Gå til innhold

Hvordan

Anbefalte innlegg

Gjest vise følelser?

Jeg har møtt en nydelig gutt, men problemet mitt er at jeg ikke greier å vise følelser for ham.

Jeg er vokst opp i en heim der følelser aldri har vært noe faktum, og sjelden har jeg opplevd å se kjærlighet.

Er det dette som preger meg, eller har det mer med meg selv å gjøre at jeg er som jeg er?

Hva er galt med meg?

Jeg klarer bare ikke å vise følelser. Jeg tror det vises på meg, men det gjør ikke det..Hjelp!

Noen i samme istuasjon, eller noen råd?

Seriøse svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/59783-hvordan/
Del på andre sider

Fortsetter under...

nøffelinøff

du er ikke unormal, det er en helt vanlig reaksjon på at du aldri har sett mye til kjærlighet i hjemmet.....du burde fortelle dette til kjæresten din.

jeg anbefaler terapi, ikke fordi det er noe galt med deg, men fordi du må forstå hvorfor du reagerer slik før du kan gjøre noe med det.

du kan jo øve deg litt på å gi klem og si at du er glad i ham når han sover, det merker jo han ingenting til...prøv å beskrive følelsene dine i et brev e.l og la ham lese det når du er klar for det.

når du føler noe, prøv å beskrive det: er jeg glad? forelsket? nervøs?

noen tegner, maler, synger, spiller instrument eller skriver for å uttrykke følelser- kanskje det er noe for deg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/59783-hvordan/#findComment-257784
Del på andre sider

Gjest vise følelser?

du er ikke unormal, det er en helt vanlig reaksjon på at du aldri har sett mye til kjærlighet i hjemmet.....du burde fortelle dette til kjæresten din.

jeg anbefaler terapi, ikke fordi det er noe galt med deg, men fordi du må forstå hvorfor du reagerer slik før du kan gjøre noe med det.

du kan jo øve deg litt på å gi klem og si at du er glad i ham når han sover, det merker jo han ingenting til...prøv å beskrive følelsene dine i et brev e.l og la ham lese det når du er klar for det.

når du føler noe, prøv å beskrive det: er jeg glad? forelsket? nervøs?

noen tegner, maler, synger, spiller instrument eller skriver for å uttrykke følelser- kanskje det er noe for deg?

Greit nok det - men tror du han vil forstå?

Kanskje han kommer til å skyve meg fra seg? At han ikke vil ha en slik jente..?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/59783-hvordan/#findComment-258979
Del på andre sider

nøffelinøff

Greit nok det - men tror du han vil forstå?

Kanskje han kommer til å skyve meg fra seg? At han ikke vil ha en slik jente..?

han gjør nok det.

å fortelle åpent om slike ting viser at du er er moden nok til å ta vanskelige avgjørelser(for det er det du gjør når du innser at du har et problem) og han vil nok få et enda mer positivt syn på deg når du er villig til å gjøre noe med det.

gjør han ikke det skal du være glad du fortalte det, ingen vits å være sammen med en som ikke forstår..

du har allerede gjort 90% av arbeidet, nemlig skjønne at du har et problem.

MEN - det er veldig vktig at du snakker med sakkyndige om det.

hvis du forteller meg alder og hva du studerer/ jobber med kan jeg gi deg noen tips om hvor du kan gå for å få hjelp, hvilke rettigheter du har for økonomisk dekning av terapi osv hvis du har lyst:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/59783-hvordan/#findComment-259113
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...