....AV Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Er det skadelig å drikke for mye farris eller andre typer lignende mineralvann? Vi drikker mye farris hos hoss. Vi to voksne deler minst en 1.5l hver kveld. Jeg har hørt at dette ikke skal være bra fordi farris inneholder salter som man ikke skal ha for mye av. Er dette riktig? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glimmer Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Nå har jeg aldri drukket mye farris selv, så jeg har ikke undersøkt det. Men har hørt at drikken inneholder salt og burde derfor begrenses. Men jeg tror nok du trygt kan kose deg med farrisen din om kvelden, bare du har i bakhodet dette med saltet og drikker vann for å ikke bli uttørket. Forhåpentligvis har noen andre her bedre informasjon om emnet 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Hei AV, Et gjennomsnittsmennske trenger rundt 2-2.5 liter væske daglig. Farris vil gi væske til kroppen, men den kommer også med en del salt. 1 liter Farris gir ca. 1 gram salt. Dette er en betydelig mengden tatt i betraktning at salt-inntaket bør være mindre enn 5-6 gram daglig. Salt kan øke faren for bl.a høyt blodtrykk, hjertesykdommer og nedsatt nyrevirksomhet. Vann er derfor det beste valget for å få væske i kroppen. Farris er likevel et bedre valg enn brus, som vil gi mye sukker, kalorier, syre, osv. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.