Gå til innhold

Amputert ekteskap

Anbefalte innlegg

Gjest sterkt nedtrykt mann

Hva skal en mann tro når kona ikke ønsker sex og skylder på vondt i hodet, mensen, vondt i nakken, sliten, trett osv. 365 dager i året ? Men hun har overskudd til å få gjort mye annet, også slikt jeg ikke har overskudd til.

Synes det ble så vanskelig å ta initivativ når jeg til stadighet blir avvist. Da ble hun gjerne ilter og husfreden ble borte. Etter en tid tok jeg ikke sjangsen på å spørre mer siden hun så ofte truet med å flytte. Spurte jeg henne om hun var glad i meg, tok hun det som mistillit og ble fornærmet. Hun har heller ikke lyst på kos og klem og sånn. Slik har det vært lenge.

Har ikke hatt sex det siste året og vel så det. Den siste tiden vi hadde sex, virket det bare som om hun helst ville slippe. Vi deler på regninger, hus og mat, men ikke noe mer.

Jeg har aldri vært utro. Om hun har vært utro vet jeg ikke sikkert, men er det antagelig ikke. Bortsett fra det med sex og fysisk nærthet fungerer det meste bra hjemme, sjelden krangel.

Har innfunnet meg med at det aldri mer blir sex mellom oss. Men det er mye værre å være uten fysisk nærhet. Føler meg omtrent "spedalsk" siden det er sånn hjemme. Kan ikke se noe vei ut av det heller. Har prøvd familie-rådgivning, men til ingen nytte.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53148-amputert-ekteskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ta en avgjørelse

Du må bestemme deg for om du ønsker å fortsette samlivet uten fysisk nærhet, eller om du ønsker å bryte ut.

Deretter må du fortlle henne /snakke med henne om valget ditt.

Ikke synk så lavt at du er utro. Bryt ut hvis du ønsker muligheten til å etablere nye forhold som innebærer sex.

Men mindre dere begge synes det er en god løsning at du skaffer deg sex utenfor ekteskapet. Men i og med at du også ønsker god fysisk nærhet, og virker som du er en mann som ikke bare er ute etter en ting, vil sjelden slike forhold være gode og varige. Da er det bedre å etablere seg helt på nytt med en ny partner som kan være samlivspartner på eller områder.

Som sagt, bestem deg, snakk med henne, og gjør noe!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53148-amputert-ekteskap/#findComment-214025
Del på andre sider

Gjest Bachus

Du må bestemme deg for om du ønsker å fortsette samlivet uten fysisk nærhet, eller om du ønsker å bryte ut.

Ikke synk så lavt at du er utro. Bryt ut hvis du ønsker muligheten til å etablere nye forhold som innebærer sex.

Men mindre dere begge synes det er en god løsning at du skaffer deg sex utenfor ekteskapet. Men i og med at du også ønsker god fysisk nærhet, og virker som du er en mann som ikke bare er ute etter en ting, vil sjelden slike forhold være gode og varige. Da er det bedre å etablere seg helt på nytt med en ny partner som kan være samlivspartner på eller områder.

Et meget godt svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53148-amputert-ekteskap/#findComment-214026
Del på andre sider

Har ikke lyst til å gjøre noe som kan ende i skilsmisse.

Aner ikke hvordan det skal gå til. Alle forsøk på å ta opp temaet ender med spetakkel, hun tar det som fornærmelser, sier at jeg synes hun ikke er god nok, at hun like godt kunne flytte osv.

Men det er altså ikke mangelen på sex som er verst, men mangel på fysisk nærhet. Det kan vel være at hennes lyst ikke er så stor. Men man behøver da ikke ha sexuell apetitt for å kose å klemme og sånn ?

En annen ting: hva kan være grunnen til at hun klagde på ting som gjorde at hun ikke orket alle de gangene jeg spurte. Men likevel hadde overskudd til å gjøre mye annet ? Bare vikarierende påstander ? I så fall hvorfor disse unnskyldningene ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53148-amputert-ekteskap/#findComment-214100
Del på andre sider

Gjest ta en avgjørelse

Aner ikke hvordan det skal gå til. Alle forsøk på å ta opp temaet ender med spetakkel, hun tar det som fornærmelser, sier at jeg synes hun ikke er god nok, at hun like godt kunne flytte osv.

Men det er altså ikke mangelen på sex som er verst, men mangel på fysisk nærhet. Det kan vel være at hennes lyst ikke er så stor. Men man behøver da ikke ha sexuell apetitt for å kose å klemme og sånn ?

En annen ting: hva kan være grunnen til at hun klagde på ting som gjorde at hun ikke orket alle de gangene jeg spurte. Men likevel hadde overskudd til å gjøre mye annet ? Bare vikarierende påstander ? I så fall hvorfor disse unnskyldningene ?

Dere har prøvd ekteskapsrådgivning, hun vil ikke snakke om det, og kommer med mange grunner til at hun ikke ønsker nærhet og sex.

