Gå til innhold

Hva er din BMI?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

påskelilje skrev (31 minutter siden):

Oi, 5 cm var mye! Tør nesten ikke måle meg igjen.... 😮 

Oi, det er mye, er du sikker? Dersom det stemmer ville jeg tatt opp dette med fastlege, for dette tyder på at reduksjonen har en fysiologisk forklaring, feks reduksjon av "puter"/slimposer melllom ryggvirvlene eller osteoporose i ryggknokler. Begge deler kan få store konsekvenser for deg senere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (13 timer siden):

Den varierer mellom 18,3 og 18,6 stort sett. Rett etter jul er den over 19. 

Jeg trodde vi var ca like store (små), men da er du mindre enn meg. Jeg er ca 19.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (55 minutter siden):

Jeg har vært 169, men iløpet av de siste 10 årene har jeg krympet nesten 5cm. Synes det er mye, men det er målt på sykehus så det bør være riktig.  Har en altfor høy bmi, men håper den krymper vesentlig det neste året.

 

påskelilje skrev (1 time siden):

Jeg var 170 cm leeeeenge, helt til jeg skulle ha nytt pass for noen år siden, og målte meg "for gøy", og da hadde jeg krympet en cm. Nå er det igjen noen år siden, men jeg holder på mine 169 inntil noe annet er bevist 😛 

Dere er jo lange! Jeg har vært 152 cm, men har ikke målt høyden på mange år og nå blånekter jeg å gjøre det også... 😂 Mistenker nemlig at jeg kan ha sunket litt sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Kayia skrev (9 minutter siden):

Jeg trodde vi var ca like store (små), men da er du mindre enn meg. Jeg er ca 19.

Jeg starter å gå opp litt i november og til jula er over. Da er jeg over 19. Det samme gjentar seg hvert år. Etter jul går jeg gradvis ned igjen mot sommeren. Jeg har spinkel benbygning. Bare noe få kilo synes godt på meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Nicklusheletida skrev (3 minutter siden):

Jeg starter å gå opp litt i november og til jula er over. Da er jeg over 19. Det samme gjentar seg hvert år. Etter jul går jeg gradvis ned igjen mot sommeren. Jeg har spinkel benbygning. Bare noe få kilo synes godt på meg. 

Men det var ett år jeg var enda større. Det meste jeg har vært. Tror det var under coranen. Da var den over 20. Da så jeg blubbete ut og ser på bilder at jeg var trill rund i ansiktet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
Kayia skrev (24 minutter siden):

Oi, det er mye, er du sikker? Dersom det stemmer ville jeg tatt opp dette med fastlege, for dette tyder på at reduksjonen har en fysiologisk forklaring, feks reduksjon av "puter"/slimposer melllom ryggvirvlene eller osteoporose i ryggknokler. Begge deler kan få store konsekvenser for deg senere. 

Det var ikke jeg som hadde krympet så mye, det var @emilie321. Jeg har (foreløpig) bare krympet 1 cm, men ser på min mor at hun har krympet ytterligere (hun var like lang som meg før), så jeg kommer nok til å bli lavere etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Grendel skrev (48 minutter siden):

26.5

Det er akkurat 1.5 for mye. Jeg synes 25 passer best for meg.

Det tenker jeg også, om meg selv. Men de er seige, de kiloene der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Nicklusheletida skrev (57 minutter siden):

Jeg går jo annethvert år og får behandling for benskjørhet. Der blir jeg også målt. Sist målte jeg 172,5 cm. Hvordan det kan ha seg, når jeg hele livet har vært 172 cm, er en gåte :)

Jeg tviler på at jeg har vokst i 50- årene, så her må det være noe feil :)

Nei, det hørtes unektelig litt rart ut 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Nicklusheletida skrev (11 minutter siden):

Men det var ett år jeg var enda større. Det meste jeg har vært. Tror det var under coranen. Da var den over 20. Da så jeg blubbete ut og ser på bilder at jeg var trill rund i ansiktet. 

