Gå til innhold

Sjaman Durek om utdrivelse av onde makter i barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kashmir skrev (20 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor dette får så mye oppmerlsomhet? Det kunne vært en notis, toppen. 

Men det blir fullt krisemodus, og mer seriøse journalister hiver seg over tastaturet for å uttrykke sitt syn på dette som noe ekstrent dramatisk. Vi har vel forlengst skjønt at Durek er eksentrisk og nyter oppmerksomhet? Det er jo det han lever av. Hvis noen er mot dette, så hadde det vært mer nyttig å ignorere. Eller tror dere det nå danner seg køer for å få hjelp av Durek til barn som utagerer? 

Hvis dét hadde blitt tilfelle, så hadde jeg forstått oppstandelsen. At han har sine idéer, og mer oppsiktsvekkende sådanne, tror jeg vi kan ta helt med ro. 

 

 

 

Vendi skrev (1 minutt siden):

Enig med deg. Alle vet jo nå hva for en type han er og hva det er han forkynner. Det burde derfor ikke komme som noen overraskelse å høre han snakke om slike utrolige ting. Det blir ikke slutten på kongehuset pga dette. Han alene klarer ikke å velte det, uansett hvor mye kontroversielt og rart han kommer med. Han og Märtha driver liksom sin greie på siden, det er noe alle vet nå, og jeg tror det etterhvert blir en slags "stilltiende aksept" fra både kongehus og menigmann. Man registrerer ting, men bryr seg ikke og går videre. Det er mediene som hauser dette opp. De kunne ha latt være.

Jeg synes dere undervurderer hans betydning og påvirkningskraft. Han har nesten 300.000 følgere på Instagram, jeg gjetter at mange av dem er følsomme og lettpåvirkelige mennesker som gjerne søker alternative løsninger. Han bedriver kvaksalveri, forkynner alternative og ufagmessige løsninger, og tjener penger på det ved å selge juggel-medaljonger og annet, som liksom skal virke. Hans tilknytning til kongehuset gir virksomheten hans legitimitet. Om ikke kongehuset tar avstand, må det jo ha noe for seg, ikke sant. 

I tillegg skader virksomheten hans utvilsomt monarkiet, som er nokså skjørt fra før. Mange tenker nok at støtte til Dureks fesjå og  kvaksalveri blir spikeren i kista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ekstra skrev (1 minutt siden):

 

Jeg synes dere undervurderer hans betydning og påvirkningskraft. Han har nesten 300.000 følgere på Instagram, jeg gjetter at mange av dem er følsomme og lettpåvirkelige mennesker som gjerne søker alternative løsninger. Han bedriver kvaksalveri, forkynner alternative og ufagmessige løsninger, og tjener penger på det ved å selge juggel-medaljonger og annet, som liksom skal virke. Hans tilknytning til kongehuset gir virksomheten hans legitimitet. Om ikke kongehuset tar avstand, må det jo ha noe for seg, ikke sant. 

I tillegg skader virksomheten hans utvilsomt monarkiet, som er nokså skjørt fra før. Mange tenker nok at støtte til Dureks fesjå og  kvaksalveri blir spikeren i kista.

Jeg fulgte ham selv. Kun fordi jeg fant ham underholdende en periode. Og JEG tror at veldig mange følger ham pga nettopp det. Han har jo en viss underholdningsfaktor, og det vet han godt også. Jeg vedder på at dette var nok et stunt for å få oppmerksomhet, og så sitter han og Martha og ler. De lo av norsk presse på God Morgen Norge også. De er flinke til å manipulere media, og jeg sier ikke at de er dårlige mennesker. Jeg tror bare de liker å trolle litt fordi det gir dem inntekter . Akkurat som alle andre i underholdningsbransjen. Ta det for det det er? 

Så kan det selvsagt være at både de og andre tror på mer kontroversielle ting. Det skal jeg ikke utelukke. Men ikke gjør dem så viktige. De er jo ikke det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (1 minutt siden):

 

Jeg synes dere undervurderer hans betydning og påvirkningskraft. Han har nesten 300.000 følgere på Instagram, jeg gjetter at mange av dem er følsomme og lettpåvirkelige mennesker som gjerne søker alternative løsninger. Han bedriver kvaksalveri, forkynner alternative og ufagmessige løsninger, og tjener penger på det ved å selge juggel-medaljonger og annet, som liksom skal virke. Hans tilknytning til kongehuset gir virksomheten hans legitimitet. Om ikke kongehuset tar avstand, må det jo ha noe for seg, ikke sant. 

