orange1365380360 Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Må ha hjelp til å finne ut hva jeg holder på med og hva skal jeg gjøre....... Var separert fra min mann i 1 år, flytta tilbake delvis pga. sjalusi fra min side osv. Har bodd sammen med han nå i 9mnd. og gammel vane vond å vende. Vi klarer ikke å kommunisere med hverandre, dårli kjemi osv. Jeg ville ha det trygge rundt han, huset, omgivelsene, naboene osv. Vi har 2 barn sammen også. De hadde det også bra da vi ikke bodde sammen, samarbeidet fungerte også bra. Nå har jeg funnet meg en annen, ja jeg er utro, og denne mannen er alt det jeg ser etter: kjemien stemmer, vi prater sammen, han forstår meg og hører på meg, god sex og han har 1 barn og er alene pappa. Jeg er villig til å gå fra det jeg har nå til fordel for denne mannen, men kvier meg. Det er ikke enkelt å flytte for 2.gang, vil det gå ra osv. Jeg og min hadde det ikke bra før den 2. kom inn i bilde, nå vier jeg selvsagt mestepartet av den tiden jeg har til rådighet til min"elsker"Mannen min vet ikke om denne mannen, men er tålmodig som bare det. Nå er det selvsagt opptil meg å bestemme, hva skal jeg velge???? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/66450-hva-skal-jeg-velge/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjerra1 Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Tja hva du skal velge ?? er vel noe KUN du kan gi svar på , men jeg har selv vært der du er nå og ut fra egen erfaring vil jeg bare si dette : Det er veldig vanskelig å ta et valg når du står "oppi det" med begge bena slik du gjør nå. Det beste (tror jeg ) er å "ta fri" fra begge to en liten stund slik at du får tenkt deg om i fred og ro. Først må du jo ta stilling til mannen din. Elsker du ham? Lever du i et forhold som er slik du ønsker det eller er det KUN av gammel vane? Ønsker du VIRKELIG å leve livet slik det er i dag ? den nye mannen er jo sikkert spennende og flott nå men er han virkelig en slik mann du søker? Du bør FØRST og FREMST finne ut hva DU ønsker deg og ikke minst finne ut HVOR du står. En annen ting er jo at dette ikke behøver å være et enten eller..... Kanskje det beste ville være å ta "time out" fra begge forholdene en god stund for å "stikke fingern i jorda"? Uansett ; Ønsker deg lykke til! Og bare som en liten anekdote; Jeg er nå hos "den andre"..:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/66450-hva-skal-jeg-velge/#findComment-303180 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rivalinnen Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 pøh.. bare så du vet det så er mannen din også på tur ut av forholdet til deg... til meg som du var så sjalu på! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/66450-hva-skal-jeg-velge/#findComment-303360 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest carlina Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Syns det er litt synd at det er opp til deg og velge..Du skriver at dere flyttet sammen andre gang pga din sjalusi?Dermed tolker jeg det som at du lider av eiertrang,kontroll freak,egoisme osv jeg er villig til å gi opp alt for elskeren skriver du,så hvorfor i allverden trenger du hjelp for å velge??Det virker som om valget allerede er tatt.Hvordan du maktet å føde 2 barn med en du ikke eier kjemi med er utenfor min fatteevne..Jo fortere du drar,jo fortere blir de kvitt deg... