Gå til innhold

Hvem vil du møte på dol?


Lionn

Anbefalte innlegg

Har møtt mange nok, og har ingen jeg "dør" etter å møte.....+ at jeg er så sær og vanskelig at det er så få jeg "faller" for...og som jeg gidder å tilbringe kvelder sammen med...:-)

Men Neuni og Vera møter jeg gjerne igjen..:-)-......

Neuni:.Islenderkebab snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 383
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lionn

    106

  • libra

    33

  • Melaisa

    23

  • shandy

    16

Mest aktive i denne tråden

Maskina mi slo seg vrang før jeg fikk svart i går...

Det er vanskelig for meg å gi andre råd, tror egentlig at enhver må finne sin måte å gjøre det på, men jeg kan jo fortelle hvordan jeg gjør det.

Jeg sørger for å spise hver 3.time for å holde forbrenninga oppe, og drikker mye vann. Jeg har gått på Grete Roedekurs tidligere men velger å ikke følge hennes opplegg, det blir rett og slett for mye fokus på mat og for strengt mht hva jeg kan spise/ikke spise, og et så sterkt fokus på mat og kalorier er hvertfall ikke bra for meg.

Siden jeg har bra peiling på kaloriinnhold vet jeg likevel hva jeg skal være forsiktig med, så derfor spiser jeg heller ut fra det jeg har lyst på og da er det mye lettere for meg å få det til å fungere. Har jeg lyst på brød en dag så spiser jeg brødskiver, en annen dag er det kanskje salat, frukt eller grønnsakgryter som smaker best.

Jeg tillater meg også å spise kaloribomber innimellom, har ikke noen tro på å være så streng med seg selv at jeg blir helt gal og fantaserer om godsaker :-)

En tanke jeg har i bakhodet er at selv om jeg skulle falle litt utpå så er det ikke nødvendig å fortsette å spise kaloribomber, har jeg brukt mer penger enn jeg bør så fortsetter jeg ikke til kontoen er tom - sånn er det med mat også, et lite feilsteg betyr ikke at alt er ødelagt.

Videre fører jeg journal, noterer alt jeg spiser i ei lita bok (stikkordsform, og ikke kaloriinnhold). Det jeg oppnår er en grei oversikt over kostholdet, og at jeg tenker meg om før jeg spiser noe.

Vekta konsulterer jeg en gang i uka, ellers er den plassert så jeg ikke en gang ser den så jeg ikke skal fristes til å bli helt fiksert på den. Det er ikke antall kilo som egentlig er det viktige her, men like mye omlegging til et kosthold jeg skal leve med i framtida.

Trene gjør jeg forresten også, men ikke mer enn tre ganger i uka. Det er noe med å ikke la seg fange helt inn i galskapen. Livet mitt er ikke en slankekur, det er bare en liten del av livet mitt som ikke får lov til å dominere.

Det viktigste er kanskje tankene, jeg er hele tida obs på hva som skjer i hodet mitt. Jeg har satt meg et absolutt mål, men hvor lang tid det tar å nå målet mitt er ikke så nøye. Det er viktigere å nå målet enn å ha en konkurranse med meg selv der jeg vinner ved å gå ned mest mulig på kortest mulig tid! Det er også viktig at jeg aksepterer meg selv underveis, at jeg ikke oppfatter meg selv som 'bedre' når kiloene forsvinner. Jeg er tross alt samme mennesket hele veien!!!

Jeg har fått hjelp hos psykolog (gruppeterapi, kjempespennende) siden i mars, men det er først nå den siste måneden jeg har gått inn for å gå ned i vekt. Det var mye ryddearbeid som måtte gjøres i hodet mitt først, men nå er jeg klar for å gjøre jobben.

Tror jeg har fått med det meste nå... men spør bare hvis du lurer på noe. Jeg har forresten totalt 24 kilo å kvitte meg med før jeg er i mål, om det blir på denne sia av nyttår vet jeg ikke, men en dag er jeg der!!!

Det der høres spennende ut, ja.

Og mer i "min gate". Jeg har også prøvd å være litt forsiktig med å "ta helt av". Enten det gjelder det der med glykemisk index eller kalorier. Det er noe i meg som protesterer vilt mot å skulle følge andres opplegg ukritisk.

