Gå til innhold

Tusenfryd ikke lett for alle barn


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Hei!

Barna hadde gledet seg til tusenfryd, men det gikk ikke.

Den minste stod i køen og sa hun ikke orket mer, ville hjem, for mye støy :-(

Hun hadde gledet seg veldig, men klarte ikke støynivå og trengsel.

Så ville ikke nestemann for også for mye bråk...

Skulle ønske det kunne vært et par dager av sesongen for funksjonshemmede, litt roligere, og mindre mennesker. Jeg syns det er leit at de gleder seg også er det SÅ komplisert for oss å dra i fornøyelsesparker.

Bare et hjertesukk fra rådvill mor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Barna hadde gledet seg til tusenfryd, men det gikk ikke.

Den minste stod i køen og sa hun ikke orket mer, ville hjem, for mye støy :-(

Hun hadde gledet seg veldig, men klarte ikke støynivå og trengsel.

Så ville ikke nestemann for også for mye bråk...

Skulle ønske det kunne vært et par dager av sesongen for funksjonshemmede, litt roligere, og mindre mennesker.

 

Gå på en hverdag utenom fellesferien.

Anonymous poster hash: 2b6cb...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Barna hadde gledet seg til tusenfryd, men det gikk ikke.

Den minste stod i køen og sa hun ikke orket mer, ville hjem, for mye støy :-(

Hun hadde gledet seg veldig, men klarte ikke støynivå og trengsel.

Så ville ikke nestemann for også for mye bråk...

Skulle ønske det kunne vært et par dager av sesongen for funksjonshemmede, litt roligere, og mindre mennesker. Jeg syns det er leit at de gleder seg også er det SÅ komplisert for oss å dra i fornøyelsesparker.

Bare et hjertesukk fra rådvill mor

Det er mulighet til å snakke med de på Tusenfryd slik at man kommer først i køen.  Men jeg vet ikke om det gjelder bare rullestolbrukere eller andre funksjonshemmede også for jeg har faktisk ikke vært der sjøl på mange år og ingen fortalte meg om den "først i køen" ordningen.  Jeg ville tatt en telefon ang det. 

 

Men vi har dratt dit på hverdager med overskyet vær og da har det vært muligheter til å komme fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulighet til å snakke med de på Tusenfryd slik at man kommer først i køen.  Men jeg vet ikke om det gjelder bare rullestolbrukere eller andre funksjonshemmede også for jeg har faktisk ikke vært der sjøl på mange år og ingen fortalte meg om den "først i køen" ordningen.  Jeg ville tatt en telefon ang det. 

 

Men vi har dratt dit på hverdager med overskyet vær og da har det vært muligheter til å komme fram.

Hei!

Ja vi har før fått bånd rundt hånden og sluppet kø, nå dro min mann og derfor ble det en sånn slutt.

Han blir irritert inni seg, syns vel man kan ta seg sammen, også glemte han/ tenkte ikke på løsninger.

Dessuten har det vrt vanskelig å få bånd før, og tror kanskje han syns det er flaut, vi ser jo ikke funksjonshemmede ut...min datter gjør godt rede for ulike prinsipper og det kan være vanskelig å forstå at hun har vansker, før de manifesterer seg som i dag og ender med at hun nekter å åpne ører og øyne, da er hun veldig veldig sliten.

Hun haddemange planer om sukkerspinn og slush og karuseller i dag og våknet full av forventning og glede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det er ikke fellesferien nå.

 

Nei, men det er heller ikke hverdag i dag.

 

Hvis det var en dag Tusenfryd bare slapp inn 1/3 av så mange folk de pleier, ville du betalt 3-dobbel pris?

Anonymous poster hash: 2b6cb...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men det er heller ikke hverdag i dag. Hvis det var en dag Tusenfryd bare slapp inn 1/3 av så mange folk de pleier, ville du betalt 3-dobbel pris? Anonymous poster hash: 2b6cb...f52

Hei!

Ja mulig jeg ville det.

Men man har jo ledsagerordning og den medfører at kommunene kompenserer for tapet feks kinoene har.

Mange organisasjoner flere enn autismeforeningen kunne nok trengt en mer tilpasset dag på tusenfryd :-)

I Australia leide autismeforeningen en hel fornøyelsespark :-) i Norge kunne organisasjoner kanskje samarbeidet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja mulig jeg ville det.

Men man har jo ledsagerordning og den medfører at kommunene kompenserer for tapet feks kinoene har.

Mange organisasjoner flere enn autismeforeningen kunne nok trengt en mer tilpasset dag på tusenfryd :-)

I Australia leide autismeforeningen en hel fornøyelsespark :-) i Norge kunne organisasjoner kanskje samarbeidet :-)

 

Joda, men det er begrenset hvor mye ressurser kommunene har. Men å gå sammen og leie hele parken hørtes ut som en mulig løsning?

Anonymous poster hash: 2b6cb...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv mandag i høstferien (uke 40).

Og: fordel med sesongkort er at man har egen inngang og at man kan dra dit flere kortere turer istedenfor å være der en fyll dag for å få mest mulig valuta for pengene.

Før ihvertfall hadde de et tilbud på høsten "kjøp sesongkort for neste sommer nå og benytt det også i høst." Det vil være rimeligere enn en billett i høst pluss en neste år med dag2-billett.

Med sesongkort kan dere også dra bare en kort tur like før stengetid, da det oftere er roligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv mandag i høstferien (uke 40).

