Gå til innhold

Fikk så dårlig samvittighet.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Trenger jeg ha det?

De ringte fra dagsenteret, de venta på meg ang mandagsturen. Men jeg orket ikke ned i dag + at ei an ikke skulle. Får heller gå neste mandag, uff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde ikke regnet med at de ventet på meg. Må være hun som var her på fredag som har sagt jeg skulle være med, men trodde ikke det var bindene. Uff følte meg så ekkel nå :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen du sa jo at du skulle møte opp og ikke skulle skulke bare fordi du er litt sliten o.l.

Fint at de venta på deg og fint at du har dårlig samvittighet. Så møter du opp neste gang. Ikke flere unnskyldninger. Du trenger dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Liten40 skrev:

Jamen du sa jo at du skulle møte opp og ikke skulle skulke bare fordi du er litt sliten o.l.

Fint at de venta på deg og fint at du har dårlig samvittighet. Så møter du opp neste gang. Ikke flere unnskyldninger. Du trenger dette.

Ja det var dumt jeg ikke gikk i dag, hadde bare så sterkt press i hodet i dag. Men hadde sikkert klart å gå en tur fordet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, stjernestøv skrev:

Må være hun som var her på fredag som har sagt jeg skulle være med, men trodde ikke det var bindende.

Altså - du har bedt om å få drahjelp for å komme deg ut, klaget over at de var trege til å komme med et tilbud - og så gjør du en avtale om ETT tiltak som en start - da er det naturlig å gi beskjed hvis man allikevel ikke stiller opp?

Du trenger vel ikke hjemmebesøk for å bli minnet på at de har et tilbud om tur på mandager?

Nok en gang: Du må se på slike ting som faste, slik at de blir naturlige.  Dvs. "mandager går jeg på tur med dagsenteret", ikke "mandager går jeg på tur med dagsenteret hvis det er godt vær, dagsformen er upåklagelig og venninna mi også skal være med". 

Det kommer flere mandager.  Finn på noe med hun andre som droppet ut i dag, en av de andre dagene mens dere venter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, laban skrev:

Altså - du har bedt om å få drahjelp for å komme deg ut, klaget over at de var trege til å komme med et tilbud - og så gjør du en avtale om ETT tiltak som en start - da er det naturlig å gi beskjed hvis man allikevel ikke stiller opp?

Du trenger vel ikke hjemmebesøk for å bli minnet på at de har et tilbud om tur på mandager?

Nok en gang: Du må se på slike ting som faste, slik at de blir naturlige.  Dvs. "mandager går jeg på tur med dagsenteret", ikke "mandager går jeg på tur med dagsenteret hvis det er godt vær, dagsformen er upåklagelig og venninna mi også skal være med". 

Det kommer flere mandager.  Finn på noe med hun andre som droppet ut i dag, en av de andre dagene mens dere venter. 

Ja angrer på at jeg ikke gikk, men nå er det for sent. Får gå neste mandag, og kan jo møte hun som droppet ut en an dag på dagsenteret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja angrer på at jeg ikke gikk, men nå er det for sent. Får gå neste mandag, og kan jo møte hun som droppet ut en an dag på dagsenteret. 

Du kan ta en tur alene nå.

Anonymkode: 53c7b...c09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Trenger jeg ha det?

De ringte fra dagsenteret, de venta på meg ang mandagsturen. Men jeg orket ikke ned i dag + at ei an ikke skulle. Får heller gå neste mandag, uff!

Hei!

Hva gjør man på denne mandagsturen?

Er dette noe du virkelig ønsker? Man må skille mellom, ting man syns man bør, og ting man virkelig vil, og som bidrar positivt i ens liv.

Jeg ble en gang vist, jeg tror ganske sikkert det het noe med dagsenter, dette var et sted, jeg, siden jeg har asperger, kunne dra til, hvis jeg ikke hadde noe annet å gjøre på dagtid. ( Jeg har sjelden fritidsproblemer, så jeg dro aldri dit )

Men jeg så alt sammen, det var en omvisning,  her kunne man male, tegne, sy, lage mat, m.m......?? og de arrangerte turer. Alt virket ganske avskrekkende og utenkelig for meg, selv om jeg liker å tegne, så kunne jeg absolutt ikke tenke meg tegne noe annet sted enn hjemme hos meg selv, i ro og fred.

