Gå til innhold

Vil dette ha en sjangse.

Anbefalte innlegg

Gjest Mann44

Hjelp meg litt dere der ute.

Jeg er en mann på 44 som er skilt og som har bodd alene i 6 år. Nå har jeg truffet en nydelig dame, vi er forelsket og har det bra. Hun er 35 år.

Det som gjør meg litt betenkt er at hun har tre barn, ikke det at jeg ikke liker barn, har to selv. Men de er så små de to minste er på 2 og 4 år.

Hun sier at jeg må tenke igjennom dette. Selv har jeg to barn som er 14 og 22. Vil jeg klare å ha krefter til dette. Hvordan skal jeg gå frem, og når kan barna komme inn i bildet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/65747-vil-dette-ha-en-sjangse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror at dere klarer dette helt fint!

Det er viktig at du og damen din blir godt kjent og er helt sikre på hverandre før dere blander inn barna. Hvor lang tid det tar er det ingen andre enn dere som kan svare på.

Ikke prøv å bli pappa til hennes barn, vær deg selv og bli kjent med dem. Ta del i daliglivet deres, vær aktiv i stell og kos, men litt mer tilbakeholden når det gjelder ren oppdragelse og grensesetting. Det er i hovedsak hennes og den biologiske pappan sin jobb.

Etterhvert blir barna vant til deg og din måte å gjøre ting på. De lærer at du ikke er en trussel som skal "ta mamma vekk" eller "overta pappas plass"

Barn er utrolig tilpasningsdyktige og gjerne mer ukompliserte enn vi voksne skal ha det til.

Bli enig med mamman om spillereglene ovenfor barna, så skal du se at med litt tid og tolmodighet ordner det seg :0)

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Å starte opp med ny partner som har små barn er en stor utfordring. Dere gjør klokt i å tenke dere om og diskutere saken på forhånd. Det er ikke noen oppskrift på hvordan en kan lykkes med å lage en ny familie. Men jo mer dere avklarer om foreldreroller og kjæresteroller, jo lettere. Hennes morsrolle vil prege mye av hennes daglige liv. Er barnas far aktiv i barnas liv? Hvilken rolle tror du din nye kjæreste ønsker at du skal ha overfor hennes barn? Spør henne direkte, det kan gi deg viktige signaler om hva du kan vente av en evt. ny familiesituasjon med henne. Du er vel på vei inn i middelalderen mens hun fortsatt er i den mest strevsomme småbarnsalderen som mor.

Du kan lese mer om stefamilier i to artikler her på Doktoronline.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...