Gå til innhold

Betale med kredittkort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Denne uka må jeg handle nye klær, gå til frisør, ansiktsbehandling og manikyr.  Jeg kommer til å betale for alt dette med kredittkort og betale det senere.  Ingen kan få meg til å skifte mening at dette er fornuftig.

Anonymkode: 8b0fd...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne uka må jeg handle nye klær, gå til frisør, ansiktsbehandling og manikyr.  Jeg kommer til å betale for alt dette med kredittkort og betale det senere.  Ingen kan få meg til å skifte mening at dette er fornuftig.

Anonymkode: 8b0fd...337

Forsøker du å provosere? I den grad noen reagerer på slikt rister vel bare på hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kommer til å betale for alt dette med kredittkort og betale det senere.  Ingen kan få meg til å skifte mening at dette er fornuftig.

Da skjønner jeg ikke poenget med å legge det ut her?  Det er ikke noe uhyrlig ved å bruke kredittkort så lenge man kan betale det nokså raskt, det er det kredittkort er til.

Prøver du å få reprise på denne? http://forum.doktoronline.no/topic/400444-jeg-mangler-kaffe/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor er dere så uhøflige mot trådstarter?? . Jeg kunne tenke meg et ærlig og seriøst svar på dette spørsmålet .. 

Anonymkode: 02959...67c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er dere så uhøflige mot trådstarter?? . Jeg kunne tenke meg et ærlig og seriøst svar på dette spørsmålet .. 

Anonymkode: 02959...67c

Hva var spørsmålet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er dere så uhøflige mot trådstarter?? Jeg kunne tenke meg et ærlig og seriøst svar på dette spørsmålet .. 

Anonymkode: 02959...67c

Jeg svarte slik jeg gjorde fordi det har vært tråder her om kredittkortbruk der det har vært mer eller mindre tydelig at hensikten ikke var å få råd eller høre andres mening, men provosere fram en diskusjon.  Disse diskusjonene har ikke vært særlig hyggelige og har blitt ganske personlige. 

Når det da kommer et nytt innlegg uten noe spørsmål, men der temaet er bruk av kredittkort til ikke helt nødvendige formål (til og med de samme formålene som har vært i noen av de andre trådene, nemlig frisør og manikyr), er det ikke så rart om man tror det er samme motivet som ligger bak denne gangen også. 

Generelt er det vel ikke så mange her som får applaus for innlegg uten annet innhold enn "dette skal jeg kjøpe denne uka, uansett hva dere mener".  Eller synes du vi skulle svart "takk for at du delte dette med oss"? 

Selv hadde jeg nok ikke svart i det hele tatt hvis jeg ikke hadde sett likheten med disse andre utrivelige trådene.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, laban skrev:

Jeg svarte slik jeg gjorde fordi det har vært tråder her om kredittkortbruk der det har vært mer eller mindre tydelig at hensikten ikke var å få råd eller høre andres mening, men provosere fram en diskusjon.  Disse diskusjonene har ikke vært særlig hyggelige og har blitt ganske personlige. 

Når det da kommer et nytt innlegg uten noe spørsmål, men der temaet er bruk av kredittkort til ikke helt nødvendige formål (til og med de samme formålene som har vært i noen av de andre trådene, nemlig frisør og manikyr), er det ikke så rart om man tror det er samme motivet som ligger bak denne gangen også. 

Generelt er det vel ikke så mange her som får applaus for innlegg uten annet innhold enn "dette skal jeg kjøpe denne uka, uansett hva dere mener".  Eller synes du vi skulle svart "takk for at du delte dette med oss"? 

Selv hadde jeg nok ikke svart i det hele tatt hvis jeg ikke hadde sett likheten med disse andre utrivelige trådene.

Takk for seriøst svar . Respekterer det. Føler bare at det har blitt en " sjargong " innpå dol der noen svarer litt nedlatende og skal være morsom på andre sin bekostning . Der man samler seg med likes og kommentarer mot en person ... 