I tillegg skader virksomheten hans utvilsomt monarkiet, som er nokså skjørt fra før. Mange tenker nok at støtte til Dureks fesjå og  kvaksalveri blir spikeren i kista.

Ja, men på den annen side gjør jo folk hva de vil. Om de tror på han og følger han får nå stå på deres regning, selv om de kanskje er sårbare. Tilhengere av "alternativbransjen" har det alltid vært, og vil alltid være. Det er opp til hver enkelt hva de vil tro på, uansett hva det gjelder, og uansett om det finnes sårbare og lettlurte mennesker blant dem. Det blir litt likt f.eks kristne menigheter hvor folk blir medlemmer av fri vilje. Ingen hindrer folk i å bli medlemmer eller være tilhengere der siden det foreløpig er mer akseptert i samfunnet pga lang tradisjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (7 minutter siden):

Jeg fulgte ham selv. Kun fordi jeg fant ham underholdende en periode. Og JEG tror at veldig mange følger ham pga nettopp det. Han har jo en viss underholdningsfaktor, og det vet han godt også. Jeg vedder på at dette var nok et stunt for å få oppmerksomhet, og så sitter han og Martha og ler. De lo av norsk presse på God Morgen Norge også. De er flinke til å manipulere media, og jeg sier ikke at de er dårlige mennesker. Jeg tror bare de liker å trolle litt fordi det gir dem inntekter . Akkurat som alle andre i underholdningsbransjen. Ta det for det det er? 

Så kan det selvsagt være at både de og andre tror på mer kontroversielle ting. Det skal jeg ikke utelukke. Men ikke gjør dem så viktige. De er jo ikke det. 

 

Vendi skrev (5 minutter siden):

Ja, men på den annen side gjør jo folk hva de vil. Om de tror på han og følger han får nå stå på deres regning, selv om de kanskje er sårbare. Tilhengere av "alternativbransjen" har det alltid vært, og vil alltid være. Det er opp til hver enkelt hva de vil tro på, uansett hva det gjelder, og uansett om det finnes sårbare og lettlurte mennesker blant dem. Det blir litt likt f.eks kristne menigheter hvor folk blir medlemmer av fri vilje. Ingen hindrer folk i å bli medlemmer eller være tilhengere der siden det foreløpig er mer akseptert i samfunnet pga lang tradisjon. 

Med fare for å gjenta meg selv: Om det ikke var for tilknytningen til kongehuset kunne man bare riste på hodet og bla videre. Det er ille at han får så mange følgere og kunder nettopp på grunn av tilknytningen til kongehuset. Og jeg tror utvilsomt at dette påvirker støtten til kongehuset negativt. 

Endret av Ekstra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (22 minutter siden):

 

Med fare for å gjenta meg selv: Om det ikke var for tilknytningen til kongehuset kunne man bare riste på hodet og bla videre. Det er ille at han får så mange følgere og kunder nettopp på grunn av tilknytningen til kongehuset. Og jeg tror utvilsomt at dette påvirker støtten til kongehuset negativt. 

Jeg tror ikke at det påvirker kongehuset så negativt? Nå er jeg litt ambilavent til monarkiet, men det er ålreite mennesker som representerer det norske kongehuset . Haakon er jo en type som inngir respekt vil jeg si, og kona virker også fin. Jordnære og nedpå. 

Skandaler og skandaløse mennesker har alltid fulgt monarkiet. Det består nok fremover også 😊 og jeg tror ihvertfall ikke Durek blir dets fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (14 minutter siden):

Jeg tror ikke at det påvirker kongehuset så negativt? Nå er jeg litt ambilavent til monarkiet, men det er ålreite mennesker som representerer det norske kongehuset . Haakon er jo en type som inngir respekt vil jeg si, og kona virker også fin. Jordnære og nedpå. 

