Gå til innhold

Bli med på et skippertak før jul?


chickpea

Anbefalte innlegg

Glitter skrev (5 timer siden):

Jeg er veldig skuffet av å ha gått på vekten i dag. På 16 dager har jeg bare gått ned 400 g. Jeg mener av erfaring at det skulle vært mer. Hvis jeg ikke husker feil hva jeg veide da. 

Jeg må vel knipe ennå mer inn på hva jeg spiser. Det blir lettere når jeg er skrevet ut og kan bestemme selv hva som skal være til middag.

Skjønner frustrasjonen din❤️ Men for å se positivt på det, så har du tross alt gått ned iallfall! Og det er imponerende nok, synes jeg, når du ikke selv bestemmer hva som står på menyen. Hvor lenge er det til du blir skrevet ut? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

emilie321 skrev (På 5.12.2023 den 7.09):

Skulle gjerne vært med på et skippertak før jul, trenger det sårt. Sliter skikkelig med maten nå og har lite energi til å gjøre noe for tiden, så da blir det mye lettvinte løsninger.   Blir også dårligere i kulda, så det er ikke mye jeg orker for tiden.  Men prøver å bli inspirert av dere. Bare jeg ikke går opp mer akkurat nå, skal jeg være fornøyd. Begynner med det jeg.

Hei😊 Når det er så tøft som du beskriver, høres det ut som et smart mål å satse på stabil vekt, ja👍 Og ta en dag av gangen, kanskje? 
For motivasjon anbefaler jeg å sjekke ut vanecoach_andreaslycke på instagram. Han har mange gode (og overkommelige) tips synes jeg😊❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

chickpea skrev (44 minutter siden):

Skjønner frustrasjonen din❤️ Men for å se positivt på det, så har du tross alt gått ned iallfall! Og det er imponerende nok, synes jeg, når du ikke selv bestemmer hva som står på menyen. Hvor lenge er det til du blir skrevet ut? 

Takk for det. :)

I dag kjøpte jeg både iskaffe og etter 7 min avsluttet jeg treningsøkten. Ble rett og slett svært demotivert. Hm. 

Jeg får summe meg litt i dag også fortsette bedre i morgen. 

Jeg blir skrevet ut 3 januar. Men er en del hjemme nå da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt resultat etter uke 1:

-totalt 600 g ned (i og med at jeg fikk mensen denne uka, er jeg godt fornøyd)

-gjennomført 3 treningsøkter på senteret, som var målsetningen

Bortsett fra å smake på et par småkaker, har jeg holdt meg på matta matmessig😊 Har sørget for å ha masse god frukt og te i hus, så det har vært redningen. 
 

Håper det har gått bra med dere andre også oppi julestria! God helg🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

chickpea skrev (11 minutter siden):

Mitt resultat etter uke 1:

-totalt 600 g ned (i og med at jeg fikk mensen denne uka, er jeg godt fornøyd)

-gjennomført 3 treningsøkter på senteret, som var målsetningen

Bortsett fra å smake på et par småkaker, har jeg holdt meg på matta matmessig😊 Har sørget for å ha masse god frukt og te i hus, så det har vært redningen. 
 

Håper det har gått bra med dere andre også oppi julestria! God helg🥰

Veldig bra👏 Jeg er også fornøyd, har ikke gått opp, heller bittelitt ned. 

Takk og riktig god helg til deg også😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde meldt meg på treningstime nå etter jobb (trente mandag og onsdag), men det er fælt føre og stillestående kø inn mot byen, så jeg kjører heller hjem (motsatt vei). Får se om det blir en økt i løpet av helga....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde meldt meg på treningstime nå etter jobb (trente mandag og onsdag), men det er fælt føre og stillestående kø inn mot byen, så jeg kjører heller hjem (motsatt vei). Får se om det blir en økt i løpet av helga....