Sier ikke at du er slik. Takk for at du oppklarte dette for meg . Må nok lære meg litt hvordan ting fungerer innpå her. At dere som har vært her en stund " kjenner lusa på gangen" :)

Anonymkode: 02959...67c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne uka må jeg handle nye klær, gå til frisør, ansiktsbehandling og manikyr.  Jeg kommer til å betale for alt dette med kredittkort og betale det senere.  Ingen kan få meg til å skifte mening at dette er fornuftig.

Anonymkode: 8b0fd...337

Du prøver deg på en reprise ser jeg for å se hva slags reaksjoner du får denne gangen ?

Om du skal i et brylupp eller noe annet viktig og du vet at du får inn penger til å betale det ned før forfall og unngår at rentene løper på, skulle ikke dette være noe problem. 

Problem er det først når du mister kontrollen, gjelda stiger som skjer med mange. 

Selv har jeg ett mastercard som står i null. Jeg bruker det med på utenlandsreiser hvor man bør ha 2 kort. Jeg bruker det også hvis jeg har vært uheldig og rotet bort visakortet, mens jeg venter på nytt. Altså jeg bruker det ved krise.

Jeg ville ikke ha brukt det til noen av de tingene du nevner om ikke det var helt nødvendig. 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne uka må jeg handle nye klær, gå til frisør, ansiktsbehandling og manikyr.  Jeg kommer til å betale for alt dette med kredittkort og betale det senere.  Ingen kan få meg til å skifte mening at dette er fornuftig.

Anonymkode: 8b0fd...337

Hvorfor skiver du dette?

Anonymkode: 71d20...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg prøver å provosere og få en diskusjon uten personangrep.  Jeg nekter å tro at dolere ikke bruker kredittkort fra en tid til annen uten å bli på randen til konkurs alle sammen.  Det har vært flere tråder hvor det ser ut som alle får penger inn på konto en gang i måneden og har en rikelig sum på sparekonto.  Alt er planlagt til minste detalj.  Ingen jobber selvstendig og tar sjanser på hvor mye de tjener.  Ingen blir syk, havner på aap eller uføretrygd og må vente på penger av den grunn.  Ingen tar valget mellom kreditt eller å selge boligen med engang.  Det er utrolig lite representativt utvalg av samfunnet på dol.

Anonymkode: 8b0fd...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, laban skrev:

Jeg svarte slik jeg gjorde fordi det har vært tråder her om kredittkortbruk der det har vært mer eller mindre tydelig at hensikten ikke var å få råd eller høre andres mening, men provosere fram en diskusjon.  Disse diskusjonene har ikke vært særlig hyggelige og har blitt ganske personlige. 

Når det da kommer et nytt innlegg uten noe spørsmål, men der temaet er bruk av kredittkort til ikke helt nødvendige formål (til og med de samme formålene som har vært i noen av de andre trådene, nemlig frisør og manikyr), er det ikke så rart om man tror det er samme motivet som ligger bak denne gangen også. 

Generelt er det vel ikke så mange her som får applaus for innlegg uten annet innhold enn "dette skal jeg kjøpe denne uka, uansett hva dere mener".  Eller synes du vi skulle svart "takk for at du delte dette med oss"? 

Selv hadde jeg nok ikke svart i det hele tatt hvis jeg ikke hadde sett likheten med disse andre utrivelige trådene.

Det har vært flere tråder dette blir nevnt i, og akkurat denne tråden du linket inn husker jeg ikke noe særlig.  Du kunne godt ha skrevet takk for at du delte dette med oss hvis du følte for det, men du følte for å hakke på meg. Ikke uventet på dol hvor alle skal helst være enige.

Anonymkode: 8b0fd...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøver å provosere og få en diskusjon uten personangrep.  Jeg nekter å tro at dolere ikke bruker kredittkort fra en tid til annen uten å bli på randen til konkurs alle sammen.  Det har vært flere tråder hvor det ser ut som alle får penger inn på konto en gang i måneden og har en rikelig sum på sparekonto.  Alt er planlagt til minste detalj.  Ingen jobber selvstendig og tar sjanser på hvor mye de tjener.  Ingen blir syk, havner på aap eller uføretrygd og må vente på penger av den grunn.  Ingen tar valget mellom kreditt eller å selge boligen med engang.  Det er utrolig lite representativt utvalg av samfunnet på dol.