Jeg blir heller aldri med på arrangerte gåturer, da jeg fikk barn, var det trilleturer de anbefalte, de gikk da en haug med foreldre med vogn, forbi mitt hus, jeg tror ukentlig, ringte på, fordi helsesøster hadde sagt jeg ville være med. Det ville jeg absolutt ikke! Jeg åpnet aldri, og opplevde dette svært ubehagelig. En av kvinnene i gruppen, kom innom meg en annen dag, dette resulterte i en form for bekjentskap, som hun mente var vennskap, og som jeg aldri forstod. Heldigvis, har hun nå holdt seg unna min eiendom, og mailadresse i over ett år.

Det er viktig du tenker gjennom, om dette er noe som gjør deg godt eller ikke.

Formålsløs tale, inn i ørene, er ikke nødvendigvis berikende.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Hva gjør man på denne mandagsturen?

Er dette noe du virkelig ønsker? Man må skille mellom, ting man syns man bør, og ting man virkelig vil, og som bidrar positivt i ens liv.

Jeg ble en gang vist, jeg tror ganske sikkert det het noe med dagsenter, dette var et sted, jeg, siden jeg har asperger, kunne dra til, hvis jeg ikke hadde noe annet å gjøre på dagtid. ( Jeg har sjelden fritidsproblemer, så jeg dro aldri dit )

Men jeg så alt sammen, det var en omvisning,  her kunne man male, tegne, sy, lage mat, m.m......?? og de arrangerte turer. Alt virket ganske avskrekkende og utenkelig for meg, selv om jeg liker å tegne, så kunne jeg absolutt ikke tenke meg tegne noe annet sted enn hjemme hos meg selv, i ro og fred.

Jeg blir heller aldri med på arrangerte gåturer, da jeg fikk barn, var det trilleturer de anbefalte, de gikk da en haug med foreldre med vogn, forbi mitt hus, jeg tror ukentlig, ringte på, fordi helsesøster hadde sagt jeg ville være med. Det ville jeg absolutt ikke! Jeg åpnet aldri, og opplevde dette svært ubehagelig. En av kvinnene i gruppen, kom innom meg en annen dag, dette resulterte i en form for bekjentskap, som hun mente var vennskap, og som jeg aldri forstod. Heldigvis, har hun nå holdt seg unna min eiendom, og mailadresse i over ett år.

Det er viktig du tenker gjennom, om dette er noe som gjør deg godt eller ikke.

Formålsløs tale, inn i ørene, er ikke nødvendigvis berikende.

 

 

Jo det er jo noe jeg vil, har jo godt av å komme meg ut litt. Burde gått ned i dag men men, gjort er gjort. Syns det du ble tilbudt hørtes bra ut :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det viser vel at jeg har begynt å få følelser igjen etter jeg sluttet med latuda? Dårlig samvittighet er jo en følelse. Men det tar vel en uke før all medisinen er ute av kroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble anbefalt å gå på dagsenter en gang for noen år siden. Fikk en omvisning men møtte aldri opp etter det. Jeg liker hverken å male,tegne eller drive med håndarbeid. Synes det er kjempe kjedelig. Jeg er heller ikke mye sosial før evt kl 13-14 på dagene. Dette begynte kl 9.

Hadde egentlig ikke lyst til den omvisningen heller. Liker ikke slike steder.  Skulle jeg få flere tilbud om dagsentre takker jeg bare nei. med begrunne,se at jeg har ikke lyst. Jeg orker ikke binde meg til noe som jeg ikke selv ønsker å være med på. Altså noe som går mot min vilje. Jeg klarer ikke gjøre det og bare uteblir og uteblir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ada jones fan skrev:

Ble anbefalt å gå på dagsenter en gang for noen år siden. Fikk en omvisning men møtte aldri opp etter det. Jeg liker hverken å male,tegne eller drive med håndarbeid. Synes det er kjempe kjedelig. Jeg er heller ikke mye sosial før evt kl 13-14 på dagene. Dette begynte kl 9.

Hadde egentlig ikke lyst til den omvisningen heller. Liker ikke slike steder.  Skulle jeg få flere tilbud om dagsentre takker jeg bare nei. med begrunne,se at jeg har ikke lyst. Jeg orker ikke binde meg til noe som jeg ikke selv ønsker å være med på. Altså noe som går mot min vilje. Jeg klarer ikke gjøre det og bare uteblir og uteblir.