Høres ut som en logisk beslutning. Men hva med å ta en mini-økt hjemme, med kroppsvektsøvelser? Det hender jeg har det som en plan B. Ellers har jo helgen mange timer, så du får nok inn en økt hvis du prioriterer det😉 Jeg skal selv på senteret minst en gang i løpet av helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir med 😊 Jeg har ganske mange kg å gå ned før jeg når målvekten min og har egentlig lenge forsøkt å gå ned i vekt med lite resultat. Jeg tror jeg må forsøke få til en livsstilsendring slik som så mange snakker om heller enn bare noe midlertidig. Jeg har akkurat begynt å klatre igjen en dag i uka noe jeg synes er veldig kjekt, så tenker jeg må forsøke å få til to treningsøkter til i uka. I forhold til mat har jeg mest bare spist usunt og fjordland i det siste da formen ikke har vært helt på topp, men håper på å kunne endre dette snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

chickpea skrev (3 timer siden):

Høres ut som en logisk beslutning. Men hva med å ta en mini-økt hjemme, med kroppsvektsøvelser? Det hender jeg har det som en plan B. Ellers har jo helgen mange timer, så du får nok inn en økt hvis du prioriterer det😉 Jeg skal selv på senteret minst en gang i løpet av helgen.

Det ble en drøy times snømåking da jeg kom hjem, så der får bli dagens trening 😁 Godt mulig det blir en økt vanlig trening i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lavender skrev (2 timer siden):

Jeg blir med 😊 Jeg har ganske mange kg å gå ned før jeg når målvekten min og har egentlig lenge forsøkt å gå ned i vekt med lite resultat. Jeg tror jeg må forsøke få til en livsstilsendring slik som så mange snakker om heller enn bare noe midlertidig. Jeg har akkurat begynt å klatre igjen en dag i uka noe jeg synes er veldig kjekt, så tenker jeg må forsøke å få til to treningsøkter til i uka. I forhold til mat har jeg mest bare spist usunt og fjordland i det siste da formen ikke har vært helt på topp, men håper på å kunne endre dette snart.

Trening 2 ganger i uka høres ut som et ypperlig mål👍Starter du nå, er du allerede et godt stykke framme i løypa når de andre skal begynne med sine «nyttårsforsetter»😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

chickpea skrev (1 minutt siden):

Trening 2 ganger i uka høres ut som et ypperlig mål👍Starter du nå, er du allerede et godt stykke framme i løypa når de andre skal begynne med sine «nyttårsforsetter»😉 

Ja, ikke sant 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det gått helt skeis med maten i flere dager. Jeg klarer ikke holde meg når huset er fullt og det er fristelser over alt. 

I tillegg er jeg fryktelig fysisk sliten. 

Men det ble nå én treningsøkt, to skiturer og noen korte turer uken som har vært. Får se om det kanskje blir en skitur i morgen også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (2 timer siden):

Her har det gått helt skeis med maten i flere dager. Jeg klarer ikke holde meg når huset er fullt og det er fristelser over alt. 

I tillegg er jeg fryktelig fysisk sliten. 

Men det ble nå én treningsøkt, to skiturer og noen korte turer uken som har vært. Får se om det kanskje blir en skitur i morgen også. 

Det går åt skogen for oss alle innimellom, da gjelder det å se framover (selv om det ikke alltid er så enkelt).
På aktivitetsfronten har du nå holdt koken ganske bra, høres det ut som😊👍 Da «tåler» du jo utskeielsene bedre. Når det går helt skeis med maten hos meg, fyker oftest treningen også rett ut vinduet🙈 Heldig du som bor et sted med skiføre, forresten. Her har jeg stolpret tur på glatta de siste dagene, ikke så effektiv trening for annet enn balansen🙄 Men har gjort masse husarbeid(støvsuging mm), og i morgen blir det en skikkelig styrkeøkt.
Håper du får en god natts søvn og får ladet batteriene❤️ Heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

chickpea skrev (8 timer siden):

Det går åt skogen for oss alle innimellom, da gjelder det å se framover (selv om det ikke alltid er så enkelt).
På aktivitetsfronten har du nå holdt koken ganske bra, høres det ut som😊👍 Da «tåler» du jo utskeielsene bedre. Når det går helt skeis med maten hos meg, fyker oftest treningen også rett ut vinduet🙈 Heldig du som bor et sted med skiføre, forresten. Her har jeg stolpret tur på glatta de siste dagene, ikke så effektiv trening for annet enn balansen🙄 Men har gjort masse husarbeid(støvsuging mm), og i morgen blir det en skikkelig styrkeøkt.
Håper du får en god natts søvn og får ladet batteriene❤️ Heier på deg!

