Gå til innhold

Hvem vil du møte på dol?


Lionn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 383
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lionn

    106

  • libra

    33

  • Melaisa

    23

  • shandy

    16

Mest aktive i denne tråden

Ja takk, begge deler :-)

Maskina mi slo seg vrang før jeg fikk svart i går...

Det er vanskelig for meg å gi andre råd, tror egentlig at enhver må finne sin måte å gjøre det på, men jeg kan jo fortelle hvordan jeg gjør det.

Jeg sørger for å spise hver 3.time for å holde forbrenninga oppe, og drikker mye vann. Jeg har gått på Grete Roedekurs tidligere men velger å ikke følge hennes opplegg, det blir rett og slett for mye fokus på mat og for strengt mht hva jeg kan spise/ikke spise, og et så sterkt fokus på mat og kalorier er hvertfall ikke bra for meg.

Siden jeg har bra peiling på kaloriinnhold vet jeg likevel hva jeg skal være forsiktig med, så derfor spiser jeg heller ut fra det jeg har lyst på og da er det mye lettere for meg å få det til å fungere. Har jeg lyst på brød en dag så spiser jeg brødskiver, en annen dag er det kanskje salat, frukt eller grønnsakgryter som smaker best.

Jeg tillater meg også å spise kaloribomber innimellom, har ikke noen tro på å være så streng med seg selv at jeg blir helt gal og fantaserer om godsaker :-)

En tanke jeg har i bakhodet er at selv om jeg skulle falle litt utpå så er det ikke nødvendig å fortsette å spise kaloribomber, har jeg brukt mer penger enn jeg bør så fortsetter jeg ikke til kontoen er tom - sånn er det med mat også, et lite feilsteg betyr ikke at alt er ødelagt.

Videre fører jeg journal, noterer alt jeg spiser i ei lita bok (stikkordsform, og ikke kaloriinnhold). Det jeg oppnår er en grei oversikt over kostholdet, og at jeg tenker meg om før jeg spiser noe.

Vekta konsulterer jeg en gang i uka, ellers er den plassert så jeg ikke en gang ser den så jeg ikke skal fristes til å bli helt fiksert på den. Det er ikke antall kilo som egentlig er det viktige her, men like mye omlegging til et kosthold jeg skal leve med i framtida.

Trene gjør jeg forresten også, men ikke mer enn tre ganger i uka. Det er noe med å ikke la seg fange helt inn i galskapen. Livet mitt er ikke en slankekur, det er bare en liten del av livet mitt som ikke får lov til å dominere.

Det viktigste er kanskje tankene, jeg er hele tida obs på hva som skjer i hodet mitt. Jeg har satt meg et absolutt mål, men hvor lang tid det tar å nå målet mitt er ikke så nøye. Det er viktigere å nå målet enn å ha en konkurranse med meg selv der jeg vinner ved å gå ned mest mulig på kortest mulig tid! Det er også viktig at jeg aksepterer meg selv underveis, at jeg ikke oppfatter meg selv som 'bedre' når kiloene forsvinner. Jeg er tross alt samme mennesket hele veien!!!

Jeg har fått hjelp hos psykolog (gruppeterapi, kjempespennende) siden i mars, men det er først nå den siste måneden jeg har gått inn for å gå ned i vekt. Det var mye ryddearbeid som måtte gjøres i hodet mitt først, men nå er jeg klar for å gjøre jobben.

Tror jeg har fått med det meste nå... men spør bare hvis du lurer på noe. Jeg har forresten totalt 24 kilo å kvitte meg med før jeg er i mål, om det blir på denne sia av nyttår vet jeg ikke, men en dag er jeg der!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dum og dum. Jeg klarer da i det minste å tillegge rette person innlegget- ikke dedikert meg selv.

Så skal vi se, Lion er Lion, men hun klarer det du ikke klarer og det er å ta ting som det er.

Du er antagelig svært overvektig og lider under det - derav har du lyst til å stikke meg grunnet gamle innlegg. Jeg er nå iallefall glad for at jeg ikke bruker mat som trøst, ei heller noe annet.

Er det galt syntes du å være stolt av kroppen sin???