Skandaler og skandaløse mennesker har alltid fulgt monarkiet. Det består nok fremover også 😊 og jeg tror ihvertfall ikke Durek blir dets fall. 

Neivel, så tror du ikke det, vi er vel bare uenige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir skrev (1 time siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor dette får så mye oppmerlsomhet? Det kunne vært en notis, toppen. 

Men det blir fullt krisemodus, og mer seriøse journalister hiver seg over tastaturet for å uttrykke sitt syn på dette som noe ekstrent dramatisk. Vi har vel forlengst skjønt at Durek er eksentrisk og nyter oppmerksomhet? Det er jo det han lever av. Hvis noen er mot dette, så hadde det vært mer nyttig å ignorere. Eller tror dere det nå danner seg køer for å få hjelp av Durek til barn som utagerer? 

Hvis dét hadde blitt tilfelle, så hadde jeg forstått oppstandelsen. At han har sine idéer, og mer oppsiktsvekkende sådanne, tror jeg vi kan ta helt med ro. 

 

 

Tenk på barna! Alle som nå kommer til å bli eksorsert og mishandlet pga denne Durek.

Anonymkode: 0c55b...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal bli interessant å følge med på alternativmiljøet fremover, og se hvem som støtter Durek og hvem som tar avstand fra ham, samt hvilke begrunnelser de bruker.

På samme måte som med Q-anon sjamanen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Tenk på barna! Alle som nå kommer til å bli eksorsert og mishandlet pga denne Durek.

Anonymkode: 0c55b...d39

"Alle" ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette minner meg om da noen i  alternativbransjen begynte å råde mødre til autistiske barn om å gi dem klyster av klor, fordi det skulle kurere autismen.

Jeg tror ikke dere som ikke er vokst opp med alternative foreldre vet hvor farlige og intense de kan bli. Som ei som vokste opp med en svært alternativ mor så ble jeg dratt med fra healer til healer som stappet meg full av tabletter uten innholdsdeklarasjon, utført diverse alternative behandlinger på m.m. 

Det Durek gjør er i akkurat samme gate galskap. Å oppfordre foreldre til å få barna til å tro at de er besatt av demoner og skal holdes fast mot siin vilje å skrikes til....fyfaen sier jeg bare.

Det er kanskje lett å bare le oppgitt av han og bruke han som underholdning, men jeg VET at hadde deette kommet ut da jeg var i barneskolealder, så hadde ikke min mor nølt med å tilføre dette på toppen av lista. 

Anonymkode: c88b9...8b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, alle i betydningen mange.

Anonymkode: 0c55b...d39

Jeg kan ikke tro at mange vil gjøre det, men jeg leser innlegget over, så ser at det skjer. 

Det er tragisk. Men nordmenn flest er vel for nøkterne til å tro på sånt?  Jeg syns også at norske foreldre er veldig gode foreldre, og ikke spesielt alternative i det hele tatt.

Mulig jeg ikke vet og ser nok men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir skrev (2 minutter siden):

Jeg kan ikke tro at mange vil gjøre det, men jeg leser innlegget over, så ser at det skjer. 

Det er tragisk. Men nordmenn flest er vel for nøkterne til å tro på sånt?  Jeg syns også at norske foreldre er veldig gode foreldre, og ikke spesielt alternative i det hele tatt.

Mulig jeg ikke vet og ser nok men...

Tro meg, det er en ENORM gruppe som er større enn man skulle tro, de roper bare ikke så høyt offentlig. Under COVID så holdt hele familierelasjonen vår på å gå til grunne, og jeg ble skjelt ut på telefon da jeg tok HPV vaksinen for noen år siden.

Jeg er kanskje litt ekstra sårbar på dette, for jeg husker hvordan jeg trodde på det selv da jeg var et barn, og at nå skal disse menneskene gjør meg bedre med mystiske piller, akupunktur, healing, fotsoneterapier m.m. Jeg forble like syk med epilepsi og psykiske plager, og fant i voksen alder ut at jeg har Asperger syndrom på toppen av det hele, noe som ikke kan kureres.

Tenk så mye penger min mor har kastet bort på dette, og i tillegg håpet som gang på gang ble revet fra meg da jeg aldri ble kurert for rarheten og plagene mine. 

