Gå til innhold

Tror ikke jeg orker mer!

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilet

Min mann gjennom 14 år har vært utro. Ingen sensasjon, men uliderlig vondt. Vi har to gutter på 7 og 4 år. Han er vanligvis mye borte i jobben og jeg er akkurat ferdig med et 3 års studie. Nå skulle vi endelig få nok penger og tid til hverandre. Han kom først tilbake til meg etter det ble opptaget. Han vurderte meg og henne, mens jeg satt i sofaen og så på han og nermest bad på mine knær, velg meg. Han kunne ikke svare meg, og etter to dager skjedde det. Han skulle reise bort i flere måneder og det var opprinnerlig meningen jeg skulle bli med. Siste dagen før han dro, følte jeg at noe var galt. Jeg fikk vite at hun skulle hente han på jobben denne dagen, og de skulle kose seg. Jeg fikk senere vite at hun troppet opp for hun visste jeg skulle møte han. Det som skjedde var at han så meg i øynene og sa at han var så forelsket. Jeg spurte om han kunne kjøre meg hjem fordi jeg ikke hadde sovet eller spist på flere dager, men dette gadd han ikke. Han gikk inn i bilen hennes og dro. Om kvelden var jeg og barna borte når han kom hjem. Da først forsto han hva han hadde gjort. Jeg har nå allikevel reist til han fordi en telefon ikke strekker til. Han bedyrer at det er oss han elsker, og han er selv dypt fortvilet. Flere stygge ting har også skjedd, som det er vanskelig og tilgi. Jeg kan selv bare velge, og jeg er langt fra sikker på hva jeg vil. Jeg er usikker på om han nå snakker sant. Smerten i brystet vil ikke gi seg, jeg er rastløs, og gråter mye. Kan man tilgi og vil en slik smerte blekne? Hvor lang tid bør jeg gi meg selv?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/61400-tror-ikke-jeg-orker-mer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Det går an å tilgi utroskap. Og det går an å komme gjennom det og videre sammen. Men da må dere ønske det begge to. Det innebærer ofte beinhard jobbing. Hvis du trenger en 3. person til å snakke gjennom saken med nås om du er så urolig og usikker selv, kan du kontakte Familiekontoret. De er vant til slike saker.

Du kan ringe for time direkte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...