Nei, men når det eneste man er stolt av ved seg selv er kroppen.......da blir det veldig galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo kjære vene, vær stolt av deg selv. Ingenting er bedre enn det. Jeg vet ikke hva jeg skal skrive, men er/blir du fornøyd med deg selv og din kropp, så er det ingen andres mening som spiller noen rolle.

Skjønner du?

At jeg har en kropp som er bortimot strøken etter alderen - gjør meg ikke direkte lykkelig det heller, men man må ta ting som det er og ikke skylde på vekta. Det er så lett som du nå gjør å bli fykende sinna. Det hjelper ikke.

Jeg venter og jeg venter på at jeg snart skal få se bilder av denne strøkne kroppen din i undertøy eller'no? Du utfordret jo Lion, gjorde du ikke? Det var vel meningen at dere begge to skulle legge ut bilder? Er du pingle?

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg venter og jeg venter på at jeg snart skal få se bilder av denne strøkne kroppen din i undertøy eller'no? Du utfordret jo Lion, gjorde du ikke? Det var vel meningen at dere begge to skulle legge ut bilder? Er du pingle?

;-)

Good one.

Hun er nok en pinglekjerring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst å treffe igjen Cmoo og Ingera, samt Bajas (den originale Bajas ;). Og ikke minst så er jeg nysgjerrig på Magnus! Hva jeg kunne tenkt meg å gjort med dem? Drukket øl!

Magnus har forresten lovet meg nyoppusset hybel, samt en fisketur i sommer! Sant, Magnus? ;)

(Blir det stor omvei å kjøre via Kristiansand, når man skal til Bergen/Ulvik fra Oslo? Mine geografikunnskaper er IKKE til å skryte av...)

Hadde vært kjempegøy hadde du/dere kommet innom og hilst på. Er jo en omvei, det er klart, og E-18 er ikke den mest interessante veien. Har du så dårlig tid da? Så kan dere gå innom noen av småbyene på veien, masse fine plasser. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter og jeg venter på at jeg snart skal få se bilder av denne strøkne kroppen din i undertøy eller'no? Du utfordret jo Lion, gjorde du ikke? Det var vel meningen at dere begge to skulle legge ut bilder? Er du pingle?

;-)

Nå må du huske på at jeg elsker å erte også da. Blærer meg over kroppen min irriterer andre ganske så mye - derfor:) Det er ikke min feil at noen lar seg lure til å stille i nuden og jeg kunne godt ha gjort det, men jeg er redd det kan få noen konsekvenser som ikke er så festelig for meg.

Det sitter en eplegjøk av en eksmann som har som hobby å gjøre livet surt for meg. Den gangen jeg skrev et fortvilet innlegg her, presterte kødden å ringe sambo å fortelle det. Sambo tok det greit han, men gjett hva han andre var ute etter - at jeg skulle bli grønn, gul, blå osv. igjen.

Nå er han på ferie og henter ungene i dag, blir borte ei uke, men om jeg legger ut et bilde å noen lagrer det og det kommer opp senere når det ikke er så passende, blir det et svare helvete, hvis rette vedkommende ser det. Så det er ikke bare, bare skjønner du Jane.

Ellers får dere ha en lekende dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har møtt Chloe, Sør og Gemini. Alle 3 er herlige mennesker på hver sin måte. :o)

imogen er ei gammel venninne fra Trondheim, som jeg kjente lenge før dols dager. :o)

Nå er det flere jeg har kontakt med herfra, og noen av de tør jeg ikke en gang tenke på å møte, som f eks shandy... Grunnen er enkel; jeg ville vært altfor redd for å ikke holde mål utseendemessig, jeg er jo ikke noen sylfide, til tross for mitt vekttap på 17 kilo, og enda gjenstår ca 5-6 kilo i overvekt. Sorry, shandy, sånn er det med den saken. (eller kanskje du bare er glad til?)

Ellers er det mennesker som har utmerket seg som spesielt flotte (sånn skriftlig i hvertfall, som jeg jo da er nødt til å "dømme" ut fra.).

tie er en favoritt, jeg føler at vi kjenner hverandre ganske godt etterhvert, henne hadde jeg nok ville møtt.

Snoopy_Syttifire også, hun er helt stjernegod.

libra og kie liker jeg stilen til, synes de virker som nydelige, oppgående og morsomme mennesker.

