Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ulovlige migranter har da ikke stemmerett?

Anonymkode: 2b81c...a40

De telles med i folketall. Folketall avgjør hvor mange seter en får. Så jo fler ulovlige immigranter, jo mer makt får din stat. 

https://cis.org/Report/Impact-Legal-and-Illegal-Immigration-Apportionment-Seats-US-House-Representatives-2020

Hvorfor skriver du covid i anførselstegn?

Fordi endringen favoriserte demokratene. Selvsagt vil de ikke si vi endrer valglovene, for å favorisere oss selv, de vil si vi endrer valglovene pga "covid". Må stemme hjemmefra for farlig med virus og sånn---- Politikere sier ikke alltid det de egentlig mener.

Udugelige lokale politifolk.

Det var de sikkert. Men kjøper ikke helt at all skyld ligger der foreløpig, må vente og se hva som kommer opp. 

Anonymkode: 473b0...526

Fortsetter under...

slabbedask
Kashmir skrev (6 timer siden):

Er noen nysgjerrige på talen han skal holde i kveld? 

Blir den religiøst preget? 

For mange ultrareligiøse evangelikere fremstår han nå som den nye Jesus som, nesten, stod opp fra de døde. Det skal det nok cashes inn på.

Kashmir skrev (6 timer siden):

Vil han appelere til motstandere i stor grad og vise en mer inkluderende side ettersom han har "sett lyset" ?

Folk som Trump endrer seg ikke. Det er mulig han er taktisk smart og roer seg noe ned, og velger JD Vance til visepresidentkanditat og lar han ta seg av den harde retorikken.

Endret av slabbedask
slabbedask skrev (7 minutter siden):

For mange ultrareligiøse evangelikere fremstår han nå som den nye Jesus som, nesten, stod opp fra de døde. Det skal det nok cashes inn på.

Folk som Trump endrer seg ikke. Det er mulig han er taktisk smart og roer seg noe ned, og velger JD Vance til visepresidentkanditat og lar han ta seg av den harde retorikken.

Jeg håper ikke det er han som blir valgt, for tror ikke mer aggressive personer bør være så fremtredende nå.. Kanskje han gjør best i å velge guvernøren fra North Dakota? Det er jo staten ikke så mye skjer, så muligens en mer.. rolig fyr. Men dette vet jeg lite om må jeg innrømme. Syns bare at han virker som det beste valget. 

Ja, Trump vet helt klart å nyttigjøre segf alt som har skjedd, men det er mulig at han vil fremstå ydmyk. Det er også en liten mulighet for at han faktisk er det, for det er jo helt sprøtt å ha sånn flaks! 

Og noen kristne vil vel snakke om Anti Krist. Har ikke hørt noe særlig om det siden Obama ble valgt. 

Det er mye galskap i verden, men NOE er litt mer underholdende enn annet. Ikke at det morer meg at noen blir forsøkt drept, men hele sirkuset rundt Trump og alt hellet hans... Jeg må le. Whats next? 

Ser ihvertfall fram til talen i første omgang.

Skyting har ingenting i en valgkamp å gjøre. Denne hendelsen mener jeg imidlertid at Trump har seg selv å takke for, ved å i bunn og grunn rævkjøre og splitte hele USA kun for å tilfredsstille sin narssisisme og maktbehov. 

Dessverre ble han skutt, og i og med at han overlevde, så kommer dette bare til å gi han mer stemmer. 

ISW skrev (9 minutter siden):

Skyting har ingenting i en valgkamp å gjøre. Denne hendelsen mener jeg imidlertid at Trump har seg selv å takke for, ved å i bunn og grunn rævkjøre og splitte hele USA kun for å tilfredsstille sin narssisisme og maktbehov. 

Dessverre ble han skutt, og i og med at han overlevde, så kommer dette bare til å gi han mer stemmer. 

Jeg syns dere som bruker narsissime og maktbehov mot han må slutte med det siden det er nesten et must at store ledere ( og de ikke såå betydningsfulle ) har disse sidene og egenskapene. Jeg tror en ting er viktig å huske, og det er at noen snakker mens andre er mer taktiske og holder klokelig munn. Jeg tror faktisk det er den største forskjellen. 

