AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:17 Skrevet fredag kl 20:17 Worrisome_plenty skrev (8 minutter siden): Jeg har ikke sagt jeg er for dagens liberale innvandringspolitikk. Jeg stemmer FrP. Jeg reagerer på åpenbar rasisme. De fikk hatefulle meldinger i hundretalls. At du vrir dette til å handle om at islam er rasistisk er ganske drøyt. Javist er det rasister blant muslimer. Men her var det altså noen muslimske damer som ville være med på moroa og fikk hundrevis av hatmeldinger. Hvordan kan du forsvare det? Jeg stemmer Rødt, og det er ingen som forsvarer hatmeldinger. Men de aller fleste var positive, det er like ille, fordi det er et latterlig stunt. Slike stunt for å markere integrering er tåpelig rett og slett. Bli norsk, oppfør deg som norsk, og lær norsk heller. Da er det ingen som klager. Men det skjer ikke av seg selv, absolutt ikke ved å ro i burka. Anonymkode: b853f...1ac 0 Siter
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:16 Skrevet fredag kl 21:16 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Jeg stemmer Rødt, Anonymkode: b853f...1ac Du er marxist altså. Jaja. Anonymkode: a3d6f...425 0 Siter
Kayia Skrevet fredag kl 22:27 Skrevet fredag kl 22:27 slabbedask skrev (2 timer siden): Kommer til kvartfinalespill tenker jeg vi sier. Ja sorry, var det jeg mente. I hht min tipping møter vi England, og taper. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:12 Skrevet lørdag kl 13:12 16 hours ago, Worrisome_plenty said: Javist er det rasister blant muslimer. Vi har nok forskjelig syn på religion. Mitt syn (og påfølgende holdning) er at islam (og jødedommen) er per definisjon ren rasisme, selve ideologiene i seg selv. Så hele situasjonen blir tullete når du kommer til et nytt land og beholder din gamle ideologi som indikerer at folket i landet du flyttet til er mindreverdige. Du bare ber om å skape konflikt og kaos da, også får du litt rasisme tilbake fra folk som misliker det, og det skal være verdens undergang, det blir for dumt rett og slett for min del. De som ikke mener islam er rasistisk etc vil sikkert mene andre ting om saken og se på dem som rene ofre for rasisme, og greit nok det gir mening dersom islam ikke er rasistisk, problemet er hvis en leser koranen er det ingen tvil, det er en absolutt komplett forkastelig bok/ideologi, og det er det NRK bør skrive om, hva står i Koranen egentlig, "journalister" burde kanskje lese den, eller be AI oppsummere for dem om den er for lang Anonymkode: bf3f0...5dc 0 Siter
Musikk Skrevet lørdag kl 22:15 Forfatter Skrevet lørdag kl 22:15 Jeg er lei dette VM styre! heier på Norge mot Brasil! 0 Siter
Musikk Skrevet søndag kl 23:03 Forfatter Skrevet søndag kl 23:03 Nå er vi et steg nærmere folkens🏆 0 Siter
Vhanja Skrevet i går, 07:33 Skrevet i går, 07:33 Dette var helt fantastisk! Jeg er egentlig ikke interessert i fotball i det hele tatt, men denne kampen måtte jeg se. Og jeg var overrasket over hvor spennende jeg syntes det var. Det var på grensen til at jeg nesten ikke klarte se på. Nå gleder jeg meg til kvartfinalen på lørdag. Har aldri gledet meg til en fotballkamp noensinne. 😅 2 Siter
Musikk Skrevet i går, 15:50 Forfatter Skrevet i går, 15:50 (endret) Norge - England 🚣♂️ JA vi vinner. Endret i går, 15:51 av Musikk 1 Siter
Vendi Skrevet i går, 18:23 Skrevet i går, 18:23 Jeg tenker at hvis jeg ser kampen(e) så vil vi tape. 0 Siter
Ikkeanonymnok Skrevet i går, 18:24 Skrevet i går, 18:24 Vendi skrev (Akkurat nå): Jeg tenker at hvis jeg ser kampen(e) så vil vi tape. Jeg tenker akkurat det samme som deg. 0 Siter
Vendi Skrevet i går, 18:25 Skrevet i går, 18:25 (endret) Ikkeanonymnok skrev (1 minutt siden): Jeg tenker akkurat det samme som deg. Hehe, vet flere gjør det. Seinest i dag sa min 80 år gamle venninne det samme. Uoppfordret. Endret i går, 18:26 av Vendi 0 Siter
Ikkeanonymnok Skrevet i går, 18:27 Skrevet i går, 18:27 Vendi skrev (Akkurat nå): Hehe, vet flere gjør det. Seinest i dag sa min 80 år gamle venninne det samme. Det er litt komisk. 0 Siter
Vendi Skrevet i går, 18:32 Skrevet i går, 18:32 Ikkeanonymnok skrev (4 minutter siden): Det er litt komisk. Ja, er nok litt "magisk tenkning" inne i bildet her. 0 Siter
Ikkeanonymnok Skrevet i går, 18:40 Skrevet i går, 18:40 Vendi skrev (6 minutter siden): Ja, er nok litt "magisk tenkning" inne i bildet her. Jeg bryr meg jo ikke om fotball, så for min del handler der mer om en slags personlig karma som ødelegger for andre. Ikke vits å spre elendigheten med vilje. 0 Siter
