Gå til innhold

Så lei av å bry meg om....


Gjest kvinne

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en jente som alltid har hatt en stor omsorg for andre. Jeg er den vennene kommer til når livet går i mot, jeg er den som rådgir, stiller opp, folk overnatter når det trengs, ringer til, og jeg sender oppmuntrende kort, meldinger og epost. Alt prøver jeg gjøre for å muntre opp og støtte dem rundt meg.

Selv har jeg også gjennomgått mange vonde ting i livet, og jeg tror at nettopp derfor utstråler jeg en form for forståelse og imøtekommenhet.

Jeg er også utdannet innen psykologi, og det er mulig enkelte drar litt nytte av det.

I det store og hele så gir jeg mye av meg selv, men jeg får også mye igjen. Det gleder meg å se fremskritt hos mennesker som har det vondt.

MEN nå er jeg kommet til et punkt der jeg kjenner jeg blir for mye profesjonell også på fritiden. Jobben blir liksom ikke lagt igjen på jobb.

Jeg bruker allverdens tid på andre, og syns i det siste jeg får lite igjen for det.

Takknemlighet er det faktisk lite av. Det er heller ikke derfor jeg stiller opp, men det er klart jeg i blant lurer på hvordan en person kan la være å se at jeg bruker enormt mye energi på dette.

I forrige uke f.eks fikk jeg en foferdelig trist mail av en venninne. Hun spurte meg om råd, og jeg brukte vel et par -tre timer på å gi henne svar.

Jeg har ikke fått en takk.

Kanskje vet hun ikke hvor mye tid jeg brukte på det, og kanskje ser ikke alle at jeg faktisk engasjerer meg fullt og helt, men likevel...er det så enormt vanskelig å si takk?

Jeg begynner bli lei av dette, og måtte bare få det ut til noen "der ute". Kanskje sitter du der og kjenner du har en venn du bør takke? Gjør det!

Eller er du som meg, så vil jeg gjerne ha dine erfaringer og måter å takle all din hobby-psykolog-tendens...? Blir takknemlig for råd her, også håper jeg dere bærer over med min klaging ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...