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/66450-hva-skal-jeg-velge/#findComment-303523 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Hei! Du ønsker hjelp til å finne ut av hva du holder på med og hva du skal gjøre. Det første virker ganske tydelig. Du kjører nå to løp samtidig, er fast smmen med din trygge partner som du også er forelder sammen med, men i skjul har du en kjæreste som får det meste av dine drømmer og lengsler. Et slikt dobbeltkjør er slitsomt i lengden. Men hva skal du nå gjøre? Slik jeg forstår deg sliter du mellom valget av det trygge og forutsigbare som du har med din faste partner og det flotte med din nye kjæreste. Når alt stemmer, slik du beskriver det, er det klart det virker mer forlokkende. All ny forelskelse er ofte sånn, alt stemmer. Når hverdagen kommer ser man også personens baksider, som vi alle har, og kan få kalde føtter. I ditt tilfelle virker det som om du ikke har fått det bedre etter at du flyttet tilbake til din tidligere partner. Dere har ikke fått mer liv i forholdet. Men har dere jobbet for å kommunisere bedre? Det går neppe med en på si.Du må først kutte den nye hvis du vil jobbe med forholdet, f.eks. i parterapi. Tryggheten er nok viktig for deg, og den har du hos din nåv. partner. Jeg foreslår at du går åpent ut og tar saken opp til frisk utluftning for deg selv. Det betyr at du tar fatt og begynner å snakke om hva du vil, ikke bare gruble og tenke. Det kan være nyttig å kontakte en rådgiver hvis du ikke har en god venn,for å se saken fra flere sider. Uansett hva du velger er en slik for og imot diskusjon bra for deg selv. Det kan gi deg svar på hva du skal velge. Valget må du ta selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/66450-hva-skal-jeg-velge/#findComment-303753 Del på andre sider Flere delingsvalg…
orange1365380360 Skrevet 7. august 2002 Forfatter Del Skrevet 7. august 2002 Hei! Du ønsker hjelp til å finne ut av hva du holder på med og hva du skal gjøre. Det første virker ganske tydelig. Du kjører nå to løp samtidig, er fast smmen med din trygge partner som du også er forelder sammen med, men i skjul har du en kjæreste som får det meste av dine drømmer og lengsler. Et slikt dobbeltkjør er slitsomt i lengden. Men hva skal du nå gjøre? Slik jeg forstår deg sliter du mellom valget av det trygge og forutsigbare som du har med din faste partner og det flotte med din nye kjæreste. Når alt stemmer, slik du beskriver det, er det klart det virker mer forlokkende. All ny forelskelse er ofte sånn, alt stemmer. Når hverdagen kommer ser man også personens baksider, som vi alle har, og kan få kalde føtter. I ditt tilfelle virker det som om du ikke har fått det bedre etter at du flyttet tilbake til din tidligere partner. Dere har ikke fått mer liv i forholdet. Men har dere jobbet for å kommunisere bedre? Det går neppe med en på si.Du må først kutte den nye hvis du vil jobbe med forholdet, f.eks. i parterapi. Tryggheten er nok viktig for deg, og den har du hos din nåv. partner. Jeg foreslår at du går åpent ut og tar saken opp til frisk utluftning for deg selv. Det betyr at du tar fatt og begynner å snakke om hva du vil, ikke bare gruble og tenke. Det kan være nyttig å kontakte en rådgiver hvis du ikke har en god venn,for å se saken fra flere sider. Uansett hva du velger er en slik for og imot diskusjon bra for deg selv. Det kan gi deg svar på hva du skal velge. Valget må du ta selv. Hei igjen.Rådgiver, mener du ekteskapsrådgiver???Jeg har venner jegkan prate med, men i mange tillfeller er det best å prate med en som ikke kjenner deg.....Det var jo en grunn til at vi flyttett fra hverandre den gang og jeg var veldi "gira" til å begyne med når jeg flytta tilbake, men det ser ut til at vi ikke er "giret"samtidig. Kommunikasjon er kjempeviktig, vi prater ikke med hverandre, bare forbi hverandre. Selvsagt er det vasnkelig å prøve nå, med 2 forhold, men kjemien stemmer så bra med den 2.Ikke enkelt å flytte for 2.gang eller, ser mørkt på å bryte opp igjen også ja, kanskje fordi jeg denne gang vet at daer virkelig alt over med ektemannen min....jeg vet ikke..... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/66450-hva-skal-jeg-velge/#findComment-303873 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.