Og: fordel med sesongkort er at man har egen inngang og at man kan dra dit flere kortere turer istedenfor å være der en fyll dag for å få mest mulig valuta for pengene.

Før ihvertfall hadde de et tilbud på høsten "kjøp sesongkort for neste sommer nå og benytt det også i høst." Det vil være rimeligere enn en billett i høst pluss en neste år med dag2-billett.

Med sesongkort kan dere også dra bare en kort tur like før stengetid, da det oftere er roligere.

Hei!

 

Takk for tips :-)

 

Jeg snakket med Nordvoll nå og de kjente til problemet, for sine barn også.

 

De bad meg sende en forespørsel til Tusenfryd om å få komme inn på bedriftsarrangementer, det skal jeg gjøre :-) Men også mandag i høstferien, men hvorfor skulle det være mindre mennesker der da?

Skulle tro det var en typisk høstferieaktivitet for de barn som ikke reiser på hytten i høstferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei!

Takk for tips :-)

Jeg snakket med Nordvoll nå og de kjente til problemet, for sine barn også.

De bad meg sende en forespørsel til Tusenfryd om å få komme inn på bedriftsarrangementer, det skal jeg gjøre :-) Men også mandag i høstferien, men hvorfor skulle det være mindre mennesker der da?

Skulle tro det var en typisk høstferieaktivitet for de barn som ikke reiser på hytten i høstferien.

Beklager - så denne først nå. Har ikke vært der mandag i høstferien selv, mrn har vært der fredag og lørdag - ikke samme år, men like fint vær begge gangene, så været påvirket ikke antall besøkende ihvertfall. Og atskillig færre folk der fredagen enn lørdagen. Ofte er vel barn på SFO og så tar foreldrene fri henimot helga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
AnonymBruker

Jeg synes nå Tusenfryd burde lage sånt spesial system for høysensitive barn og barn med små diagnoser.

Barn må ikke se fuksjonhemmet ut for å få stå først i køen. Hvis barna dine får funnet ut om de har små diagnoser eller om de er høysensitive, så forklarer det en del. Og da har barna rett til å få komme først i køen.



Anonymous poster hash: 56c28...f63
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Jeg synes nå Tusenfryd burde lage sånt spesial system for høysensitive barn og barn med små diagnoser.Barn må ikke se fuksjonhemmet ut for å få stå først i køen. Hvis barna dine får funnet ut om de har små diagnoser eller om de er høysensitive, så forklarer det en del. Og da har barna rett til å få komme først i køen. Anonymous poster hash: 56c28...f63

Hei!

Mm men så lenge autisme er så lite kjent et det vanskelig.

Jeg satt 1.5 timer i går og ventet i passkontor, så begynte barnet mitt stønne, jeg kom da på har autismekort, og da slapp vi 1.5 timer mer:-) og kom rett til saksbehandler :-)

Men jeg sa til mitt barn, da jeg skyldte på henne, se ned, ikke ha øyekontakt, for det vet jeg man ikke bør, så egentlig var det min datter som burde trukket mitt autismekort og ikke jeg :-D

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

AnonymBruker

Hei!

Barna hadde gledet seg til tusenfryd, men det gikk ikke.

Den minste stod i køen og sa hun ikke orket mer, ville hjem, for mye støy :-(

Hun hadde gledet seg veldig, men klarte ikke støynivå og trengsel.

Så ville ikke nestemann for også for mye bråk...

Skulle ønske det kunne vært et par dager av sesongen for funksjonshemmede, litt roligere, og mindre mennesker. Jeg syns det er leit at de gleder seg også er det SÅ komplisert for oss å dra i fornøyelsesparker.

Bare et hjertesukk fra rådvill mor

 

Jeg er helt enig med deg. Jeg har også et barn som tåler lite støy (jeg tåler det ikke godt selv heller) og har behov for det samme som deg. Man kan kanskje ta en telefon til Tusenfryd og høre hvilke dager-klokketidspunkt og perioder på årest som har lavest besøkstall. Så planlegger man heller å dra da.

 

Anonymous poster hash: 8175b...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Hei!

Barna hadde gledet seg til tusenfryd, men det gikk ikke.

Den minste stod i køen og sa hun ikke orket mer, ville hjem, for mye støy :-(

Hun hadde gledet seg veldig, men klarte ikke støynivå og trengsel.

Så ville ikke nestemann for også for mye bråk...

Skulle ønske det kunne vært et par dager av sesongen for funksjonshemmede, litt roligere, og mindre mennesker. Jeg syns det er leit at de gleder seg også er det SÅ komplisert for oss å dra i fornøyelsesparker.

Bare et hjertesukk fra rådvill mor

Ikke like greit for alle nei, husker når vi var på liseberg. Det var et mareritt for min asperger sønn, de andre koste seg. Jeg hater slike plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke like greit for alle nei, husker når vi var på liseberg. Det var et mareritt for min asperger sønn, de andre koste seg. Jeg hater slike plasser.

 

Jeg hater også slike plasser. Men jeg forventer ikke spesialbehandling av den grunn.

Anonymous poster hash: 2b6cb...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

 

Jeg hater også slike plasser. Men jeg forventer ikke spesialbehandling av den grunn.

Anonymous poster hash: 2b6cb...f52

 

Hadde jo vært fint med spesialbehandling, men det finnes nok ikke nei. Ikke kan vi forvente det heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...