Gå til innhold

Klarsynte


zanee

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Jeg skrev behandling i hermetegn. Men hvordan kan du vite så sikkert at de ikke har blitt friske?

Man blir jo mer og mer klar over hvor stor rolle psyken spiller inn på det fysiske plan. F.eks. hypnose/selvhypnose,tanker og andre metoder.

Det med psyken kan forskes på, men det MÅ overlates til fagfolk, ikke åndemanere.

Tragisk:

Min avdøde venn hadde blodkreft, og kunne ikke reddes, men han ble omvendt til kristen og påsto å være helbredet med bønn. Mens han sa det til meg, begynte han å blø neseblod. En uke senere var han død 39 år gammel. Han haddde tatt ut alle sparepengene sine (45.000 kr) to uker før han døde, og ingen vet hvor de tok veien. Selv ville han ikke fortelle det. Jeg tror jeg vet.... barna hans gikk gjennom alle papirer, han var meget nøye med alle bilag og kvitteringer ned til 10-20 kr. Ingen bilag for summen ble funnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    22

  • Ulv I Faarikaal

    8

  • Zirine

    3

  • zanee

    2

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

Start ditt eget diskusjonsforum, så får vi litt fred her inne. Eller søk deg jobb som vikar i Midt i Mot på P4. Eller hva med å ta kontakt med Helskog, kanskje dere kan finne på noe sammen. Du er plagsom. Det er ikke for å være uhøflig, men du kan vel dempe diskusjonsiveren litt av og til! Vet alle må få si sin mening, men ikke tro at det betyr at DU alltid må gjøre det.

Det er ikke ofte jeg er enig med sør, men kvakksalvere og åndemanere er farlige, og hører til i middealderen, ikke i vår tid. I dag burde vi vite bedre. Alle som mener de kan gjøre undere bør kunne gjenta bragden under kontrollerte forhold.

Finnes det en som kalrer det, kan vedkommnde vinne 1 mill US$ som er utlovt av Randy Corp i USA til alle i hele verden. INGEN har noensinne klart å bevise at de har slike evner. Pengene er i behold etter 20 år. Jeg tror over 400 mennesker har prøvd og ikke greid det.

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=1462736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Ja, men FØR det var dokumentert, var den pr. din og SØR's definisjon flat. For DA var det jo ikke dokumentert.

Kanskje det er DET punktet vi nå er på i utviklinga innen alternativmedisin.

Det kan verken dere eller andre vite!

Selv om jorda ikke var DOKUMENTERT rund, så VAR den faktisk rund.

Selv om det ikke er DOKUMENTERT at alternativ behandling virker, så er det jo mulig at den virker.

Bruk hue!!!

>>Ja, men FØR det var dokumentert, var den pr. din og SØR's definisjon flat. For DA var det jo ikke dokumentert.

Alt er slik vi ser det før noen kan bevise noe annet, slik er vi. Noen beviste at jorda er rund, OK, så er den rund.

>>Kanskje det er DET punktet vi nå er på i utviklinga innen alternativmedisin. Det kan verken dere eller andre vite!

Storparten av alternativ medisin bygger på antroposofi og mystisisme som hører fortida til. Utviklingen er ikke kommet så langt i det "faget" og de vil ikke lenger.

>>Selv om jorda ikke var DOKUMENTERT rund, så VAR den faktisk rund.

Ja. Og det var lett å bevise etterhvert bortenfor en hver tvil.

>>Selv om det ikke er DOKUMENTERT at alternativ behandling virker, så er det jo mulig at den virker.

Det er mulig, men det er ikke bevist. Utøvere klarer ikke gjenta bragdene under kontrollerte forhold, hvordan kan vi tro på det da ?

>>Bruk hue!!!

Takk for oppfordringen, men det funker bra i praksis og det kan jeg dokumentere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start ditt eget diskusjonsforum, så får vi litt fred her inne. Eller søk deg jobb som vikar i Midt i Mot på P4. Eller hva med å ta kontakt med Helskog, kanskje dere kan finne på noe sammen. Du er plagsom. Det er ikke for å være uhøflig, men du kan vel dempe diskusjonsiveren litt av og til! Vet alle må få si sin mening, men ikke tro at det betyr at DU alltid må gjøre det.

Hei,

Det er vel ingen som pålegger deg å lese det jeg skriver???

Så lenge kvakksalvere narrer syke mennesker med "healing", "homeopati", "halshugde haner" og "voldtekt av jomfruer" (for å kurere AIDS/HIV) så vil jeg fortsette å påpeke at de er nettopp det: kvakksalvere.

Dette gjelder selvsagt ikke de som kan dokumentere sine resultater.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ofte når de tradisjonelle behandlingsformene ikke virker at man i fortvilsens stund henvender seg til dem du kaller juksemakere.

Hei,

Ja, men "halshugde haner" fungerer ikke mer av den grunn...

Ikke bare nekter de forespørsler om dokumentasjon på resultater, de benekter også at de bør kunne fremskaffe slike hvis det de gjorde fungerte.

