Gå til innhold

Han vil ikke bruke forlovelsesring

Anbefalte innlegg

Gjest jentutta23

Min samboer sier at han vil forlove seg med meg om ikke så lenge, men han vil ikke bruke ring??? Jeg føler meg litt fornærmet, men vet ikke om det er riktig av meg å bli det. Jeg tenker jo selvsagt tanken at han ikke vil vise for andre at han er bundet til meg og kun meg. Men det er nok en annen årsak. Kanskje?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/51985-han-vil-ikke-bruke-forlovelsesring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis han har en jobb der ringen er i veien kan man jo skjønne det. Flust av menn som har mistet en finger på grunn av at ringen har satt seg fast i en maskin eller noe.

Kanskje han ikke liker å gå med ring, eller synes det ikke kler ham.

Kanskje han føler at han ikke trenger å ha et synlig symbol, løftet er nok.

Kan være mange grunner ser du, spør ham da.

Annonse

Hvis han har en jobb der ringen er i veien kan man jo skjønne det. Flust av menn som har mistet en finger på grunn av at ringen har satt seg fast i en maskin eller noe.

Kanskje han ikke liker å gå med ring, eller synes det ikke kler ham.

Kanskje han føler at han ikke trenger å ha et synlig symbol, løftet er nok.

Kan være mange grunner ser du, spør ham da.

Kanskje han ikke vil at det skal vises når han er ute på byen. Kanskje han egentlig ikke er klar for å forlove seg? Hva vil du da?

Gjest synes jeg

Det er helt "ut" med forlovelsesring for gutta. Man forlover seg den dagen en han frir / man bestemmer seg for å gifte seg (bestemmer datoen for bryllupet), da får hun en fin ring (med diamant etc) fra ham.

Glatte ringer settes på under vielsen. Gjerne i hvitt gull hvis brudgommen føler det er mindre feminint enn gult gull.

Forlovelse uten å skulle gifte seg ( i år eller neste år) er helt latterlig, synes jeg.

Annonse

Gjest Pås

Mannen min mistet gifteringen sin ca. ett år etter at vi giftet oss, da sluttet jeg å bruke min også: jeg vil ikke bli tatt for en gift kvinne med et eventyr på gang!

Venninnene mine synes det er så "ukoselig" og "uromantisk" at vi ikke bruker ringer, de synes også at det er merkelig at vi ikke har bryllupsbilde midt i stuen!

Vel, vi har nå vært gift i 13 år, og har det bedre sammen enn noensinne: uten ringer, og uten bilde i stuen!

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...