Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Dette er vel en komplisert historie, men kortfattet saa er det slik at min bror fikk et barn da han var 17. Ikke planlagt og jeg respkterer at det ikke ble tatt abort, selv om jeg visste at de aldri ville bli en familie.

De bodde en kort periode sammen, men saa flyttet de fra hverandre. Barnet bor hos moren som venter sitt barn nummer 2 i en alder av 18 aar. Min bror hadde rett til aa se datteren sin hver andre helg.

Moren til barnet er naa sammen med en annen gutt som er sjalu paa min bror pga at de har et barn sammen. Og her forleden ble han slaatt ned av denne gutten. Brakk nesa...

Og etter litt frem og tilbake vil ikke moren at min bror skal faa treffe barnet. Hun sier at hun er redd han aldri vil levere barnet tilbake. Min bror har värt til famileraadgivning flere ganger, men hun möter ikke opp. Og de hadde jo en fast avtale. Naa maa hele saken gaa til mekling og det tar minst 3 maaneder. Er det ingen mulighet at skal faa treffe barnet sitt för den tid?

Hvor skal man henvende seg?

Jeg er fadder for barnet og föler et visst ansvar, kan jeg gjöre noe?

Maa si at jenta kommer fra en belastet familie der barnevernet er inne i bildet...

Hva skal vi gjöre?

Fortvilet

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/51750-hva-kan-jeg-gj%C3%B6re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tips

Kontakt advokat...

Lite annet fornuftig å gjøre egentlig. Anmeld forholdet, hvor han ble slått ned.

Fortsett så lenge som mulig å jobbe på samme måte.

www.f2f.no

Denne linken kan jo være til hjelp...

Du må, som Shallow_Hal sier, fortsette som du har gjort. Prøve å hente gutten til samvær, gjerne med pålitelige vitner tilstede. Opptre rolig. Lage et liv som gjør at du blir ansett som en god omsorgsperson ved en evt rettssak. (leve sunt, ha gode venner, god kontakt med familien din, studere flittig slik at du får en god jobb etterhvert, ha en ekstrajobb hvor du sparer opp penger osv osv).

Kontakt foreningen to foreldre for hjelp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/51750-hva-kan-jeg-gj%C3%B6re/#findComment-205263
Del på andre sider

Du må, som Shallow_Hal sier, fortsette som du har gjort. Prøve å hente gutten til samvær, gjerne med pålitelige vitner tilstede. Opptre rolig. Lage et liv som gjør at du blir ansett som en god omsorgsperson ved en evt rettssak. (leve sunt, ha gode venner, god kontakt med familien din, studere flittig slik at du får en god jobb etterhvert, ha en ekstrajobb hvor du sparer opp penger osv osv).

Kontakt foreningen to foreldre for hjelp.

Støtter sterkt de rådene som alt er skrevet. Anmeld han samboeren for vold, møt opp som avtalt for å hente barnet med vitner til stede, og begynn å let etter advokat. Start forberedelsene til rettssak nå, er mitt råd.

Jeg vet godt det er lett for broren din å backe ut nå - og å gi opp barnet sitt. Det vil han angre dypt på senere i livet.

Be broren din kontakte nærmeste F2F-forening for gode råd, det finnes dessverre et hav av fedre i samme situasjon med bitre erfaringer om mødre som gjør hva de kan for å forhindre samvær.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/51750-hva-kan-jeg-gj%C3%B6re/#findComment-205408
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Det er ikke lett å være utenfor og borte fra sitt eget barn. I din brors tilfelle, ville jeg ha brukt familiekontoret fortsatt som hjelper for å få samvær med barnet. Så lenge saken er under utredning og skal opp til vurdering, er det mest nyttig for din bror å bruke en familierådgiver som kan kople han til barnets mor. Selv om moren avviser din bror, kan en fagperson mene noe annet. Alle barn trenger å treffe sine foreldre. Be din bror ta kontakt. Det er hans ansvar og jobb, ikke din.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/51750-hva-kan-jeg-gj%C3%B6re/#findComment-205488
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...