Gå til innhold

Jeg var livredd sier Bjørnar Moxnes.

Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida skrev (1 minutt siden):

Jeg ser ikke for meg at jeg under noen omstendighet kunne puttet brillene i lomma. Ikke en gang hvis telefonen ringte. Da ville jeg ha lagt de på disken eller i hylla. Historien skurrer fra A til Å. 

Jeg er distré nok til at jeg kunne gjort det, om jeg ble forstyrret av flere ting, og pleide å ha med meg briller jeg puttet i lommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

XbellaX skrev (5 timer siden):

Jeg har ikke lest siste oppdateringer. Var det mediaoppslag osv han var redd for i såfall? Jeg ser ikke bort fra at hans rolle som politiker er det som har gjort ham redd, det hadde jeg nok selv også kjent på. Det er lite som skal til før sosiale mediers gapestokk hentes frem. Jeg synes bare det er så skrekkelig rart å beholde brillene.

Bedre å være tyv enn å bli mistenkt for å være tyv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2 skrev (4 timer siden):

Det er få som innrømmer at de har stjålet. Da det virker smålig. Det er umulig å vite om han juger, men det er mest sannsynlig. 

Hva bygger du det på? Tror du ikke de fleste hadde opplevd det som flaut og gått tilbake for å gjøre opp for seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (23 minutter siden):

Jeg har ikke noen vansker med å se for meg at det kan skje i ren distraksjon. F.eks. når mobilen ringer og man trenger å frigjøre hendene. 

Jeg tror på historien hans, og kan godt se for meg at det er mulig å ta med seg noe ut av butikken i ren vanvare. Det er håndteringen i etterkant, som ikke holder. Først det som skjer på Gardermoen når han oppdager at han har brillene, og så den dårlige mediehåndteringen i etterkant. Dette er jo virkelig storm i et vannglass, noe han har forårsaket selv. 

I likhet med Grendel, så ønsker ikke jeg et samfunn hvor politikere skal trekke seg som følge av det som tross alt er noe som ligner på en bagatell - men jeg synes det er utrolig skuffende å se hvor ofte politikere som har fremstått som svært moraliserende i mange sammenhenger, så kjapt utviser dårlig moral selv.  Moxnes må jo vite at han sitter i glasshus. 

Er det en bagatell for en i hans posisjon å stjele? Dessuten lurer jeg igjen på hva du betrakter som andre bagateller? De ( politikere ) er i en litt annen posisjon enn oss. Det stilles faktisk litt høyere krav til dem siden de vedtar lover for resten av befolkningen. Ærlig talt.

Vi trenger ikke å kappe hodet av dem. Men vi trenger søren ikke å ha dem i en maktposisjon heller. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (Akkurat nå):

Er det en bagatell for en i hans posisjon å stjele? Dessuten lurer jeg igjen på hva du betrakter som andre bagateller? De ( politikere ) er i en litt annen posisjon enn oss. Det stiller faktisk høyere krav til dem siden de vedtar lover for resten av befolkningen. Ærlig talt.

Vi trenger ikke å kappe hodet av dem. Men vi trenger søren ikke å ha dem i en maktposisjon heller. 

Et beløp på 1100 kroner er bagatellmessig relativt sett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (2 minutter siden):

Et beløp på 1100 kroner er bagatellmessig relativt sett. 

Det handler da ikke om beløp! Det handler om karakter og moral Frosken! Og hva de tillater seg som de vedtar lover på at andre ikke kan. 

Og, jeg vil også påpeke at briller til 1100 ikke er et bagatellmessig beløp faktisk.

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir skrev (Akkurat nå):

Det handler da ikke om beløp! Det handler om karakter og moral Frosken! Og hva de tillater seg som de vedtar lover på andre ikke kan. 

Jo, det handler også om beløp. Noe som avspeiles i at saken er gjort opp med et forenklet forelegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (2 minutter siden):

Jo, det handler også om beløp. Noe som avspeiles i at saken er gjort opp med et forenklet forelegg. 

Gjort opp med forenklet forelegg? 

Ja da så. Det er ikke motstridende mot en slapp moral da. Og det er det vesentlige her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Ekstra skrev (21 minutter siden):

Jeg er distré nok til at jeg kunne gjort det, om jeg ble forstyrret av flere ting, og pleide å ha med meg briller jeg puttet i lommen.