Og andre veien. Etter skilsmissen ramlet min bmi ned til 16.9. Da så jeg ikke ut. Trives best med den vekten jeg har nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (1 time siden):

Oi, 5 cm var mye! Tør nesten ikke måle meg igjen.... 😮 

Ja, det synes jeg også, men  de målte meg flere ganger for å være sikker. Er med i et prosjekt som gjør at jeg  blir kalt inn hvert 10 år for å bli målt, veid og blodprøver.  Så da er det sikkert riktig.  Har benskjørhet, så det er sikkert derfor jeg har krympet litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
emilie321 skrev (9 minutter siden):

Ja, det synes jeg også, men  de målte meg flere ganger for å være sikker. Er med i et prosjekt som gjør at jeg  blir kalt inn hvert 10 år for å bli målt, veid og blodprøver.  Så da er det sikkert riktig.  Har benskjørhet, så det er sikkert derfor jeg har krympet litt

Får du behandling for benskjørheten ? Jeg er også benskjør, men den har ikke kommet så langt enda. Behandlingen har ført til at den har vært uendret de siste årene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nicklusheletida skrev (14 minutter siden):

Får du behandling for benskjørheten ? Jeg er også benskjør, men den har ikke kommet så langt enda. Behandlingen har ført til at den har vært uendret de siste årene. 

Hvorfor er du benskjlr om jeg tørr spørre? 

Anonymkode: b6fd1...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Hvorfor er du benskjlr om jeg tørr spørre? 

Anonymkode: b6fd1...5f2

Det ligger i familien. Flere er det. Min mormor, mor og tanter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (1 time siden):

Får du behandling for benskjørheten ? Jeg er også benskjør, men den har ikke kommet så langt enda. Behandlingen har ført til at den har vært uendret de siste årene. 

Nei, ikke ennå. De på sykehuset fant ut at jeg drakk/spiste så mye melkeprodukter at jeg fikk i meg nok. Og fastlegen var også enig i dette. Det er en medisin jeg kan få, men den er det så mye bivirkninger med + at en ikke skal bruke den så lenge (tror det var maks 5år) at de vil vente litt med den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (3 timer siden):

Jeg går jo annethvert år og får behandling for benskjørhet. Der blir jeg også målt. Sist målte jeg 172,5 cm. Hvordan det kan ha seg, når jeg hele livet har vært 172 cm, er en gåte :)

Jeg tviler på at jeg har vokst i 50- årene, så her må det være noe feil :)

Vi snakker jo om 5mm.

Det kan forklares med når på dagen du ble målt og hvordan du holdt hodet. Jeg har ikke sunket noe sammen sist jeg sjekket ( og det er kun et par år siden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
emilie321 skrev (20 minutter siden):

Nei, ikke ennå. De på sykehuset fant ut at jeg drakk/spiste så mye melkeprodukter at jeg fikk i meg nok. Og fastlegen var også enig i dette. Det er en medisin jeg kan få, men den er det så mye bivirkninger med + at en ikke skal bruke den så lenge (tror det var maks 5år) at de vil vente litt med den. 

Lurt å ta tran også :)

Var det du som slet med ryggsmerter eller blander jeg deg med en annen nå ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (1 time siden):

Lurt å ta tran også :)

Var det du som slet med ryggsmerter eller blander jeg deg med en annen nå ?

Ja, tar 2 trankapsler hver dag.

Ja, har trang recess. Dvs det er trangt inni ryggmargen og som presser på nerver inni der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (4 timer siden):

Det var ikke jeg som hadde krympet så mye, det var @emilie321. Jeg har (foreløpig) bare krympet 1 cm, men ser på min mor at hun har krympet ytterligere (hun var like lang som meg før), så jeg kommer nok til å bli lavere etterhvert.

Oi, siterte feil der ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...