Du kan ikke sitte og vente på at dette blir bedre uten å gjøre noe! Bestem deg, fortell henne hva du har bestemt deg for, og gjør det!

Selvsagt ønsker du ikke skilsmisse, men det er du som må bestemme deg for om du ønsker å bli i det som er (hvis alle forsøk på å endre det er mislykket), eller å starte på nytt.

Si at du ikke vil bli i et slikt forhold / ekteskap (hvis det er det du mener). Dere behøver ikke å skilles umiddelbart selv om dere tr ut separasjon. Separasjonstiden er for å tenke igennom ting, kanskje hun finner ut hva hun vil også da.

Du kan gå til rådgivning alene og få hjelp til å bestemme deg, selv om hun ikke vil være med / dere ikke får noe ut av det sammen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53148-amputert-ekteskap/#findComment-214110
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært på den siden som din kone er på nå, og var til slutt den som brøt ut.

Kan være hun er inne i en depresjon, eller at hun ikke lenger får stillet sine behov i hverdagen, hva er vanskelig å si.

Minn mann ville ikke inse engang at noe var feil her og ville aller helst holdt meg igjen. Men å gå å se hva vi gjorde med hverandre var helt uholbart.

Ved at jeg tok føringen og brøt ut, så har vi alle fått det bedre med oss selv og hverandre, pluss at vi har fått sjangsen til å bygge opp våre liv på nytt som veldig gode venner.

Ta en skikkelig prat sammen og finn ut hva dere vil med forholdet og livet ellers, og bestem dere ut fra hva dere kommer frem til der:o))

Lykke til :o))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53148-amputert-ekteskap/#findComment-216704
Del på andre sider

Jeg har vært på den siden som din kone er på nå, og var til slutt den som brøt ut.

Kan være hun er inne i en depresjon, eller at hun ikke lenger får stillet sine behov i hverdagen, hva er vanskelig å si.

Minn mann ville ikke inse engang at noe var feil her og ville aller helst holdt meg igjen. Men å gå å se hva vi gjorde med hverandre var helt uholbart.

Ved at jeg tok føringen og brøt ut, så har vi alle fått det bedre med oss selv og hverandre, pluss at vi har fått sjangsen til å bygge opp våre liv på nytt som veldig gode venner.

Ta en skikkelig prat sammen og finn ut hva dere vil med forholdet og livet ellers, og bestem dere ut fra hva dere kommer frem til der:o))

Lykke til :o))

"Jeg har vært på den siden som din kone er på nå, og var til slutt den som brøt ut. "

Hæææ ?

Jeg ønsker ikke skilsmisse. Hadde jeg opplevd at min kone i en slik situasjon brøt ut av ekteskapet, i stedet for å være imøtekommende, kunne jeg like godt hengt meg. Den holdningen din er grell uansvarlighet, egoisme og manglende vilje til å være imøtekommende.

For en som er sterkt nedtrykt og anstrenger seg for at det skal bli bedre i ekteskapet og så ikke få noe forståelse, men tvert imot bli gitt skylden for at det ikke var bedre er direkte ondskap. Da fantes det absolutt ingen håp for fremtiden, der ville ikke være noe mer igjen å leve for :-((((((

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53148-amputert-ekteskap/#findComment-219696
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Filosofisk

"Jeg har vært på den siden som din kone er på nå, og var til slutt den som brøt ut. "

Hæææ ?

Jeg ønsker ikke skilsmisse. Hadde jeg opplevd at min kone i en slik situasjon brøt ut av ekteskapet, i stedet for å være imøtekommende, kunne jeg like godt hengt meg. Den holdningen din er grell uansvarlighet, egoisme og manglende vilje til å være imøtekommende.

For en som er sterkt nedtrykt og anstrenger seg for at det skal bli bedre i ekteskapet og så ikke få noe forståelse, men tvert imot bli gitt skylden for at det ikke var bedre er direkte ondskap. Da fantes det absolutt ingen håp for fremtiden, der ville ikke være noe mer igjen å leve for :-((((((

Ikke la deg lure av Cheata, det hun mener er at du må prate med henne og dere må begge finne ut av hva dere vil av forholdet. Om du går litt i dybden på Cheatas innlegg kan det hende at du finner ut at kona di har en dyp depresjon, og det er ikke så lurt å leve med det heller. Kan henne hun har det egentlig fært og ønsker å finne ut av det hun og. Du skriver ikke om dere har barn, men barn er ofte nok årsaken til mangelnde sexliv.

Uansett så må du og hun prate, gjerne alene eller sammen med en rådgiver. Eller du og hun kan fortrenge alt og leve som dere gjør idag, men da tror jeg ikke du hadde skrevet innlegg på internett dersom det er alternativet.

Begge må kunne prate åpent og finne ut av hva dere vil med forholdet, og om ikke det er sammenfallende fremtid så bryt ut...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53148-amputert-ekteskap/#findComment-235412
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...