Gå til innhold

Bli med på et skippertak før jul?


chickpea

Anbefalte innlegg

Krøll47 skrev (9 timer siden):

Klatring må være helt genialt. Du bruker muskulatur i hele kroppen. Er det gøy? Er det klatrevegg du driver med? Finnes kanskje flere retninger innen det også?

Vanskelig å endre livsstil på sikt men det går jo. Hvis du har mange kg til du er i mål så tipper jeg du vet om en del svakpunkter du KAN bedre når du er i form til det? :) Alt til sin tid, men å ha planer om å klatre regelmessig og muligens ta litt sunnere matvalg er en god start! 

Ja, det er ganske genialt, og veldig gøy. Jeg klatrer i klatrevegg ja, hender også at jeg buldrer (klatrer i lav klatrevegg uten sikring). Det er vel de to retningene som finnes innen klatring så vidt jeg vet.

Det er ikke lett nei. Jeg har ganske så mange kg å gå ned så du har rett i at jeg vet om en del svakpunkter. Håper på at 2024 blir året jeg klarer det 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har klart å  krype nedover på vekta fra all time high - status, ca 800 gram nedover. Toppen ble nådd etter to dager på konferanse og påfølgende julebord. 

Har en halv kilo igjen før jeg er tilbake på vanlig nivå, og det skal vel holde hardt å klare det før jul, men det er greit nok.

Har ikke fått til noen trening, men har planer om en økt eller to i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (48 minutter siden):

Uansett om mye av det er vann så har du jo gjort en veldig god jobb. Og alt er jo ikke vann da. :)

Takk. Nei, det er nok sant. Skal prøve å være litt forsiktig fram til jul og så kan jeg kose meg litt noen dager i jula. Må skjerpe meg etter jul. Skal legges inn på sykehus i januar og til da bør jeg iallefall ikke ha gått opp. Håper jeg får litt mer futt etter den innleggelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (40 minutter siden):

Takk. Nei, det er nok sant. Skal prøve å være litt forsiktig fram til jul og så kan jeg kose meg litt noen dager i jula. Må skjerpe meg etter jul. Skal legges inn på sykehus i januar og til da bør jeg iallefall ikke ha gått opp. Håper jeg får litt mer futt etter den innleggelsen. 

Ja jeg har samme plan som deg. Å slippe litt opp i jula. Så vil videre ned i vekt til lørdag neste uke også går jeg vel opp et par dager. Men skal ikkr frotse. 

Håper det blir et bra resultat av innleggelsen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krøll47 skrev (11 timer siden):

Jeg har ikke fått trent siste uka siden det har skjedd ting som har gjort det vanskelig psykisk for meg. "Fordelen" er at jeg har hatt det så dårlig at jeg ikke kjenner sult mesteparten av døgnet, så har ikke ødelagt planen for vektnedgang nevneverdig.

Jeg veier meg hver dag og ligger og pendler 300g over/under nåværende platå. Det er ikke krise men synes det er rart at jeg under omstendighetene ikke har gått mer ned. Planen for neste uke er å dra på treningssenter hver dag. Men det spørs. Jeg er veldig redd for egen samvittighet og andres fordømmelse da jeg er sykemeldt. Vi får se. 

Ønsker dere alle en muligst sunn rest-uke med ikke overdrevet mange kalorier. 

Leit å høre at du har hatt det så vanskelig psykisk den siste uka😕 Håper kommende uke blir bedre❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (1 time siden):

Ja, den vekta går i rykk og napp. Jeg har fokusert på å holde vekta og minst mulig godteri.  Det har gjort til at jeg har spist mer riktig mengde mat og ikke noe godteri.  Har gått ned 2,2 kg de siste 10 dagene, men det er nok mest vann og tarminnhold. Det inspirerer iallefall.

Kjempebra!!!👏👏👏 Ikke bare vektnedgangen, men at du har greid å unngå snop og spist mer passelige mengder😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter skrev (14 minutter siden):

Ja jeg har samme plan som deg. Å slippe litt opp i jula. Så vil videre ned i vekt til lørdag neste uke også går jeg vel opp et par dager. Men skal ikkr frotse. 

Håper det blir et bra resultat av innleggelsen. :)

Samme her. Takk😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var nok en uke gått, og jeg må si jeg synes vi er flinke😃

Her har jeg gått 1 kg ned den siste uka. Trent og spist bra. Er dessverre blitt syk nå, så blir lite trening de neste dagene🫤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

chickpea skrev (5 minutter siden):

Kjempebra!!!👏👏👏 Ikke bare vektnedgangen, men at du har greid å unngå snop og spist mer passelige mengder😀

Takk😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

chickpea skrev (2 minutter siden):

Så var nok en uke gått, og jeg må si jeg synes vi er flinke😃

Her har jeg gått 1 kg ned den siste uka. Trent og spist bra. Er dessverre blitt syk nå, så blir lite trening de neste dagene🫤

God bedring. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

chickpea skrev (28 minutter siden):

Så var nok en uke gått, og jeg må si jeg synes vi er flinke😃

Her har jeg gått 1 kg ned den siste uka. Trent og spist bra. Er dessverre blitt syk nå, så blir lite trening de neste dagene🫤

1 kilo ned på ei uke er knallbra! God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (3 timer siden):

God bedring. :)

Tusen takk😊 Typisk meg å bli syk akkurat når jeg var så godt i gang med treningen😖 Men bedre å få det nå enn på julaften, da, satser på jeg er frisk igjen til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gikk på vekten etter helga i dag med veldig hyggelig resultat. Jeg har nå 24,9 i BMI så er tilbake til normalvekt. :)

Det har på en måte løsnet litt av å roe ned trening og heller gå turer. Så jeg tror at jeg skal ta vektnedgang først også trene regelmessig når jeg har nådd ønsket vekt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (5 timer siden):

Gikk på vekten etter helga i dag med veldig hyggelig resultat. Jeg har nå 24,9 i BMI så er tilbake til normalvekt. :)

Det har på en måte løsnet litt av å roe ned trening og heller gå turer. Så jeg tror at jeg skal ta vektnedgang først også trene regelmessig når jeg har nådd ønsket vekt. :)

Gratulerer med oppnådd normalvekt, det har du jammen jobba for!👏👏🥳 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det, folkens?

Her står vekten bom stille til tross for energiunderskudd🙄(dog lite trening siste uke pga. influensa). Så det ble visst totalt 1,5 kg jeg klarte å kvitte meg med før jul. Håpet på minst 2 kg, men det var nok litt urealistisk.
Kommer ikke til å slippe helt opp i jula, men målet den kommende uka er å holde vekten stabil. Vil fortsatt ha fokus på mye frukt og grønt, og få inn noe aktivitet hver dag. Da føler jeg meg generelt bedre også😊

Ha ei riktig god jul alle sammen!🎄🎅🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...