Anonymkode: 8b0fd...337

Hvordan skal du hetale tilbake? Satser på Lotto gevinst?

Anonymkode: 71d20...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal du hetale tilbake? Satser på Lotto gevinst?

Anonymkode: 71d20...073

Det hadde vært veldig bra, men jeg tror ikke at jeg planlegger det akkurat.  Hvordan betaler vanlige mennesker kredittregninger tilbake?

Anonymkode: 8b0fd...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det hadde vært veldig bra, men jeg tror ikke at jeg planlegger det akkurat.  Hvordan betaler vanlige mennesker kredittregninger tilbake?

Anonymkode: 8b0fd...337

Du vet at dette er en veldig dyr måte? Det er smartere å spare opp penger til en buffer i dårlige tider.

Anonymkode: 71d20...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøver å provosere og få en diskusjon uten personangrep.  Jeg nekter å tro at dolere ikke bruker kredittkort fra en tid til annen uten å bli på randen til konkurs alle sammen.  Det har vært flere tråder hvor det ser ut som alle får penger inn på konto en gang i måneden og har en rikelig sum på sparekonto.  Alt er planlagt til minste detalj.  Ingen jobber selvstendig og tar sjanser på hvor mye de tjener.  Ingen blir syk, havner på aap eller uføretrygd og må vente på penger av den grunn.  Ingen tar valget mellom kreditt eller å selge boligen med engang.  Det er utrolig lite representativt utvalg av samfunnet på dol.

Anonymkode: 8b0fd...337

Jeg tror det er et godt representativt utvalg av samfunnet på dol. Dog, det er mulig at dolere har høyere iq enn snittet.

Anonymkode: 71d20...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kunne godt ha skrevet takk for at du delte dette med oss hvis du følte for det, men du følte for å hakke på meg. Ikke uventet på dol hvor alle skal helst være enige.

Anonymkode: 8b0fd...337

Du stilte ikke noe spørsmål og ba ikke om noen kommentar, du skrev bare at ingen kunne få deg til å endre mening.  For meg ser denslags ut som forsøk på å starte en krangel. 

Jeg hakket ikke på deg, jeg skrev at jeg ikke skjønte poenget med innlegget ditt.  Det var ingenting i svaret mitt som antydet at jeg ikke var enig i det du skulle gjøre - du ba jo heller ikke om synspunkter på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen blir syk, havner på aap eller uføretrygd og må vente på penger av den grunn.  Ingen tar valget mellom kreditt eller å selge boligen med en gang. 

Det har da vært mange tråder her der temaet har vært søknad / venting på AAP eller trygd, andre økonomiske spørsmål og råd om prioriteringer? 

Det er lettere å diskutere med deg hvis du skriver problemstillingen / temaet i klartekst, i stedet for å komme med konstruerte historier og bastante påstander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, laban skrev:

Det har da vært mange tråder her der temaet har vært søknad / venting på AAP eller trygd, andre økonomiske spørsmål og råd om prioriteringer? 

Det er lettere å diskutere med deg hvis du skriver problemstillingen / temaet i klartekst, i stedet for å komme med konstruerte historier og bastante påstander.

Jeg har ikke noen problemstilling.  Dette er satt frem for å sette i gang en diskusjon, og hvis noen føler for å leke besserwisser så er det greit for meg.  Dette er ikke et problem for meg, men det er sant at jeg skal alt dette i løpet av en uke og betale det med kredittkort.  Det er rett og slett helt vanlig blant dem jeg kjenner så derfor forstår jeg ikke dolere som alltid har en buffer og bruker aldri penger de ikke har osv.  Jeg konstruerer ingen historier og jeg snakker om meg selv.

Anonymkode: 8b0fd...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...