Jeg må liksom velge på nytt hver dag og ikke bare flyte med. (vanskelig å forklare)

Psykologoppfølging er også noe jeg funderer på. Vet ikke helt om jeg kvalifiserer, men...

Lykke til videre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid trodd at du var en mann jeg Lionn?

Jeg ville forresten møtt flisa for å kverulere.

musikeren virker sånn passe sær, så det kunne vært artig å høre hva han har å si.

Til slutt virker jo avil veldig normal og sikkert lett å komme i snakk med siden hun virker til å snakke med folk i jobben sin. Får interressante perspektiver fra avil sikkert.

mvh

Jeg er bittelitt manndig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til no har eg møtt 94 stykker, så eg veit ikkje heilt hvilke 3 eg skulle valgt ut....

jo!

eg kunne godt tenke meg å møte ikke undertegnet :)

Har du talt dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne tenke meg å møte SierDuDet, og hva jeg skulle gjort med ham? Jo gitt ham en saftig en mitt på tygga selvsagt, makan til ekkel person skal man lete lenge etter.

Så tøff du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til dags dato er det ingen som har nevnt meg heller i en eneste Fu..... vi får danne en egen, eksklusiv forening, det er ikke mange av oss!

*nesten like blid*

Åhjassågitt??

*snøft*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kommer du til Bergen?

Tja, si det. Nå har jeg jo møtt en vestlending, så sjansen er absolutt til stede før eller siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, si det. Nå har jeg jo møtt en vestlending, så sjansen er absolutt til stede før eller siden :)

Gi et lite pip da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne tenke meg å møte SierDuDet, og hva jeg skulle gjort med ham? Jo gitt ham en saftig en mitt på tygga selvsagt, makan til ekkel person skal man lete lenge etter.

Vi kan jo møtes, og så kan du få lov til å gi det _første_ slaget?

Deal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhjassågitt??

*snøft*

Innlegget mitt ble jo skrevet lenge før ditt!!!

Takk for pene ord forresten, kunne sagt nøyaktig det samme om deg - du er absolutt en av dolerne jeg gjerne ville hilse på i rl.

Er jeg tilgitt hvis jeg åpner cognacforeninga for alle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget mitt ble jo skrevet lenge før ditt!!!

Takk for pene ord forresten, kunne sagt nøyaktig det samme om deg - du er absolutt en av dolerne jeg gjerne ville hilse på i rl.

Er jeg tilgitt hvis jeg åpner cognacforeninga for alle?

Pøh...selv om innlegget ditt var skrevet før, så BURDE du ha visst... æh... ;o)

Så lenge du IKKE åpner for tvunget medlemskap for meg i den foreninga di, er jeg villig til det meste. (unntatt å drikke cognac, eller annet brunt brennevin)

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pøh...selv om innlegget ditt var skrevet før, så BURDE du ha visst... æh... ;o)

Så lenge du IKKE åpner for tvunget medlemskap for meg i den foreninga di, er jeg villig til det meste. (unntatt å drikke cognac, eller annet brunt brennevin)

:o)

Du kan drikke hva som helst, humøret er det viktigste uansett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har møtt de jeg har god kontakt med her, men deg hadde det jo vært artig og møte!

Og så er sikkert hun Tanya litt søt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har møtt de jeg har god kontakt med her, men deg hadde det jo vært artig og møte!

Og så er sikkert hun Tanya litt søt!

Det kan du få lov til, om du kommer til Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du få lov til, om du kommer til Bergen.

Man drar ikke til Bergen frivillig, men siden jeg har hørt at byen er veldig vakker og at det sikkert ikke er utenkelig at jeg tar en tur dit en eller annen gang i løpet av livet, så lover jeg og si i fra dersom jeg kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man drar ikke til Bergen frivillig, men siden jeg har hørt at byen er veldig vakker og at det sikkert ikke er utenkelig at jeg tar en tur dit en eller annen gang i løpet av livet, så lover jeg og si i fra dersom jeg kommer.

Det er ikke bare byen som er vakker, SDD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man drar ikke til Bergen frivillig, men siden jeg har hørt at byen er veldig vakker og at det sikkert ikke er utenkelig at jeg tar en tur dit en eller annen gang i løpet av livet, så lover jeg og si i fra dersom jeg kommer.

Det er bare så vanvittig bra ass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...