Nei det passer vel ikke for alle. Syns folka som er der er greie jeg, det er jo for å være sosial.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Ada jones fan skrev:

Ble anbefalt å gå på dagsenter en gang for noen år siden. Fikk en omvisning men møtte aldri opp etter det. Jeg liker hverken å male,tegne eller drive med håndarbeid. Synes det er kjempe kjedelig. Jeg er heller ikke mye sosial før evt kl 13-14 på dagene. Dette begynte kl 9.

Hadde egentlig ikke lyst til den omvisningen heller. Liker ikke slike steder.  Skulle jeg få flere tilbud om dagsentre takker jeg bare nei. med begrunne,se at jeg har ikke lyst. Jeg orker ikke binde meg til noe som jeg ikke selv ønsker å være med på. Altså noe som går mot min vilje. Jeg klarer ikke gjøre det og bare uteblir og uteblir.

Liker du ikke erteposekastings og vaffelstekings?

Anonymkode: 53c7b...c09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Madelenemie skrev:

Jeg har sjelden fritidsproblemer, så jeg dro aldri dit.

Alt virket ganske avskrekkende og utenkelig for meg.

 

14 minutter siden, Ada jones fan skrev:

Synes det er kjempe kjedelig.

Liker ikke slike steder. 

 

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Liker du ikke erteposekastings og vaffelstekings?

Anonymkode: 53c7b...c09

 AJfan: Jeg vet at du har vært her så kort at du ikke kunne vite dette.  Men allikevel (til både de siterte og andre):

Jeg synes det er feil å bruke denne tråden til negative motforestillinger om aktivitetstilbud.  Trådstarter har ønsket seg det lenge.  Det er vel bedre å gå en tur med noen fra dagsenteret én gang i uka enn å sitte ved skjermen og ergre seg over egen passivitet?     

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, laban skrev:

 

 

 AJfan: Jeg vet at du har vært her så kort at du ikke kunne vite dette.  Men allikevel (til både de siterte og andre):

Jeg synes det er feil å bruke denne tråden til negative motforestillinger om aktivitetstilbud.  Trådstarter har ønsket seg det lenge.  Det er vel bedre å gå en tur med noen fra dagsenteret én gang i uka enn å sitte ved skjermen og ergre seg over egen passivitet?     

Hei!

Siden jeg var sitert også.

Jeg tror ikke det er sunnere og bedre å gå en tur med noen fra et dagsenter, og ergre seg over, stille spørsmål ved det de bidrar med.., enn å sitte ved en skjerm å ergre seg.

Fordelene ved å sitte ved en skjerm og ergre seg, evt som du nevner, over egen passivitet, er kanskje at det tvinger seg frem en sunn selverkjennelse som ender i at ens eget potensialet tvinger seg frem.

Jeg har omtrent selv tenkt i "dagsenter-sporet", om enn jeg aldri har gått på sånne steder, men vært fastlåst på andre områder, hadde jeg fulgt standard oppsett, og dagsenter-sporet, hadde jeg kanskje inngått i maurtuebedriften, men ville jeg da vært der jeg er i dag?

Nei!

Nå får jeg tilbud om å være med å forbedre programsystemer, og jeg ender da opp med å sette pris på min kreativitet og nysjerrighet. Siden jeg har lest stjernestøvs dikt, vet jeg, hun har mer å bidra med, enn å gå turer i regi av dagsenteret, med vafler og rømme og syltetøy etterpå. ( jeg forstår ikke målet med dette opplegget?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, laban skrev:

 

 

 AJfan: Jeg vet at du har vært her så kort at du ikke kunne vite dette.  Men allikevel (til både de siterte og andre):

Jeg synes det er feil å bruke denne tråden til negative motforestillinger om aktivitetstilbud.  Trådstarter har ønsket seg det lenge.  Det er vel bedre å gå en tur med noen fra dagsenteret én gang i uka enn å sitte ved skjermen og ergre seg over egen passivitet?     

fJeg ergrer meg ikke over egen passivitet overhodet. Jeg trives best alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Ada jones fan skrev:

Jeg ergrer meg ikke over egen passivitet overhodet. Jeg trives best alene.

Det var trådstarter jeg siktet til, ikke deg.  Denne tråden handler om stjernestøv.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ada jones fan skrev:

ok skal ikke skrive mer i denne  tråden jeg

Det må du da gjerne gjøre, jeg bestemmer ikke noe her.  Jeg synes bare ikke akkurat disse motforestillingene trenger å gjentas her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...