Gjest avholden-jatakk Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Hei! Overskrifta er akkurat hva jeg føler. Jeg MÅ ha sex på lørdag og det gruer jeg meg faktisk til. Ønsker noen innspill på hvordan jeg kan få det til å bli en hyggelig opplevelse. Litt historie; Som 18 åring fikk jeg min første kjæreste, som desverre viste seg å være ganske kald og følelsesløs. Sexlivet ble en plikt for meg og han tok aldri et nei for et nei. Neste kjæreste fikk jeg som 20 åring. Denne gangen var det en kar med fryktelig dårlig selvtillitt (og hadde også bullimi). For hver gang han ville ha sex og ikke jeg trodde han at jeg ikke var gla i han mer og at jeg hadde funnet meg en ny. Dermed følte jeg meg tvunget til å ha sex med han med gjevne mellomrom (han talte nemlig dager hvor vi ikke hadde sex) Så traff jeg drømmegutten som absolutt aldri tvinger meg til å ha sex eller som teller hvor mange dager det er siden sist. Jeg tror at pga mine tidligere kjærester har jeg ikke samme gleden av sex som jeg burde ha hatt. Jeg fødte et barn for 6 uker siden og da sa jeg til han at jeg ikke ville ha sex før nettopp denne lørdagen (som er en merkedag for oss). Vi har hatt det utrolig fint i disse 6 ukene og kunne kost masse uten at jeg har trengt å være redd for at han vil noe mer og at han ville bli skuffet. Jeg har jo nemlig hatt en grunn til å ikke ha sex. Men nå kommer altså dagen... og jeg gruer meg. Vet at jeg er frisk og fin nedentil så jeg er ikke redd for at det skal gjøre vondt, men jeg føler at jeg ikke har lyst. Det er så lenge siden sist og jeg får litt prestasjonsangst også... i tillegg til at jeg kjenner igjen den følelsen som jeg har hatt med mine tidligere - nemlig det at jeg MÅ ha sex!! Også vil jeg jo ikke skuffe han som går her og gleder seg til lørdagen... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/52646-uff-jeg-m%C3%A5-ha-sex-p%C3%A5-l%C3%B8rdag/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Angeline Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Hva med å snakke med HAM om dette? Evt vise han innlegget? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/52646-uff-jeg-m%C3%A5-ha-sex-p%C3%A5-l%C3%B8rdag/#findComment-211014 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gro Isachsen, Sexpert Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 En fødsel gir både en fysisk og psykisk omstilling. Både kroppen og tilværelsen blir ganske annerledes før og etter at barnet er født. Det er dessuten vanlig at det tar det lang tid før hormonbalansen stabiliserer seg. Hormonene og psyken din er kanskje mer innstilt på å sørge for barnet beste, enn for at du og partneren skal ha god sex. Om du absolutt ikke har lyst på sex, kan du selvsagt si nei takk på lørdag selv om du skuffer ham, men det høres ikke helt ut til at det er det du vil heller. Kan dere ikke bygge videre på at dere har kost en masse og satse på å ha kose-sex på lørdag? Ikke den ville, heftige varianten, men den nære, vare, stryke-forsiktig-på-hverandre-måten. Det er egentlig bare å dra kosen videre enn det dere har i hverdagen. Sex etter en fødsel er på en måte som å omdefinere kroppen fra å være en bolig for barnet, til å bli en kilde til din egen nytelse igjen. Siden du har en slik fortid bør du ta ekstra hensyn til dine egne følelser. Ikke føl noe press over at du skal prestere noe som elskerinne. Bare gled deg inderlig over at du har en god mann som vil ditt beste. La ham oppleve hvordan kroppen din har forandret seg. At brystene er større og mer følsomme – kanskje fylt med melk? La ham stryke over magen din og gled dere i fellesskap over det lille underet som kom ut derfra og fra kjønnet ditt. Forsiktig, forsiktig, så våkner kanskje lysten din. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/52646-uff-jeg-m%C3%A5-ha-sex-p%C3%A5-l%C3%B8rdag/#findComment-211308 Del på andre sider Flere delingsvalg…