Jeg som skrev innlegget over som ...8b8, ser at jeg kom borti anonymknappen. Det var ikke meningen🫠

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (9 minutter siden):

Jeg kan ikke tro at mange vil gjøre det, men jeg leser innlegget over, så ser at det skjer. 

Det er tragisk. Men nordmenn flest er vel for nøkterne til å tro på sånt? 

Men Durek har lagt ut dette for alle sine "fans" verden over, ikke bare nordmenn.

Anonymkode: 0c55b...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus skrev (1 time siden):

Tro meg, det er en ENORM gruppe som er større enn man skulle tro, de roper bare ikke så høyt offentlig. Under COVID så holdt hele familierelasjonen vår på å gå til grunne, og jeg ble skjelt ut på telefon da jeg tok HPV vaksinen for noen år siden.

Jeg er kanskje litt ekstra sårbar på dette, for jeg husker hvordan jeg trodde på det selv da jeg var et barn, og at nå skal disse menneskene gjør meg bedre med mystiske piller, akupunktur, healing, fotsoneterapier m.m. Jeg forble like syk med epilepsi og psykiske plager, og fant i voksen alder ut at jeg har Asperger syndrom på toppen av det hele, noe som ikke kan kureres.

Tenk så mye penger min mor har kastet bort på dette, og i tillegg håpet som gang på gang ble revet fra meg da jeg aldri ble kurert for rarheten og plagene mine. 

Jeg som skrev innlegget over som ...8b8, ser at jeg kom borti anonymknappen. Det var ikke meningen🫠

Det er forferdelig trist det du har vært igjennom. Og nå skammer jeg meg over hva jeg har skrevet, for jeg tenkte ikke på hvordan slike ting kan gå utover uskyldige barn - enda det var barn siste utspillet hans var rettet mot. Vet ikke hva jeg tenkte med. Tenkte bare på at voksne jo selv bestemmer hva de vil tro på, og at følgerne hans er voksne mennesker med fri vilje. Jeg synes jeg trenger å si beklager til deg og alle barn som blir utsatt for sånne ting. 

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus skrev (1 time siden):

og jeg ble skjelt ut på telefon da jeg tok HPV vaksinen for noen år siden.

Det finnes et antikonspirasjonsmiljø som kan hjelpe deg med dette problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (2 timer siden):

Legg han inn på tvang.

Alternativt gapestokk.

Jeg er i prinsippet mot gapestokk, men kan kanskje gjøre et unntak med han. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (7 minutter siden):

Jeg er i prinsippet mot gapestokk, men kan kanskje gjøre et unntak med han.

Kanskje vi skulle gjeninnføre ekspertmodellen i helsevesenet, og instruere ekspertene om å finne opp diagnosen "Dureks syndrom" som automatisk kvalifiserer for tvangsinnleggelse på sikkerhetsavdelingen resten av livet?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (26 minutter siden):

Det er forferdelig trist det du har vært igjennom. Og nå skammer jeg meg over hva jeg har skrevet, for jeg tenkte ikke på hvordan slike ting kan gå utover uskyldige barn - enda det var barn siste utspillet hans var rettet mot. Vet ikke hva jeg tenkte med. Tenkte bare på at voksne jo selv bestemmer hva de vil tro på, og at følgerne hans er voksne mennesker med fri vilje. Jeg synes jeg trenger å si beklager til deg og alle barn som blir utsatt for sånne ting. 

Det går fint :) 

Jeg følte bare at jeg måtte si noe, for jeg har jo venner selv som ikke skjønner hvor hjernevasket en del mennesker kan bli når de er desperate etter en løsning. Min mor er en voksen med fri vilje som fra egen barndom er traumatisert og sliter med sitt,  og den frie viljen og minnene fra barndommen brukte hun til å ta meg med på det jeg har skrevet tidligere fordi hun oppriktig trodde at det skulle hjelpe.

Det er det som er så skummelt med slike alternative mennesker som lover gull og grønne skoger. De tråkker inn i en sone som kan føre til at desperate mennesker lar seg lure og derfor fører traumer videre til sine egne barn uten å skjønne at det er det de gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...