Javel, men han sier han ble livredd for at det skulle komme ut i media. Hvis han straks hadde gått tilbake med brillene, ville ikke media laget noen sak ut av det. Hva skulle de ha skrevet da ? " Bjørnar Moxnes oppdaget at han ved en feiltagelse tok med seg ubetalte briller  ut av butikken, men han leverte dem tilbake " . Det hadde vært en ikke- sak. 

Når historien er rar helt fra starten av, tror jeg han hadde til hensikt å stjele dem. 

Endret av Nicklusheletida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (3 minutter siden):

Javel, men han sier han ble livredd for at det skulle komme ut i media. Hvis han straks hadde gått tilbake med brillene, ville ikke media laget noen sak ut av det. Hva skulle de ha skrevet da ? " Bjørnar Moxnes oppdaget at han ved en feiltagelse tok med seg ubetalte briller  ut av butikken, men han leverte dem tilbake " . Det hadde vært en ikke- sak. 

Når historien er rar helt fra starten av, tror jeg han hadde til hensikt å stjele dem. 

Ikke uenig med deg der, jeg kommenterte bare aller første del av hendelsesforløpet, som jeg muligens også kunne vært del av.

Men jeg ville jo gått tilbake da jeg oppdaget det, fordi det er det rette å gjøre,og sørlig om jeg visste jeg var i medienes søkelys og at veien til gapestokken var kort. Sistnevte motiv ikke så edelt som det første 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (18 minutter siden):

Det handler da ikke om beløp! Det handler om karakter og moral Frosken! Og hva de tillater seg som de vedtar lover på at andre ikke kan. 

Og, jeg vil også påpeke at briller til 1100 ikke er et bagatellmessig beløp faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken blir jo ekstra dårlig gitt motivet han oppgir for å legge brillene ned i bagasjen. Jeg tror imidlertid på det han sier, - men han utviste svært dårlig vurderingsevne da han valgte å håpe på at ingen hadde sett noe, i stedet for å gå tilbake og gjøre opp for seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir mer skeptisk når det kommer frem at han puttet dem i lomma. Det gjør jeg aldri, enda så distré jeg er.

Jeg vet ikke hva jeg skal tro.

Jeg synes det er påfallende hvor slumsete politikere er med sånne ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Worriesome Plenty 2
XbellaX skrev (2 timer siden):

Hva bygger du det på? Tror du ikke de fleste hadde opplevd det som flaut og gått tilbake for å gjøre opp for seg?

Det tror jeg ikke. Det har skjedd meg ett par ganger at jeg har glemt å betale for noe, syntes ikke det var flaut å dra å si ifra og betale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjele noen briller til 1199. 😂 Vel, det er jo noen som stjeler sjokolade også, men tviler på at en politiker har så dårlig råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som alltid er provoserende med politikernes bortforklaringer er at de behandler både pressen og oss normalt oppegående som idioter- helt uten ydmykhet og den minste respekt. 

Det er så provoserende . Og nå kommer mer fram. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (Akkurat nå):

Som jeg vel sa i en annen tråd en gang, jeg tror høytstående politikere er hakket mer frekke og freidige av natur enn "vanlige folk", hvis ikke hadde de vel ikke nådd så langt..  

Mennesker med makt. Det er dessverre lett for mange å misbruke den. Blir du sett opp til, blir du beundret, blir du lyttet til og er den folk tyr til..  Da er dessverre ikke veien så lang til å få narsissistiske trekk. Som at du tror at du kan tillate deg litt mer. At de lojale er der uansett. At du er hevet over vanlige normer andre både vil og må følge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (Akkurat nå):

Enig i det, bare at jeg tror de narsissistiske trekkene er der i utgangspunktet hos noen.., kanskje mange. 

Ja, de kan nok være der i utgangspunktet. Enig i det. Hos mange ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har definitivt rotet det skikkelig til for seg selv, men jeg greier ikke å se for meg at han skulle gjort det med vilje. Det er mulig jeg er naiv, men jeg klarer ikke å se hva motivet skulle være i så fall. Han må jo ha visst at han ville ha  mye å tape hvis det ble oppdaget så hvorfor ta den risikoen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...