melania Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Du MÅ ikke noe som helst. En hver forståelsesfull kjæreste vil skjønne det om du ikke vil ha sex. Spør om dere bare kan kose litt. Er ganske digg å bare ligge nakne inntil hverandre å kose og det trenger faktisk ikke nødvendigvis å bli sex av det. (ikke er det noen som trenger å ta av klær om du ikke føler for det heller). Klart han kommer til å bli opphisset, men det blir han sikkert ofte av deg ellers også, uten at han hiver seg over deg av den grunn. Bare gjør det klart på fohånd at her er det snakk om kosing. Så får du heller be om noe mer om du skulle føle for det. Ingenting er så skadelig som mangel på kommunikasjon. Og jeg kan jo skjønne at du føler det litt pliktbetynget med tanke på de andre forholdene dine. Men husk at de er over nå og at ingen i hele verden utenom deg kan bestemme over kroppen din. Føler du for å tilfredsstille ham, så er det andre måter å gjøre det på enn ved vanlig samleie også. Men hvis du ikke føler for det, så er det ikke noen grunn til at du skal gjøre det heller. Du må ikke la andre bestemme over kroppen din. Den er din og bare din. Og det er kun du som kan bestemme hva andre evt. skal få lov til å gjøre med den. Eller ikke få lov til..... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/52646-uff-jeg-m%C3%A5-ha-sex-p%C3%A5-l%C3%B8rdag/#findComment-212417 Del på andre sider Flere delingsvalg…
musikeren Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Hva var det hver gang han ikke ville ha sex? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/52646-uff-jeg-m%C3%A5-ha-sex-p%C3%A5-l%C3%B8rdag/#findComment-214285 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Du MÅ ikke noe som helst. En hver forståelsesfull kjæreste vil skjønne det om du ikke vil ha sex. Spør om dere bare kan kose litt. Er ganske digg å bare ligge nakne inntil hverandre å kose og det trenger faktisk ikke nødvendigvis å bli sex av det. (ikke er det noen som trenger å ta av klær om du ikke føler for det heller). Klart han kommer til å bli opphisset, men det blir han sikkert ofte av deg ellers også, uten at han hiver seg over deg av den grunn. Bare gjør det klart på fohånd at her er det snakk om kosing. Så får du heller be om noe mer om du skulle føle for det. Ingenting er så skadelig som mangel på kommunikasjon. Og jeg kan jo skjønne at du føler det litt pliktbetynget med tanke på de andre forholdene dine. Men husk at de er over nå og at ingen i hele verden utenom deg kan bestemme over kroppen din. Føler du for å tilfredsstille ham, så er det andre måter å gjøre det på enn ved vanlig samleie også. Men hvis du ikke føler for det, så er det ikke noen grunn til at du skal gjøre det heller. Du må ikke la andre bestemme over kroppen din. Den er din og bare din. Og det er kun du som kan bestemme hva andre evt. skal få lov til å gjøre med den. Eller ikke få lov til..... Greit nok at hun bestemmer over sin egen kropp. Men dersom hun stenger ham ute og ikke vil ha sex, så er det jo ikke helt umulig at han til slutt går til noen andre. Tror kvinner må bli flinkere til å innse at de ikke kan få det akkurat som de vil bestandig. Kanskje hun ikke har et behov for sex, men det har han. Skal hun da bare nekte? Klart hun har en rett til dette. Men det vil gjerne drepe hele forholdet og så sitter hun igjen som alenemor. En må ikke bare ta i et forhold, en må også gi. Og ofte gjøre ting en egentlig ikke har så lyst til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/52646-uff-jeg-m%C3%A5-ha-sex-p%C3%A5-l%C3%B8rdag/#findComment-215227 Del på andre sider Flere delingsvalg…
melania Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Greit nok at hun bestemmer over sin egen kropp. Men dersom hun stenger ham ute og ikke vil ha sex, så er det jo ikke helt umulig at han til slutt går til noen andre. Tror kvinner må bli flinkere til å innse at de ikke kan få det akkurat som de vil bestandig. Kanskje hun ikke har et behov for sex, men det har han. Skal hun da bare nekte? Klart hun har en rett til dette. Men det vil gjerne drepe hele forholdet og så sitter hun igjen som alenemor. En må ikke bare ta i et forhold, en må også gi. Og ofte gjøre ting en egentlig ikke har så lyst til. Sex er ikke en ting en komprimitterer med, smarten. Ja, jeg skjønner at en del av dere er såpass usensitive at dere kan komme til å gå et annet sted i mangel på sex, men når alt kommer til alt, så er det bedre enn å gi av kroppen sin, når en ikke vil. Det blir på en måte en voldtekstfølelse, som kan ødelegge en psykisk om en lar andre gjøre ting med kroppen sin som føles feil. Det er jo bedre å ta det litt med ro og kose litt fremover, så kanskje det faktisk går et skritt videre uten at det føles som tvang. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/52646-uff-jeg-m%C3%A5-ha-sex-p%C3%A5-l%C3%B8rdag/#findComment-218148 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.