Ja det går jo innimellom skeis. Det gjør jo det. 

Holka er ikke noe særlig å være på da. Som du sier da får man jo ikke trent så bra. 

Jeg sov godt, bortsett fra at jeg våknet med kvalme også spydde jeg masse. Er litt kvalm ennå, men har ikke spydd noe mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (9 timer siden):

Ja det går jo innimellom skeis. Det gjør jo det. 

Holka er ikke noe særlig å være på da. Som du sier da får man jo ikke trent så bra. 

Jeg sov godt, bortsett fra at jeg våknet med kvalme også spydde jeg masse. Er litt kvalm ennå, men har ikke spydd noe mer. 

Huffda, stakkars deg😕 Håper du er kommet deg utover dagen🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

chickpea skrev (26 minutter siden):

Huffda, stakkars deg😕 Håper du er kommet deg utover dagen🤞

Jeg har kommet meg ja. 😊 Hadde håpet på å være syk så jeg slapp å reise tilbake til rus-seksjonen i morgen. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krøll47
chickpea skrev (På 8.12.2023 den 14.11):

Mitt resultat etter uke 1:

-totalt 600 g ned (i og med at jeg fikk mensen denne uka, er jeg godt fornøyd)

-gjennomført 3 treningsøkter på senteret, som var målsetningen

Bortsett fra å smake på et par småkaker, har jeg holdt meg på matta matmessig😊 Har sørget for å ha masse god frukt og te i hus, så det har vært redningen. 
 

Håper det har gått bra med dere andre også oppi julestria! God helg🥰

Bra jobba på vekta. Men først og fremst at du gjennomførte treningsøkter. Det smaker bra håper jeg. Da går det videre nedover! Med mensen kunne du vel fort ha veid mer uten grunn, så dette er good news. Helt Rambo å holde seg borte fra søtsaker når det finnes overalt i hus. Det er selvdisiplin💪

lavender skrev (På 8.12.2023 den 17.39):

Jeg blir med 😊 Jeg har ganske mange kg å gå ned før jeg når målvekten min og har egentlig lenge forsøkt å gå ned i vekt med lite resultat. Jeg tror jeg må forsøke få til en livsstilsendring slik som så mange snakker om heller enn bare noe midlertidig. Jeg har akkurat begynt å klatre igjen en dag i uka noe jeg synes er veldig kjekt, så tenker jeg må forsøke å få til to treningsøkter til i uka. I forhold til mat har jeg mest bare spist usunt og fjordland i det siste da formen ikke har vært helt på topp, men håper på å kunne endre dette snart.

Klatring må være helt genialt. Du bruker muskulatur i hele kroppen. Er det gøy? Er det klatrevegg du driver med? Finnes kanskje flere retninger innen det også?

Vanskelig å endre livsstil på sikt men det går jo. Hvis du har mange kg til du er i mål så tipper jeg du vet om en del svakpunkter du KAN bedre når du er i form til det? :) Alt til sin tid, men å ha planer om å klatre regelmessig og muligens ta litt sunnere matvalg er en god start! 

Glitter skrev (På 9.12.2023 den 21.16):

Her har det gått helt skeis med maten i flere dager. Jeg klarer ikke holde meg når huset er fullt og det er fristelser over alt. 

I tillegg er jeg fryktelig fysisk sliten. 

Men det ble nå én treningsøkt, to skiturer og noen korte turer uken som har vært. Får se om det kanskje blir en skitur i morgen også. 

Skiturer er helt supert. Sikkert for kropp og sinn. Føler så med deg når det gjelder å stadig måtte motstå fristelser som står rett foran nesa på deg. Det er en vrien oppgave! Håper allikevel du er bedre igjen nå og kan tilbake til behandlingssted, tross småkaker og diverse:p 

 

 

Jeg har ikke fått trent siste uka siden det har skjedd ting som har gjort det vanskelig psykisk for meg. "Fordelen" er at jeg har hatt det så dårlig at jeg ikke kjenner sult mesteparten av døgnet, så har ikke ødelagt planen for vektnedgang nevneverdig.