Nå har Trump fått masse kritikk fordi han ville bygge mur, og hvem er det som stenger grensene tett opp mot valgkampen? Jo, Biden. 

Jeg syns det blir litt mye.. usakligheter? 

Kashmir skrev (8 minutter siden):

Jeg syns dere som bruker narsissime og maktbehov mot han må slutte med det siden det er nesten et must at store ledere ( og de ikke såå betydningsfulle ) har disse sidene og egenskapene. 

Jeg syns det blir litt mye.. usakligheter? 

Mange ledere kan sies å ha narsisstiske trekk. Men jeg tror jeg aldri jeg har sett en leder som er så tydelig ren narsissist som Trump. Han eier ikke evne til selvkritikk, refleksjon eller nyansert tenkning, i hvert fall ikke slik han fremstiller seg. Alt er alltid alle andres feil og han gjør alltid seg selv til et stort offer. Han kommer nok til å bruke denne skyteepisoden for alt den er verdt på samme måte, han elsker offerrollen hvor alle er ute etter stakkars, uskyldige han.

Det å være leder over en av verdens mektigste land krever en person som er reflektert, nyansert, har evne til å lytte til andre og forsøke etter beste evne å ta gode valg. Trump viser ingen av disse kvalitetene.

En slik mann i en slik posisjon er farlig. Han blir ikke mindre farlig av at andre ledere har hatt elementer av disse trekkene selv.

Endret av Vhanja

Annonse

emilie321
ISW skrev (31 minutter siden):

Det er jeg enig i!   

Vhanja skrev (59 minutter siden):

Mange ledere kan sies å ha narsisstiske trekk. Men jeg tror jeg aldri jeg har sett en leder som er så tydelig ren narsissist som Trump. Han eier ikke evne til selvkritikk, refleksjon eller nyansert tenkning, i hvert fall ikke slik han fremstiller seg. Alt er alltid alle andres feil og han gjør alltid seg selv til et stort offer. Han kommer nok til å bruke denne skyteepisoden for alt den er verdt på samme måte, han elsker offerrollen hvor alle er ute etter stakkars, uskyldige han.

Det å være leder over en av verdens mektigste land krever en person som er reflektert, nyansert, har evne til å lytte til andre og forsøke etter beste evne å ta gode valg. Trump viser ingen av disse kvalitetene.

En slik mann i en slik posisjon er farlig. Han blir ikke mindre farlig av at andre ledere har hatt elementer av disse trekkene selv.

Vel, som sagt så er det at han er verbalt grenseløs problemet, og ikke nødvendigvis det at han er så annerledes i holdninger og moral. Dermed vekker han mye fölelser som selvsagt ikke er helt ok, og jeg vil vel si at han har hatt stor påvirkning på politikere OG media verden over, som har tatt etter den..udiplomatiske måten å snakke på. Og ja, han går i offerrollen- noe som heller ikke er heldig. MEN da er det utrolig dumt at motstandere setter i gang unødvendige rettsaker og også konspirerer mot han. Så dermed får han jo også rett i at noen ER ute etter han. Han ble funnet skyldig i noe helt latterlig bagatellmessig, og nå kaller folk han kriminell. Det blir for dumt. Jeg tror også at presse og media forøvrig misliker og er skeptisk ovenfor Trump fordi han ikke har "samarbeidet" med dem, så det går nok noe alle veier fra og til her..

Og nå er det ikke så mange presidenter som har imponert meg stort akkurat...

Annonse

slabbedask skrev (14 minutter siden):

Mannen har snudd totalt på 8 år. 

Ja, men han er ung! Eller var.. bare 31 år da han var mot og kritisk til Trump.

Han virker å være intelligent ihvertfall, og jeg ser det ikke som noe negativt å ombestemme seg og/ eller snu. 

Men det sagt, jeg syns ikke så mye om aggressiviteten hans..

