Gå til innhold

Flere blundere på norwenglish?


hillary

Anbefalte innlegg

Min onkel møter en australier, gliser bredt og skal vise hvor mye han vet om Australia.

AAAAHH Australia! Krokko dill dall! Han hadde akkurat sett filmen Crocodile Dundee....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    4

  • Zirine

    3

  • Lionn

    3

  • nanna

    2

Mest aktive i denne tråden

"I saw he was very pig"!

Norsk alpint-stjerne kommenterer en konkurrents kjøring på en internasjonal pressekonferanse for noen år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en mamma som har en tendens til å snakke før hun tenker. Hun har blitt pensjonist.

Hun ble stoppet på gaten i den lille byen hun bor i, av en neger (altså afrikaner) som ville selge henne noen souvernirer fra Afrika. "No Thank You, I'm BLACK!" svarte hun og lo mot negeren.

Det hun mente å si var selvsagt at hun var for blakk til å kjøpe noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

En venninne skulle fortelle en engelskmann at jeg var døv. Gjett om han så ut som et spørsmålstegn da hun pekte på meg og sa: "She is death".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har blitt fortalt at denne historien gjelder "datteren til noen venner av.. " men det er nok helst en vandrehistorie:

Jenten det er snakk om var au pair i hos en ganske fin familie i England, men de bodde like ved et industriområde, med mye kullstøv og sånt. Et par uker etter hun var kommet så inviterte de hun var au pair hos hele familien på besøk så de skulle få hilse på den nye au pairen. En av de gamle tantene spurte henne høflig om hvordan hun likte seg. Og joda, "I like it very well here, but every time I go out I get many black pricks in my face"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå mens vi er så godt i gang og ler så sikla renner, så kom jeg på en tidligere kollega av meg, en distré type.... Han skulle være med oss på et møte hvor det kom forbindelser fra England. Og kom for sent.....mens han hvisket til oss norske at; "jeg måtte ta den gamle bilen til kjerringa - for den er ikke helt god, hun hadde tatt min, og den dritten stoppa jo på veien og jeg måtte tel å skru..." - Så sier han blidt til forsamlingen; "sorry I'm late, but I had to screw my wifes car!" :-)

.......en annen gang:

Selv var jeg litt sånn småpussa i en bar på hotellet, mens jeg var med jobben på reise, -og stod der og hang da det kommer en engelskmann bort til meg og spør hvorfor jeg er i byen......jeg får helt noia, må omstille hu og har tenkt å si at jeg er her med jobben, og svarer derfor;

"Oh! I'm here with a fabric!" :-))

............nok engang:

Fikk i oppdrag å kjøre en engelsk direktør fra Moss og inn til Oslo til et møte, tenk EN TIME med engelsk - jeg holdt jo på og tisse på meg og håpte at jeg kun måtte svare med ja og nei, men denne karen var så hyggelig og vi begynte å snakke om å slutte å røyke, og da begynte jeg å rote meg inn i historien om kameraten min som fant ut at hver gang han fikk lyst på en røyk, så gikk han ut og klipte plenen eller sånn; OG slik kom det ut på engelsk; " Whenever he get the sug for a smoke, he went out to cut the garden!"

............ direktøren hadde hatt det kjempetrivelig fortalte han da han kom frem, -med lattertårer i øyekroken. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snorkfrøken

En ungdom (norsk) på en slags bilskrotingsplass i USA. Da han ikke fant hva han skulle ha, skulle han si "Lykke til med skruinga" til han som drev plassen, og det oversatte han slik:" Good luck with your skrewing."

Da fikk han et rart blikk, og forstod ikke hva han hadde sagt før i ettertid .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne skulle fortelle en engelskmann at jeg var døv. Gjett om han så ut som et spørsmålstegn da hun pekte på meg og sa: "She is death".

Jeg må bare fortelle deg at den historien din da du og gubbingsen var på ferie og du skulle tisse, -DEN har jeg fortalt til mange og alle ler så de griner. Jeg kaller deg en "venninne av meg" - vil ikke si at jeg "kjenner deg" fra DOL :-)

Skulle gjerne ha sett ansiktet på hun som skriker alt hun kan at det er opptatt, -hun MÅTTE jo bare tro at dere var spenna gærne, eller pervoer - *ler når jeg tenker på det* :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gedo1365380169

Jeg må bare fortelle deg at den historien din da du og gubbingsen var på ferie og du skulle tisse, -DEN har jeg fortalt til mange og alle ler så de griner. Jeg kaller deg en "venninne av meg" - vil ikke si at jeg "kjenner deg" fra DOL :-)

Skulle gjerne ha sett ansiktet på hun som skriker alt hun kan at det er opptatt, -hun MÅTTE jo bare tro at dere var spenna gærne, eller pervoer - *ler når jeg tenker på det* :-)))

jeg var i London og skulle kjøpe is i beger, og spurte kassadamen om de hadde en sausage to eat the ice with

Gjett om hun fikk seg en god latter LOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...denne er dog helt uten ord, men det kan også være et problem.

