Gå til innhold

huff, jeg føler meg så rar!

Anbefalte innlegg

Gjest tenkendegutt

hei allesammen. jeg er en gutt på 19 år som har et lite problem. i sommer så har jeg blitt forelsket i en jente som er 14. når jeg sitter å tenker på det, 19-14, 19-14, 19-14.. så blir jeg gærn. jeg kan jo ikke være forelsket i en som er 14 år. men det er jeg. hun sier hun elsker meg, og jeg har sagt det samme tilbake, sammen med henne føler jeg meg så lykkelig og hun får meg til å føle at jeg er noe. jeg tørr ikke å fortelle dette til vennen mine eller foreldrene. moren min er så relgiøs og må tro at jeg har blitt sprø, vennene mine tror bare at jeg har blitt pedo. men det er jeg overhodet ikke. de vet ikke hva jeg føler eller tenker, jeg vil ikke fortelle henne dette, for jeg vil aldrig såre henne. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. hun og jeg, vi har det så fint med hverandre og kan snakke om alt mulig. jeg vil henne det beste og vil aldrig gjøre noe som sårer henne. jeg vet ikke om jeg skal bruke fonuft eller bare følge kjhærligheten. vær så snill å gi meg råd.

tusen takk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/66108-huff-jeg-f%C3%B8ler-meg-s%C3%A5-rar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

tigertrollet

Jeg synes ikke du skal la være å følge hjertet bare pga omgivelsene og hva de måtte mene om aldersforskjellen.

Forelskelse er ikke fornuftig eller taktisk! :)

Det er ingenting som heter at man skal være like gammel for å kunne elske hverandre.

Gi det en sjanse; det viktigste er at alderen ikke har noe å si for dere to. Dessuten "blekner" aldersforskjellen med årene.

Lykke til:)

Gjest morsk mor

Dere kan være kjærester og venner. Selvsagt. Hun er kanskje moden for alderen og du muligens litt umoden slik at dere 'treffer' hverandre så godt.

Men ikke prøv å ha sex med henne. Hun er to år under seksuell lavalder, en grense du må respektere selv om hun prøver seg aldri så mye. Du risikerer fengsel.

Dere kan være kjærester og venner. Selvsagt. Hun er kanskje moden for alderen og du muligens litt umoden slik at dere 'treffer' hverandre så godt.

Men ikke prøv å ha sex med henne. Hun er to år under seksuell lavalder, en grense du må respektere selv om hun prøver seg aldri så mye. Du risikerer fengsel.

søtt nick du har funnet deg

Annonse

Ulv I Faarikaal

Helt enig, han er voksen, hun er barn, og i følge loven er det de voksne som skal sette grenser, ikke barna, det spiller liten rolle hva hun gjør eller vil. Prøver hun seg kan han ikke gjøre annet enn å løpe unna og si ifra til foreldrene.

nøffelinøff

en jente på 14 år vet ikke hva det vil si å elske- og spesielt ikke noen man ikke har vært sammen lenge med..(og det gjelder vel generelt...)

det er veldig uansvarlig av deg å bli sammen med ei jente på 14 år, for selv om hun kanskje SER utviklet ut er hun det ikke mentalt.

Jeg husker selv når jeg var 14( og jeg var faktisk voksen i hodet for alderen) og livet handler om så mange andre ting enn ditt.

det handler om kjekke gutter, mensen, kule klær og å være kul i andres øyne.

man er i en overgangsfase(hvis vi skal bruke antropologien litt...)og det er flere ting man gjør i disse krise-fasene- deriblandt bli tiltrukket av eldre gutter og tro at man er på likt plan som dem mentalt sett.

MEN MAN ER DET IKKE!!!!

mange jenter på 14 har jo nettopp fått mensen!!!

det er sminken, klærne og den ytre oppførselen som gjør at man kan få falsk modenhet.

men inni hodet er det ganske annerledes...

Du har rett til å føle hva du vil, men det stemmer at du kan bli fengslet hvis dere har samleie, og det sier vel litt om saken...

så: det er stor forskjell på tanker og handlinger, og det er sistnevnte du burde unngå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...