MsSophie liker jeg stilen til, har kjempesansen for henne jeg!

avil likeså, henne synes jeg er helt herlig i måten å skrive på, og de meninger hun har.

Rusle tror jeg egentlig jeg har en god del til felles med, og jeg har alltid likt stilen hennes også.

Og pirrka er også høyt oppe på lista mi over folk jeg liker stilen til.

magnus er favoritten min på mannesiden, og Bassisten han bare digger jeg. Helt en mann etter min smak, Bassisten. (Sånn skriftlig sett, altså)

..Og enda er det fler.

Så, lion, noen trepunktsliste ble det ikke, hadde du sagt at man kunne skrive 10, ja så hadde nok de fleste kunnet skrevet den lista mye lettere! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men når det eneste man er stolt av ved seg selv er kroppen.......da blir det veldig galt.

Har ikke sagt det jeg. Jeg har da masse annet å være stolt av også. Ungene nr.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå må du huske på at jeg elsker å erte også da. Blærer meg over kroppen min irriterer andre ganske så mye - derfor:) Det er ikke min feil at noen lar seg lure til å stille i nuden og jeg kunne godt ha gjort det, men jeg er redd det kan få noen konsekvenser som ikke er så festelig for meg.

Det sitter en eplegjøk av en eksmann som har som hobby å gjøre livet surt for meg. Den gangen jeg skrev et fortvilet innlegg her, presterte kødden å ringe sambo å fortelle det. Sambo tok det greit han, men gjett hva han andre var ute etter - at jeg skulle bli grønn, gul, blå osv. igjen.

Nå er han på ferie og henter ungene i dag, blir borte ei uke, men om jeg legger ut et bilde å noen lagrer det og det kommer opp senere når det ikke er så passende, blir det et svare helvete, hvis rette vedkommende ser det. Så det er ikke bare, bare skjønner du Jane.

Ellers får dere ha en lekende dag :-)

Joda, shandy, jeg skjønner det. Jeg bare erta deg litt. Du som er så stor i kjeften tåler vel det du? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har møtt Chloe, Sør og Gemini. Alle 3 er herlige mennesker på hver sin måte. :o)

imogen er ei gammel venninne fra Trondheim, som jeg kjente lenge før dols dager. :o)

Nå er det flere jeg har kontakt med herfra, og noen av de tør jeg ikke en gang tenke på å møte, som f eks shandy... Grunnen er enkel; jeg ville vært altfor redd for å ikke holde mål utseendemessig, jeg er jo ikke noen sylfide, til tross for mitt vekttap på 17 kilo, og enda gjenstår ca 5-6 kilo i overvekt. Sorry, shandy, sånn er det med den saken. (eller kanskje du bare er glad til?)

Ellers er det mennesker som har utmerket seg som spesielt flotte (sånn skriftlig i hvertfall, som jeg jo da er nødt til å "dømme" ut fra.).

tie er en favoritt, jeg føler at vi kjenner hverandre ganske godt etterhvert, henne hadde jeg nok ville møtt.

Snoopy_Syttifire også, hun er helt stjernegod.

libra og kie liker jeg stilen til, synes de virker som nydelige, oppgående og morsomme mennesker.

MsSophie liker jeg stilen til, har kjempesansen for henne jeg!

avil likeså, henne synes jeg er helt herlig i måten å skrive på, og de meninger hun har.

Rusle tror jeg egentlig jeg har en god del til felles med, og jeg har alltid likt stilen hennes også.

Og pirrka er også høyt oppe på lista mi over folk jeg liker stilen til.

magnus er favoritten min på mannesiden, og Bassisten han bare digger jeg. Helt en mann etter min smak, Bassisten. (Sånn skriftlig sett, altså)

..Og enda er det fler.

Så, lion, noen trepunktsliste ble det ikke, hadde du sagt at man kunne skrive 10, ja så hadde nok de fleste kunnet skrevet den lista mye lettere! :o)

Hm! Hvis jeg noensinne gir folk en grunn til å si noe sånt som at de skulle være redd for å treffe meg, fordi DE "ikke holder mål utseendemessig". Så går jeg faen meg og bestiller ståplass i Romsdalsfjorden...