En venn av en venn av meg var i et land han ikke forstod språket i, og hadde vært på hotellrommet sitt og bæsja en kabel i doen....men ikke søren om han får til å trekke opp, -sisternen virker bare ikke!!! Desperat går han ned i resepsjonen og prøver å forklare, men damen som står der skjønner ikke bæret.....så han viser med kroppspråket at hun må være med opp på rommet. De avgårde, og vel inne på mannens toalettrom så peker han ivrig ned på innholdet sitt i skålen og så trekker han i snora...........................og den virker plutselig ! :-))))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi hadde en liten en da vi var på ferie på en eller annen Kanarie-øy. Det kan nok ha vært Tenerife.

Uansett - det har ingenting med saken å gjøre.

Vi hadde bare hatt en bedre middag på restaurant. Kelneren spør "Are you finished?" Reisefølget føler da at det er på sin plass å si: "No, we're Norwegian!"

Ja, ja...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...denne er dog helt uten ord, men det kan også være et problem.

En venn av en venn av meg var i et land han ikke forstod språket i, og hadde vært på hotellrommet sitt og bæsja en kabel i doen....men ikke søren om han får til å trekke opp, -sisternen virker bare ikke!!! Desperat går han ned i resepsjonen og prøver å forklare, men damen som står der skjønner ikke bæret.....så han viser med kroppspråket at hun må være med opp på rommet. De avgårde, og vel inne på mannens toalettrom så peker han ivrig ned på innholdet sitt i skålen og så trekker han i snora...........................og den virker plutselig ! :-))))))

MegaLOL!!

Hun må jo ha trodd at han forventet medalje og klapp på skuldra for bommelom-prestasjonen sin, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I have lost my køffert with all my kledders!!!!!!

....Mamman til ei venninne av meg på en flyplass i Tyrkia da bagasjen uteble.....

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en gjeng som var på klassetur sammen med lærerne sine i Irland.

Da de satt på en cafe' og tok seg en kopp kaffe, ville den ene læreren ha påfyll...

Han gikk bort til disken og sa "can you pleace follow this cup?":)))

Gjett om alle lo:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt fortalt at denne historien gjelder "datteren til noen venner av.. " men det er nok helst en vandrehistorie:

Jenten det er snakk om var au pair i hos en ganske fin familie i England, men de bodde like ved et industriområde, med mye kullstøv og sånt. Et par uker etter hun var kommet så inviterte de hun var au pair hos hele familien på besøk så de skulle få hilse på den nye au pairen. En av de gamle tantene spurte henne høflig om hvordan hun likte seg. Og joda, "I like it very well here, but every time I go out I get many black pricks in my face"

Jeg var på språkreise i Torquay i England, hos en koselig liten familie.

Andre dagen hos vertsfamilien, hadde de servert meg noe kidney-greier (nyrepudding!), som faktisk ikke smakte noe godt! Men jeg spiste lydig opp den lille porsjonen. Så spurte de: "Would you like some more?" - . Jeg svarte så høflig jeg kunne: "No, thank you, I'm fed up!".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min, som ung ,møtte noen engelske soldater, og skulle fortelle om en skiløper som kom ned en fjellside i en forrykende fart.........

"And he came down the hill with a tremendous farth, and he dissapeared like a prick in the horizon"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min, som ung ,møtte noen engelske soldater, og skulle fortelle om en skiløper som kom ned en fjellside i en forrykende fart.........

"And he came down the hill with a tremendous farth, and he dissapeared like a prick in the horizon"

hehe

Det er som da jeg skulle forklare noen canadiere hvordan jeg opplevde jagerflyene:

The plane went so fast, suddenly they was like prick in the sky.

Det er leeenge siden altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe

Det er som da jeg skulle forklare noen canadiere hvordan jeg opplevde jagerflyene:

The plane went so fast, suddenly they was like prick in the sky.

Det er leeenge siden altså :)

Pøh...det var i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...