Gå til innhold

Når en har gått på Ritalin en stund..


vin

Anbefalte innlegg

er det vanlig at dosen må høynes litt?!?

Datteren min har gått på Ritalin i litt over ett år , med grei effekt!

Men den siste tiden merker jeg at hun faller litt tilbake på dett med konsentrasjonen igjen

Som f.eks lekser , i lek med andre barn ,tålmodigheten og når vi snakker til henne er hun igjen i den andre verdenen sin!

I ett år har hun nå klart å få med seg tingene hjem fra skolen , men nå glemmer hun det ene og det andre.

For ikke å snakke om at hun har mistet 2 jekker på 1 uke!

Er det noen med erfaring på dette området??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest den første star

Ja, det er velkjent. Min datters lege sa fra da vi startet at det var helt vanlig, og at dosen ble justert opp etter behov. Nå måtte hun slutte med Ritalin pga bivirkninger, og har gått over til Dexedrine. Ser ut til at det er det samme der - for etter nesten ett år på samme dose, høynet vi dosen nå i vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er velkjent. Min datters lege sa fra da vi startet at det var helt vanlig, og at dosen ble justert opp etter behov. Nå måtte hun slutte med Ritalin pga bivirkninger, og har gått over til Dexedrine. Ser ut til at det er det samme der - for etter nesten ett år på samme dose, høynet vi dosen nå i vinter.

Hei. Det kan like gjerne vere snakk om at hun må gå ned i dosene . Ta dette opp med behandlende lege. Snakk gjerne med skolen først og høre om det er slik der og , det kan jo også vere en fase hun går igjennom (tankefull, forelsket m.m ) Andre barn har og slike perioder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Det kan like gjerne vere snakk om at hun må gå ned i dosene . Ta dette opp med behandlende lege. Snakk gjerne med skolen først og høre om det er slik der og , det kan jo også vere en fase hun går igjennom (tankefull, forelsket m.m ) Andre barn har og slike perioder.

Min sønn har gått på ritalin i ca 2.5 år . Vi hadde også en periode hvor vi lurte på om virkningen hadde avtatt. Men det var bare "lell. Kanskje det var vi voksne i rundt som hadde blitt litt slappe i hurtig konsekvenser ,da alt hadde gått på skinner en stund. Uansett årsak så varte det ikke så veldig lenge , og han står på samme dosering i dag med god effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder spiller og inn,er hun i pubertetsalder,blir det ofte vanskelig med dosering en periode.

Også går det jo ofte i bølger med ad/hd'ere da...:o)!

Max dose er 8 om dagen,også for voksne,og aldri mer enn 2 av gangen.

Ellers enig med chanti;Kan hende at reduksjon er tingen.

Kanskje hun skal prøve den andre typen?

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...