Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er gift, og dermed har jeg også svigerforeldre. Er forøvrig mann.

Problemet er at jeg takler dem overhodet ikke, og da spesielt den grimme fader. De kommer av og til på besøk, de bor ikke på samme sted som oss. De skal så gjerne hjelpe til, ikke med gode råd, men på den måten at han/de vil ha igjennom sine egne ideer og forslag, og prøver gjerne å overtale oss. Jeg gir ham svar på tiltale, men han fatter ikke poenget. I hans eget hode er alt han gjør riktig mens han er påpasselig på å si i fra om noe andre gjør (bedreviter). Problemet er at han ikke har særlig peiling på håndtverkt etc. Gjør han selv noe galt, forbigår han det i stillhet. Når jeg påpeker noe, eller gjør noe annet enn han vil blir han nesten sutrete......

I tillegg skal de hele tiden "sponse" oss, og gi oss ting. Problemet er at jeg mistenker de for å gjøre det for sin egen del, ikke for å først og fremst glede oss.

Jeg har mest lyst å hive dem ut av huset, men det er jo ingen løsning så lenge jeg er gift med datteren. Hun er forøvrig lite flink til å si ifra til dem, og jeg gidder ikke ta en kjempediskusjon med henne om emnet. Hun tåler ikke særlig godt at jeg kritiserer dem.

Når dette er sagt; jeg kritiserer gjerne mine egne foreldre, så det ligger ikke på det planet at mine egne foreldre er "perfekte".

Kan jeg få hjelp!?!?....

Jeg klikker snart.....:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/59922-problematiske-svigerforeldre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svigerforeldre er noe herk.Det har de alltid vært og det vil de alltid være.Sorry!

Prøv å snakk med dem i den grad det går an å snakke og fortell dem hva du føler.Men uten å gå over streken!

Vet hvordan det vil bli om jeg sier fra. De har så liten selvinnsikt, at de bare kommer til å bli sure. Det igjen vil medføre at vi mest sannsynlig blir "uvenner".....

Ikke minst vil det skape et problem for min kone.....

Aaaarghhh...

Gjest (ikke undertegnet)

Vet hvordan det vil bli om jeg sier fra. De har så liten selvinnsikt, at de bare kommer til å bli sure. Det igjen vil medføre at vi mest sannsynlig blir "uvenner".....

Ikke minst vil det skape et problem for min kone.....

Aaaarghhh...

Jepp du har et stort problem.Jeg hadde noe lignende på gang,men jeg fikk samboeren min til å snakke med svigers for å fortelle hvor såret jeg ble p.g.a oppførselen deres.Det hjalp for meg , for de har virkelig sjerpet seg,men nå er de ok personer.

Folk som har lite selvinnsikt , som du sier dine svigerf. har, har man ikke mye til overs å snakke med.Så du har rett.Å snakke med dem vil nok ikke hjelpe mye.

Det er vel bare å bite tennen sammen og tenke på hvor dum de er og bare være overlegen.Gi beskjed til dem når de oppfører seg dumt.Behandle dem på samme måte som de behandler dere kanskje...?

Vet ikke.....,var vanskelig det derre

lykke til

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...