Endret av Kashmir
slabbedask
Kashmir skrev (43 minutter siden):

Vel, som sagt så er det at han er verbalt grenseløs problemet, og ikke nødvendigvis det at han er så annerledes i holdninger og moral. Dermed vekker han mye fölelser som selvsagt ikke er helt ok, og jeg vil vel si at han har hatt stor påvirkning på politikere OG media verden over, som har tatt etter den..udiplomatiske måten å snakke på. Og ja, han går i offerrollen- noe som heller ikke er heldig. MEN da er det utrolig dumt at motstandere setter i gang unødvendige rettsaker og også konspirerer mot han. Så dermed får han jo også rett i at noen ER ute etter han. Han ble funnet skyldig i noe helt latterlig bagatellmessig, og nå kaller folk han kriminell. Det blir for dumt. Jeg tror også at presse og media forøvrig misliker og er skeptisk ovenfor Trump fordi han ikke har "samarbeidet" med dem, så det går nok noe alle veier fra og til her..

Og nå er det ikke så mange presidenter som har imponert meg stort akkurat...

Trump er den eneste som har forsøkt å styrte det amerikanske demokratiet gjennom et kupp. At noen som ellers er så Woke er såpass positiv til Trump er et mysterium?

slabbedask skrev (22 minutter siden):

Trump er den eneste som har forsøkt å styrte det amerikanske demokratiet gjennom et kupp. At noen som ellers er så Woke er såpass positiv til Trump er et mysterium?

Jeg er ikke så woke at jeg ønsker at folk blir drept ihvertfall!  Har aldri tenkt tanken engang , i motsetning til de som syns det var synd at skytteren ikke "traff bedre" når det gjelder Trump( mener ikke ytringer her nå! )Jeg har dessuten også ombestemt meg på et par områder, for jeg syns det er viktig at folk får si hva de mener på de plattformene de vil, eller iallefall at de får si det på plattformer andre får ytre seg! Det er tross alt lettere å diskutere når de er synlige, så det er bra. 

Det sagt, så er jeg fremdeles helt mot mye av div holdninger og er helt for endringer jeg anser som kloke, og jeg er ikke så positiv til Trump. Jeg finner han grenseløs, og akkurat det syns jeg kan være underholdende. KAN være altså. Det jeg har mot er de som hater han og blir helt usaklige i både kritikk og øvrige meninger om han. En må jo prøve å være nøkterne syns jeg, og jeg får også mor pressen som blir for subjektive istedenfor å informere. På det området er det også stor  narsissisme... Mye makt vet du. 

Endret av Kashmir
slabbedask
Kashmir skrev (58 minutter siden):

Ja, men han er ung! Eller var.. bare 31 år da han var mot og kritisk til Trump.

Han virker å være intelligent ihvertfall, og jeg ser det ikke som noe negativt å ombestemme seg og/ eller snu. 

Litt av en kjernekar.

slabbedask

Og der gikk Secret Service-sjef Kimberly Cheatle av. Skulle bare mangle.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/yEEB2g/msnbc-secret-service-sjefen-gaar-av

– Med et tungt hjerte har jeg bestemt meg for å tre av som direktør etter den siste tidens hendleser, skriver Cheatle i avskjedsbrevet sitt, som Washington Post har delt.

– Som direktør for USAs Secret Service tar jeg ansvaret for ethvert brudd på sikkerheten. Attentatet mot tidligere president Trump 13. juli er den mest betydningsfulle fiaskoen i Secret Service på flere tiår, fortsatte Cheatle.

slabbedask skrev (3 minutter siden):

– Med et tungt hjerte har jeg bestemt meg for å tre av som direktør etter den siste tidens hendleser, skriver Cheatle i avskjedsbrevet sitt, som Washington Post har delt.

– Som direktør for USAs Secret Service tar jeg ansvaret for ethvert brudd på sikkerheten. Attentatet mot tidligere president Trump 13. juli er den mest betydningsfulle fiaskoen i Secret Service på flere tiår, fortsatte Cheatle.

Jeg synes det er riktig avgjørelse av henne.

Det var bare noen få bygg i nærheten, og bygget som ble brukt var liksom sikret. De reagere ikke adekvat da folk varslet om skytteren.

Det ikke skjedde noe sånt siden 1981. Det er kanskje en fare for at jobben gikk litt på autopilot og at ingen helt på ordentlig tenkte gjennom hva som kunne gå galt.

slabbedask skrev (1 time siden):

Det var greit.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...