Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vendi skrev (2 minutter siden):

En av forsettene er å gå ned i vekt igjen. Høres klisje ut fordi det er noe "alle" ønsker seg hvert år i januar, men likevel fullt ut sant for mitt vedkommende ;)

Du må ha lykke til 😊 Er i den prosessen selv, er ikke lett...

Anonymkode: 86ccf...22c

Annonse

stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Spise sunt, det har jeg ikke gjort nå i julen. 

Å spise usunt må da være lov i julen, og i blant ellers? 🙂 Ønsker deg for øverig lykke til!

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Å spise usunt må da være lov i julen, og i blant ellers? 🙂 Ønsker deg for øverig lykke til!

Ja det må være lov :) Jo takk i likeså :) 

Min datter spurte meg og mannen om det her en dag. Vi hadde ingenting planlagt, men jeg har tenkt litt nå (har forsåvidt tenkt på det over lengre tid):

*Når yngstedattera har flyttet ut i midten av januar, skal jeg rett og slett legge kraftig om på kostholdet. Da er det bare oss to "gamle" igjen hjemme, og vi trenger ikke ta hensyn til noen "barn" lenger.  Har ikke helt bestemt meg for hvordan jeg skal gjøre det, men vi har hatt altfor mye kosemat og -drikke de siste årene i tide og utide, så det må i alle fall reduseres kraftig. Jeg må prøve å gå ned omtrent 5 kilo, og det hadde vært fantastisk om jeg klarte det til påske.

*Jeg skal fortsette styrketreningen. Synes det er kjempegøy og veldig motiverende. Vil prøve å ligge på 2 ganger per uke i snitt gjennom hele året. 

* jeg vil trene litt mer kondis i 2024 enn i 2023. Har ingen store planer eller mål,  men det ble for lite dette året.

Intensjonen min for 2024 er å ha det bra, ikke bare overleve slik jeg følte siste året var. 

Jo, og ta vitaminene mine regelmessig🥂Har mangel på magnesium, B12, D-vit og jern som må fikses. 

Annonse

Nå har jeg ikke røkt på sju måneder og nyttårsforsettet er å ikke begynne igjen 😀.  Og som de fleste andre skulle jeg gjerne gått ned noen kilo.  Men da må jeg skjerpe meg.  Jeg gikk ned ti kg for noen år siden og la vel på meg de igjen da jeg sluttet å røyke og samtidig går på noen medisiner som har vektoppgang som bivirkning.

Worriesome Plenty 2

Jeg skal ikke spise potetgull mer enn en gang i uken. Jeg skal gå ned 10 kg.

Jeg har god erfaring med ett nyttårsforsett, klokken 23.30 den 31.12.12 tok jeg min siste sigarett. Og har ikke sprukket.

Jeg er demotivert nå for selv om jeg ikke har spist en hel masse så har jeg bare plutselig gått opp 800 g. Men planen er jo å komme meg ned i vekt. Helst 10 kg i løpet av neste år så vil jeg sikkert mer ned i vekt etter det. Men akkurat nå virket det umulig. 

Jeg skal oppdra en valp til neste år så målet er jo å gjøre nettopp det.

Så har jeg også mål om å komme i jobb. 

Men dette er ikke nyttårsforsett. Jeg har ikke tro på å sette seg slike nyttårsmål. Jeg setter i gang med målene mine med en gang jeg får de. Jeg venter ikke på at det skal bli et nytt år. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...