Gå til innhold

Er det lov å tro at jeg er i ferd med å bli bedre av kompleks ptsd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Sitat

Jeg har strevd psykisk siden ungdommen, har vokst opp med grov omsorgssvikt og alvorlig mobbing. Var rusavhengig i mange år fordi jeg ikke klarte å leve med minnene, men har nå vært rusfri i 9 år. Fikk anoreksi for verden ble så uhåndterlig men har vært frisk fra det i 5 år. Har fått mye terapi opp gjennom, for angst og depresjon men jeg har aldri blitt bedre, det har bare vært plaster på såret. Så traff jeg en psykolog som i løpet av få samtaler fastslo at jeg har kompleks ptsd, og endelig falt alt på plass. Fikk avslag fra dps fordi jeg var for syk (!), og har gått privat i 7 mnd. Endelig har jeg truffet en med kompetanse på akkurat det jeg sliter meg. Vi har jobbet mye med forankring i nåtid, emdr på et veldig traumatisk minne, relasjoner, at det er lov å sette grenser, hvordan jorde seg, og masse, masse eksponering. Og nå, i sommer, kjenner jeg at det føles som om noe har skjedd med meg. Jeg er ikke så livredd og overaktivert lenger, jeg klarer i større grad å tenke med hodet og ikke bare handle i angst, jeg setter grenser og står i dem uten å gå til grunne av dårlig samvittighet. Det er rart og fint og litt skummelt med disse endringene, er det lov å tro på at jeg er i ferd med å bli bedre? Kan jeg tro på at dette skal vare? Dette ble litt langt, jeg hadde behov for å dele, setter veldig pris på tilbakemeldinger 💕

Anonymkode: 1b49b...ddb

Anonymkode: 92c75...206

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan fant du ut hvilken du skulle velge av privat?

Anonymkode: d25b9...884

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har strevd psykisk siden ungdommen, har vokst opp med grov omsorgssvikt og alvorlig mobbing. Var rusavhengig i mange år fordi jeg ikke klarte å leve med minnene, men har nå vært rusfri i 9 år. Fikk anoreksi for verden ble så uhåndterlig men har vært frisk fra det i 5 år. Har fått mye terapi opp gjennom, for angst og depresjon men jeg har aldri blitt bedre, det har bare vært plaster på såret. Så traff jeg en psykolog som i løpet av få samtaler fastslo at jeg har kompleks ptsd, og endelig falt alt på plass. Fikk avslag fra dps fordi jeg var for syk (!), og har gått privat i 7 mnd. Endelig har jeg truffet en med kompetanse på akkurat det jeg sliter meg. Vi har jobbet mye med forankring i nåtid, emdr på et veldig traumatisk minne, relasjoner, at det er lov å sette grenser, hvordan jorde seg, og masse, masse eksponering. Og nå, i sommer, kjenner jeg at det føles som om noe har skjedd med meg. Jeg er ikke så livredd og overaktivert lenger, jeg klarer i større grad å tenke med hodet og ikke bare handle i angst, jeg setter grenser og står i dem uten å gå til grunne av dårlig samvittighet. Det er rart og fint og litt skummelt med disse endringene, er det lov å tro på at jeg er i ferd med å bli bedre? Kan jeg tro på at dette skal vare? Dette ble litt langt, jeg hadde behov for å dele, setter veldig pris på tilbakemeldinger 💕

Anonymkode: 1b49b...ddb

Anonymkode: 92c75...206

Som svar på overskriften din: Ja og med god grunn. Du og dere har jobbet godt. Vær bevisst på å ikke tolke "nede for telling"-dager som bevis for at du tok feil eller at du tok for hardt i osv., - og minn deg selv på det. Du har veldig tydelig blitt bedre, det er gledelig å lese det du skriver. Gratulerer!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...