Det er rett og slett skremmende at de får lov å holde på å narre folk på den måten.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men FØR det var dokumentert, var den pr. din og SØR's definisjon flat. For DA var det jo ikke dokumentert.

Kanskje det er DET punktet vi nå er på i utviklinga innen alternativmedisin.

Det kan verken dere eller andre vite!

Selv om jorda ikke var DOKUMENTERT rund, så VAR den faktisk rund.

Selv om det ikke er DOKUMENTERT at alternativ behandling virker, så er det jo mulig at den virker.

Bruk hue!!!

Du skriver: "Ja, men FØR det var dokumentert, var den pr. din og SØR's definisjon flat. For DA var det jo ikke dokumentert."

FEIL!

Før det ble dokumentert at den var rund, visste vi ikke hvilken form den hadde!

Noen SPEKULERTE i at den var "flat", men det var åpenbart IKKE de av oss som forlangte dokumentasjon.

Vi er ærlige nok til å si at vi vet ikke, og å vente på dokumentasjon.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Det er vel ingen som pålegger deg å lese det jeg skriver???

Så lenge kvakksalvere narrer syke mennesker med "healing", "homeopati", "halshugde haner" og "voldtekt av jomfruer" (for å kurere AIDS/HIV) så vil jeg fortsette å påpeke at de er nettopp det: kvakksalvere.

Dette gjelder selvsagt ikke de som kan dokumentere sine resultater.

Med vennlig hilsen

Burde ikke disse kvakksalverne som du kaller dem, vært avslørt for lenge siden?

Homeopati har eksistert i mange, mange år. Og det blir flere og flere som benytter seg av det. Ikke minst folk som jobber i helsesektoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Du skriver: "Ja, men FØR det var dokumentert, var den pr. din og SØR's definisjon flat. For DA var det jo ikke dokumentert."

FEIL!

Før det ble dokumentert at den var rund, visste vi ikke hvilken form den hadde!

Noen SPEKULERTE i at den var "flat", men det var åpenbart IKKE de av oss som forlangte dokumentasjon.

Vi er ærlige nok til å si at vi vet ikke, og å vente på dokumentasjon.

Med vennlig hilsen

Du sier ikke at du ikke vet! Du gir klart uttrykk for at du VET at vi andre er noen tullinger som mener det vi gjør - siden du VET at det vi mener må være noe tull, siden det ikke er dokumentert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier ikke at du ikke vet! Du gir klart uttrykk for at du VET at vi andre er noen tullinger som mener det vi gjør - siden du VET at det vi mener må være noe tull, siden det ikke er dokumentert.

Jo, fordi når man etter så mange år fremdeles ikke kan oppdrive noen dokumentasjon på påstander om at "jorden er flat", så er det på sin plass å kalle de som fremdeles påstår at "jorden er flat" (og healing fungerer) for kvakksalvere.

Hvis det hadde fungert ville man åpenbart kunne dokumentere resultatene.

Det kan man ikke...

Og årsaken er åpenbart at det er fusk og fanteri. :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde ikke disse kvakksalverne som du kaller dem, vært avslørt for lenge siden?

Homeopati har eksistert i mange, mange år. Og det blir flere og flere som benytter seg av det. Ikke minst folk som jobber i helsesektoren.

De er jo avslørt. De kan ikke dokumentere det de driver med gir noen resultater.

Igjen - bemerk at jeg forlanger ikke noen "vitenskapelig forklaring", men resultater fra uavhengige undersøkelser som viser at "håndspåleggelse" faktisk gir flere friske mennesker enn håndspåleggelse med en gummihanske. :-)

Er det for mye forlangt?

Hva tror du årsaken er til at de hverken kan eller vil dokumentere det de gjør?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

De er jo avslørt. De kan ikke dokumentere det de driver med gir noen resultater.

Igjen - bemerk at jeg forlanger ikke noen "vitenskapelig forklaring", men resultater fra uavhengige undersøkelser som viser at "håndspåleggelse" faktisk gir flere friske mennesker enn håndspåleggelse med en gummihanske. :-)

Er det for mye forlangt?

Hva tror du årsaken er til at de hverken kan eller vil dokumentere det de gjør?

Med vennlig hilsen

Hvorfor skal de betale for dokumentasjon når de har kunder nok som det er? Pga reklameeffekten, dvs fornøyde 'kunder' som har fått hjelp!

Skolemedisinsk forskning er betalt og sikkert ofte styrt av legemiddelindustrien. Bukken passer havresekken med andre ord.

Husk at all dokumentasjon er ikke til å stole på! Fordi det er 'dokumentert' behøver det ikke være 'sant'. Dokumentasjon kan brukes på samme måte som statistikk. Det er tusen måter å manipulere på så du får det resultatet du ønsker, selv om det ser helt korrekt ut. Det er ingen søndagsskole der ute. Ikke vær så naiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal de betale for dokumentasjon når de har kunder nok som det er? Pga reklameeffekten, dvs fornøyde 'kunder' som har fått hjelp!

Skolemedisinsk forskning er betalt og sikkert ofte styrt av legemiddelindustrien. Bukken passer havresekken med andre ord.

