Gå til innhold

16 mai = festdag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal spise med en venninne rett etter jobb i dag, og så hjem og stryke bunadskjorte, vest, stakk og sjal. Gjetter jeg må pusse sølv også, det sjekket jeg ikke da jeg tok fra bunaden i morrest :)

Da jeg var ung var 16. mai en skikkelig stor festdag der jeg vokste opp, en skikkelig FOMO-dag som kidsa i dag ville sagt. Forskjellen på før og nå er vel at 17. mai var uten alkohol den gang.

I byen jeg bor i nå er det stort sett russen og rølpen som fester tungt i kveld, mens de fleste unge kjører champagnefrokost og er usjarmerende fulle allerede under barnetoget i morgen. Jeg syns akkurat dette fungerte bedre dengang 16. var Den Store Festdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillemus skrev (4 timer siden):

Jeg har aldri vært noen fester så nei. :) I ungdommen var vi gjerne på Lerkendal og så Rosenborg spille, de hadde i alle fall på den tiden alltid hjemmekamp 16. mai.

Sånn er det fremdeles. RBK møter Haugesund på hjemmebane i kveld :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...