For da er ikke JEG mye mer verd enn ei dau sild!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, shandy, jeg skjønner det. Jeg bare erta deg litt. Du som er så stor i kjeften tåler vel det du? ;-)

Jeg tåler, helt greit Jane ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 5barnsmor

Artig å ha truffet flere av dere ; men vil ikke nevne navn....flere enn 3 stk.

Selvsagt er jeg ikke tatt med denne gangen heller : ((

(Hvis noen husker meg ?!

Ha en fin ferie alle i alle fall !

Mvh

Der er du jo vennen.....hvor har du vært?

Jeg har savnet deg og holdt på å skrive på meldinger til deg på fredag men ble hindret....

bare så du vet at noen har lagt merke til at du har vært borte....

kos og klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm! Hvis jeg noensinne gir folk en grunn til å si noe sånt som at de skulle være redd for å treffe meg, fordi DE "ikke holder mål utseendemessig". Så går jeg faen meg og bestiller ståplass i Romsdalsfjorden...

For da er ikke JEG mye mer verd enn ei dau sild!

Ja, sånn kan det også sies! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har møtt Chloe, Sør og Gemini. Alle 3 er herlige mennesker på hver sin måte. :o)

imogen er ei gammel venninne fra Trondheim, som jeg kjente lenge før dols dager. :o)

Nå er det flere jeg har kontakt med herfra, og noen av de tør jeg ikke en gang tenke på å møte, som f eks shandy... Grunnen er enkel; jeg ville vært altfor redd for å ikke holde mål utseendemessig, jeg er jo ikke noen sylfide, til tross for mitt vekttap på 17 kilo, og enda gjenstår ca 5-6 kilo i overvekt. Sorry, shandy, sånn er det med den saken. (eller kanskje du bare er glad til?)

Ellers er det mennesker som har utmerket seg som spesielt flotte (sånn skriftlig i hvertfall, som jeg jo da er nødt til å "dømme" ut fra.).

tie er en favoritt, jeg føler at vi kjenner hverandre ganske godt etterhvert, henne hadde jeg nok ville møtt.

Snoopy_Syttifire også, hun er helt stjernegod.

libra og kie liker jeg stilen til, synes de virker som nydelige, oppgående og morsomme mennesker.

MsSophie liker jeg stilen til, har kjempesansen for henne jeg!

avil likeså, henne synes jeg er helt herlig i måten å skrive på, og de meninger hun har.

Rusle tror jeg egentlig jeg har en god del til felles med, og jeg har alltid likt stilen hennes også.

Og pirrka er også høyt oppe på lista mi over folk jeg liker stilen til.

magnus er favoritten min på mannesiden, og Bassisten han bare digger jeg. Helt en mann etter min smak, Bassisten. (Sånn skriftlig sett, altså)

..Og enda er det fler.

Så, lion, noen trepunktsliste ble det ikke, hadde du sagt at man kunne skrive 10, ja så hadde nok de fleste kunnet skrevet den lista mye lettere! :o)

Nå tuller du vel. Ærlig talt Poetica jeg er da ikke et monster heller og jeg har jo sagt det gang på gang at jeg ikke bryr meg om andres utseende.

Det som er slitsomt er personer som selv hele tiden gnåler om å slanke seg å holder på å maler på det konstant. Et eksempel er ei (forhenværende) venninne. Jeg orka rett og slett ikke maset hennes, for det var kun vekta hennes det dreide seg om hele tiden. Det verste av alt var at hun ikke var noe særlig tykk heller, helt normalt lubben og kledde det. Knallpen i ansiktet osv.

Nå har hun fått gubben sin til å betale en slankeoprasjon - dvs skjære vekk fett og løshud. Pris 35 000. Det er jo hennes valg, men jeg syntes det er totalt unødvendig, for jeg vet hun ikke kommer til å klare å spise mindre etterpå allikevel.

Besettelse vil nå jeg si, for jenta er fin nok hun.

Men vi behøver ikke møtes heller vi, har ikke spurt om det jeg vel. Liker meg best for meg selv allikevel.

Så alt vel, ha en trivelig dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*rekker opp hånda*

Den foreningen vil jeg også bli medlem av, tror nok jeg er kvalifisert :-)

Kan jeg og være med?

Om kriteriene er å ikke bli nevnt og i tillegg digge konjakk er jeg en god kandidat :-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...