå ned i vekt. Bak det ligger det mye innsatsvilje og stålvilje. Motivert må man være. Men desverre gjelder dette ikke alle, ikke alle har motivasjon til å slanke seg. Noe skyldes spiseforstyrrelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...