Vendi Skrevet i går, 18:42 Skrevet i går, 18:42 Ikkeanonymnok skrev (1 minutt siden): Jeg bryr meg jo ikke om fotball, så for min del handler der mer om en slags personlig karma som ødelegger for andre. Ikke vits å spre elendigheten med vilje. Sånn tenker jeg også. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Vendi skrev (15 timer siden): Ja, er nok litt "magisk tenkning" inne i bildet her. Det er ikke magisk, det er sånn. Alle vet at om du går på do under en kamp så scorer ett av lagene. Slik er det alltid. Det er slike sammenhenger som styrer fotballen. Anonymkode: b853f...1ac 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Er matchvinner og banens beste det samme? Det snakkes om at både Nyland og Haaland ble matchvinnere, men jeg sliter litt med å finne ut hvem som ble banens beste, for begge ble vel ikke det? Anonymkode: 89309...d22 0 Siter
laban Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Er matchvinner og banens beste det samme? Nei, det er ikke det samme. Matchvinner-begrepet brukes vanligvis om den som står for det avgjørende målet, så en spiller som byttes inn på uavgjort stilling etter 90 minutter, kan score i overtiden og bli matchvinner. Man blir selvsagt ikke banens beste i slike tilfeller. Når det sies at Nyland var matchvinner, brukes ordet litt mer generelt/utvidet - om den spilleren som var avgjørende for kampen. Det kan selvfølgelig en målvakt være. Men det er jo vanskelig å rangere redninger og mål (eller forsvarsspillere og spisser), det gis ikke individuelle poeng i fotball. AnonymBruker skrev (1 time siden): Det snakkes om at både Nyland og Haaland ble matchvinnere, men jeg sliter litt med å finne ut hvem som ble banens beste, for begge ble vel ikke det? Banens beste i VM-kampene kåres av tilskuerne over hele verden Man kan stemme på nett mens kampen pågår. Det ser ut som om Haaland vant: https://play.fifa.com/potm/en/ Jeg har aldri sett på FIFAs nettsider under en kamp, så jeg vet ingenting om detaljene her. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden laban skrev (45 minutter siden): Nei, det er ikke det samme. Matchvinner-begrepet brukes vanligvis om den som står for det avgjørende målet, så en spiller som byttes inn på uavgjort stilling etter 90 minutter, kan score i overtiden og bli matchvinner. Man blir selvsagt ikke banens beste i slike tilfeller. Når det sies at Nyland var matchvinner, brukes ordet litt mer generelt/utvidet - om den spilleren som var avgjørende for kampen. Det kan selvfølgelig en målvakt være. Men det er jo vanskelig å rangere redninger og mål (eller forsvarsspillere og spisser), det gis ikke individuelle poeng i fotball. Banens beste i VM-kampene kåres av tilskuerne over hele verden Man kan stemme på nett mens kampen pågår. Det ser ut som om Haaland vant: https://play.fifa.com/potm/en/ Jeg har aldri sett på FIFAs nettsider under en kamp, så jeg vet ingenting om detaljene her. Slik tenker jeg også. Men, det kan være flere matchvinnere i en kamp, men veldig sjelden mer enn en banens beste. Matchvinner kan også brukes om handlinger, en matchvinnende redning, takling. Jeg synes beskrivelsen at vi hadde en matchvinner i hver ende av banen er god. Nyland reddet Ajer fra konsekvensene av to enorme tabber, og Haaland scoret to mål ingen andre på det norske laget ville vært i stand til å gjøre, i praksis. En matchvinner er en person eller en handling som vinner kampen for et lag. En elendig spiller kan også være matchvinner, om han feks redder et skudd på målstreken som eneste fornuftige handling i løpet av en kamp. Da hadde han en elendig kamp, men ble matchvinner ved å redde et mål som kunne vært avgjørende. Anonymkode: b853f...1ac 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden laban skrev (8 timer siden): Banens beste i VM-kampene kåres av tilskuerne over hele verden Man kan stemme på nett mens kampen pågår. Det ser ut som om Haaland vant: https://play.fifa.com/potm/en/ Jeg har aldri sett på FIFAs nettsider under en kamp, så jeg vet ingenting om detaljene her. Åhh, dette var nyttig, jeg skal stemme neste runde. Synd Nyland ikke ble kåret til banens beste da, han hadde fortjent det synes jeg. Anonymkode: 89309...d22 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.