Jeg veier meg hver dag og ligger og pendler 300g over/under nåværende platå. Det er ikke krise men synes det er rart at jeg under omstendighetene ikke har gått mer ned. Planen for neste uke er å dra på treningssenter hver dag. Men det spørs. Jeg er veldig redd for egen samvittighet og andres fordømmelse da jeg er sykemeldt. Vi får se. 

Ønsker dere alle en muligst sunn rest-uke med ikke overdrevet mange kalorier. 

Endret av Krøll47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krøll47 skrev (9 timer siden):

Bra jobba på vekta. Men først og fremst at du gjennomførte treningsøkter. Det smaker bra håper jeg. Da går det videre nedover! Med mensen kunne du vel fort ha veid mer uten grunn, så dette er good news. Helt Rambo å holde seg borte fra søtsaker når det finnes overalt i hus. Det er selvdisiplin💪

Klatring må være helt genialt. Du bruker muskulatur i hele kroppen. Er det gøy? Er det klatrevegg du driver med? Finnes kanskje flere retninger innen det også?

Vanskelig å endre livsstil på sikt men det går jo. Hvis du har mange kg til du er i mål så tipper jeg du vet om en del svakpunkter du KAN bedre når du er i form til det? :) Alt til sin tid, men å ha planer om å klatre regelmessig og muligens ta litt sunnere matvalg er en god start! 

Skiturer er helt supert. Sikkert for kropp og sinn. Føler så med deg når det gjelder å stadig måtte motstå fristelser som står rett foran nesa på deg. Det er en vrien oppgave! Håper allikevel du er bedre igjen nå og kan tilbake til behandlingssted, tross småkaker og diverse:p 

 

 

Jeg har ikke fått trent siste uka siden det har skjedd ting som har gjort det vanskelig psykisk for meg. "Fordelen" er at jeg har hatt det så dårlig at jeg ikke kjenner sult mesteparten av døgnet, så har ikke ødelagt planen for vektnedgang nevneverdig.

Jeg veier meg hver dag og ligger og pendler 300g over/under nåværende platå. Det er ikke krise men synes det er rart at jeg under omstendighetene ikke har gått mer ned. Planen for neste uke er å dra på treningssenter hver dag. Men det spørs. Jeg er veldig redd for egen samvittighet og andres fordømmelse da jeg er sykemeldt. Vi får se. 

Ønsker dere alle en muligst sunn rest-uke med ikke overdrevet mange kalorier. 

Det vil forhåpentligvis slippe taket snart så du kommer videre ned. :) Leit at du har det så vanskelig. 

 

 

Jeg har overraskende nok gått ned 400 g siden mandag. Og det uten trening og der har vært iskaffe, muffens og et par pepperkaker. Og jeg som gikk ned kun 400 g på 2,5 uker med strengt kosthold og trening og turer. Rart. Kanskje jeg skal fokusere mest på kosthold og bare trene når jeg faktisk føler for det i en periode? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (12 minutter siden):

Det vil forhåpentligvis slippe taket snart så du kommer videre ned. :) Leit at du har det så vanskelig. 

 

 

Jeg har overraskende nok gått ned 400 g siden mandag. Og det uten trening og der har vært iskaffe, muffens og et par pepperkaker. Og jeg som gikk ned kun 400 g på 2,5 uker med strengt kosthold og trening og turer. Rart. Kanskje jeg skal fokusere mest på kosthold og bare trene når jeg faktisk føler for det i en periode? 

Ja, den vekta går i rykk og napp. Jeg har fokusert på å holde vekta og minst mulig godteri.  Det har gjort til at jeg har spist mer riktig mengde mat og ikke noe godteri.  Har gått ned 2,2 kg de siste 10 dagene, men det er nok mest vann og tarminnhold. Det inspirerer iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (3 minutter siden):

Ja, den vekta går i rykk og napp. Jeg har fokusert på å holde vekta og minst mulig godteri.  Det har gjort til at jeg har spist mer riktig mengde mat og ikke noe godteri.  Har gått ned 2,2 kg de siste 10 dagene, men det er nok mest vann og tarminnhold. Det inspirerer iallefall.

Uansett om mye av det er vann så har du jo gjort en veldig god jobb. Og alt er jo ikke vann da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...