Gå til innhold

Dere som bruker valium; hva brukes den for?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og hvor ofte? Styrke?

Anonymkode: e1501...50d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan man mister hemninger av Valium/bli mer impulsiv? Gjelder det for Sobril også? @nachnoo

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og hvor ofte? Styrke?

kan ta 5 til 10 mg og tar det mot angst, tar 5 mg hver kveld. Tar 10 mg hvis det er noe spesielt som tannlege f.eks. Ellers prøver jeg å ta minst mulig om dagen og heller leve med angsten. Kan ikke ta det hele tiden heller. 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Kan man mister hemninger av Valium/bli mer impulsiv? Gjelder det for Sobril også? @nachnoo

Jeg har ikke opplevd det, blir bare roligere. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Vil psykiater alltid ha Sobril som førstevalg mot angst/uro? Min psykiater ville ikke skrive ut Valium til meg. Er Valium mer potent/virkningsfull?

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Vil psykiater alltid ha Sobril som førstevalg mot angst/uro? Min psykiater ville ikke skrive ut Valium til meg. Er Valium mer potent/virkningsfull?

Sobril fikk jeg en gang og det hjalp ikke,fikk derfor vival og det hjalp. 

Worrisome_plenty
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sobril er svakest ja. Vival,valium og stesolid er sterkere. Og til slutt har man rivotril og xanor som er veldig sterke.

stjernestøv
Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (1 minutt siden):

Sobril er svakest ja. Vival,valium og stesolid er sterkere. Og til slutt har man rivotril og xanor som er veldig sterke.

Min bror tok rivotril, jeg spurte etter xanor en gang av en lege og da fikk jeg kjeft så det var uaktuelt. 

Worrisome_plenty
Skrevet
stjernestøv skrev (2 timer siden):

Min bror tok rivotril, jeg spurte etter xanor en gang av en lege og da fikk jeg kjeft så det var uaktuelt. 

Jeg fikk xanor en gang av tidligere Fastlege. Foretrekker rivotril. Fikk rastløse bein av xanor. 

stjernestøv
Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (35 minutter siden):

Jeg fikk xanor en gang av tidligere Fastlege. Foretrekker rivotril. Fikk rastløse bein av xanor. 

Ok. Jeg ville ha det for nervesmerter, hadde lest at det hjalp. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja, ved meget store doser kan men "miste hemninger". Har opplevd det hos pasienter noen ganger - tragisk.

Ved vanlige doser blir man lett litt mindre selvkritisk. Husker vi diskuterte dette i studiet da noen ville bruke Valium på muntlig eksamen. Det ble advart mot det fordi man lett kunne ta sjansen på noen svar som kanskje ikke var så gode.

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (18 minutter siden):

Ja, ved meget store doser kan men "miste hemninger". Har opplevd det hos pasienter noen ganger - tragisk.

Ved vanlige doser blir man lett litt mindre selvkritisk. Husker vi diskuterte dette i studiet da noen ville bruke Valium på muntlig eksamen. Det ble advart mot det fordi man lett kunne ta sjansen på noen svar som kanskje ikke var så gode.

Kan du utdype hva du mener med tragisk? Jeg skjønte ikke helt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Kan du utdype hva du mener med tragisk? Jeg skjønte ikke helt.

En meget respektert person fikk svært store doser benzo av en ukritisk legevenn. 
Det førte til ukritisk sammenblanding av alkohol og bil samt endret oppførsel overfor fruen. 
Han mistet jobb, kone og ære. 

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (1 minutt siden):

En meget respektert person fikk svært store doser benzo av en ukritisk legevenn. 
Det førte til ukritisk sammenblanding av alkohol og bil samt endret oppførsel overfor fruen. 
Han mistet jobb, kone og ære. 

Trist å høre!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...