Husk at all dokumentasjon er ikke til å stole på! Fordi det er 'dokumentert' behøver det ikke være 'sant'. Dokumentasjon kan brukes på samme måte som statistikk. Det er tusen måter å manipulere på så du får det resultatet du ønsker, selv om det ser helt korrekt ut. Det er ingen søndagsskole der ute. Ikke vær så naiv.

Hei,

Eventuelle "synder" i skolemedisinen fritar selvsagt ikke påståtte "healere" fra å dokumentere sine resultater. Det er et forsøk på avsporing av debatten.

===

Du skriver: "Hvorfor skal de betale for dokumentasjon når de har kunder nok som det er?"

For å unngå å bli offentlig avslørt og hengt ut som kvakksalvere og løgnhalser...

===

Du skriver: "Bukken passer havresekken med andre ord."

Dette er en passende beskrivelse for situasjonen blant "alternativ medisin". Det er ingen som avkrever dokumentasjon for resultater.

Istedet bortforklarer man, og forsøker å latterliggjøre forespørsler for dokumentasjon. Det minner faktisk mest om kirken i middelalderen.

Og det er synd, for hvis det faktisk ER noen som har noen resultater, så forsvinner de i flommen av kvakksalvere, løgnhalser og fusk-makere som skriker fornærmet opp hvis de blir avkrevd dokumentasjon...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva mener du med lokalisere sykdommer? Fortelle eksakt hva som feiler en?

Takk for mange seriøse svar.Håper de useriøse "morsomme" peronene, her finner seg noe anna å drive tiden med..!

Det jeg mener er:Viss legene ikke klarer å finne ut av sykdommen(hva som er årsaken e.l.Noe som ofte er tilfelle..) kan da noen klarsynte hjelpe deg utover hva skolemed.klarer?Til å "se" årsaken,gi råd om behandling osv..Det var noe i den retning jeg tenkte. Om noen har erfaring, eller har opplevd lignende ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Takk for mange seriøse svar.Håper de useriøse "morsomme" peronene, her finner seg noe anna å drive tiden med..!

Det jeg mener er:Viss legene ikke klarer å finne ut av sykdommen(hva som er årsaken e.l.Noe som ofte er tilfelle..) kan da noen klarsynte hjelpe deg utover hva skolemed.klarer?Til å "se" årsaken,gi råd om behandling osv..Det var noe i den retning jeg tenkte. Om noen har erfaring, eller har opplevd lignende ting.

Jeg går ut fra at "de morsomme personene" er vi som forlanger dokumentasjon, kontroll og lovregulering før de griske og halvgale juksemakerne indirekte dreper folk ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange seriøse svar.Håper de useriøse "morsomme" peronene, her finner seg noe anna å drive tiden med..!

Det jeg mener er:Viss legene ikke klarer å finne ut av sykdommen(hva som er årsaken e.l.Noe som ofte er tilfelle..) kan da noen klarsynte hjelpe deg utover hva skolemed.klarer?Til å "se" årsaken,gi råd om behandling osv..Det var noe i den retning jeg tenkte. Om noen har erfaring, eller har opplevd lignende ting.

Hei,

Joda. Ta for eksempel noen "klarsynte" medisinmenn fra Kwa-Zulu Natal i Sør Afrika (der jeg bodde før).

Når skolemedisinen ikke kunne redde folk fra AIDS, så fant disse "klarsynte" ut av at det som virkelig var effektivt var å ha sex med (les: voldta) en jomfru. Gjorde du det, ble du kvitt AIDS, var påstanden.

Akkurat som her i forum, var det ingen som forlangte dokumentasjon, og ingen som vurderte om jomfruene ble smittet med HIV.

Kravet om dokumentasjon (både for effektivitet og trygghet) innen skolemedisin er der for en grunn. En GOD grunn.

Jeg håper et lignende krav gjør seg gjeldende for "de klarsynte" også - før de dreper flere med deres kvakksalveri.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange seriøse svar.Håper de useriøse "morsomme" peronene, her finner seg noe anna å drive tiden med..!

Det jeg mener er:Viss legene ikke klarer å finne ut av sykdommen(hva som er årsaken e.l.Noe som ofte er tilfelle..) kan da noen klarsynte hjelpe deg utover hva skolemed.klarer?Til å "se" årsaken,gi råd om behandling osv..Det var noe i den retning jeg tenkte. Om noen har erfaring, eller har opplevd lignende ting.

Nei, jeg kjenner ingen som helt eksakt kan si hva man lider av, men jeg kjenner folk som helt klart kan gi indikasjoner. Healeren jeg kjenner sier aldri at hun kan helbrede sykdommer, men hun sier at hun kan hjelpe til å styrke imunsystemet slik at kroppen er bedre istand til å fikse ting sjøl.

Hun sier også at healing IKKE skal erstatte skolemedisinen, men det kan komme som et tillegg.

Har du noen gang forsøkt healing? Ganske så bemerkelsesverdig egentlig - det brenner der hvor hendene er ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...