Gå til innhold

Gruer meg til etter jul, spesielt 1 januar


Caylee

Anbefalte innlegg

Tror etter jul kommer til å bli det mørkeste for meg på lenge. Både med tanke på at da er julen over, hverdagen starter snart igjen og ikke minst 3 juledag og det er januar.. den mest deprimerte måneden jeg vet om.. som jeg alltid har syntes også. Ingenting til å se fram til før 3 måneder senere, noe som er evigheter for meg.

 

dessuten forbinder jeg ikke tiden mellom jul og  nyttårsaften med noe positivt lenger. Ikke etter hva som skjedde for to år siden..

 

det er julen som er målet mitt. har vært målet mitt siden oktober. Fordi vi skal feire absolutt hele familien, ikke halve. Det har aldri skjedd i mitt liv før. Aldri. Etter dette har jeg klart målet..

 

Jeg gidder ikke skrive mer. De fleste vil forstå hva jeg vil fram til innlegget uten at jeg bruker de spesielle ordene,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Caylee

    17

  • Trine

    9

  • frosken

    4

  • stjernestøv

    3

Mest aktive i denne tråden

Jeg later som jeg ikke bryr meg. Men jeg gjør det dessverre.

 

Er det rart jeg blir bekymret og redd? Når noen svarer meg negativt må jeg bare tåle det. Jeg er tydeligvis bare en utrolig barnslig voksen, som må tåle alt. Men hvis jeg forsvarer meg selv blir de så sure at de slutter svare meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke mer, takk for støtten. Jeg er vel en stor drittunge som ingen bryr seg om. Dere klarte iallfall bevise det jeg var aller mest redd for i en vanskelig situasjon.

 

god jul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes du virker som en snill og god dame som sliter med mye av det samme som meg. Håper det bedrer seg for deg.

Tusen takk støtten og for for fine ord, betyr veldig mye

Det blir nok bedre litt idag. Skal på teater og ut å spise med mange i familien. Sånt gjør meg i bedre humør en stund iallfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg later som jeg ikke bryr meg. Men jeg gjør det dessverre.

 

Er det rart jeg blir bekymret og redd? Når noen svarer meg negativt må jeg bare tåle det. Jeg er tydeligvis bare en utrolig barnslig voksen, som må tåle alt. Men hvis jeg forsvarer meg selv blir de så sure at de slutter svare meg.

 

Hva er du bekymret og redd for? Du skal ikke tåle negative svar. Men du kan velge å være den voksne i situasjonen. Vet ikke, men jeg ser for meg at du sikter til foreldrene dine. Hva om du, neste gang de skriker noe dumt til deg, går rolig bort til dem og sier "kom nå setter vi oss ned litt og snakker rolig om dette" De kommer til å daue og du leder 100-0 bare med den ene setningen. Også kommer bonusen, du slipper å bli sint og frustrert, men kan faktisk helt rolig og avballansert fortelle dine foreldre at det sårer når de snakker til deg på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg orker ikke mer, takk for støtten. Jeg er vel en stor drittunge som ingen bryr seg om. Dere klarte iallfall bevise det jeg var aller mest redd for i en vanskelig situasjon.

 

god jul

 

Du er ikke en stor drittunge, det er bare foreldrene dine som feilet litt i å lære deg kommunikasjon, men du kan fortsatt lære det og de kan fortsatt lære det :)

Og du, aldri aldri forlat dol dersom det var det du tenkte! jeg trenger deg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er du bekymret og redd for? Du skal ikke tåle negative svar. Men du kan velge å være den voksne i situasjonen. Vet ikke, men jeg ser for meg at du sikter til foreldrene dine. Hva om du, neste gang de skriker noe dumt til deg, går rolig bort til dem og sier "kom nå setter vi oss ned litt og snakker rolig om dette" De kommer til å daue og du leder 100-0 bare med den ene setningen. Også kommer bonusen, du slipper å bli sint og frustrert, men kan faktisk helt rolig og avballansert fortelle dine foreldre at det sårer når de snakker til deg på denne måten.

Jeg er bekymret og redd for at flere på forumet er sur på meg. Og bare syns jeg bare er iveien. Mest pågrunnav tråden der foreldrene mine er nevnt. Etter at jeg svarte dem tilbake fordi de mente jeg bare måtte tåle det og var barnslig, så har de ikke svart meg senere på noe som helst. Jeg syns det er ubehagelig å tenke på at de kanskje unngår trådene med meg med vilje. Jeg håper virkelig ikke jeg svarte frekt. Jeg mente ikke det mot dem. Jeg bare måtte forklare hvordan det var.

 

Hehe, høres ut som en god ide hvis det skjer neste gang angående mine foreldre.

Takk for at du svarer meg så mye, betyr mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke en stor drittunge, det er bare foreldrene dine som feilet litt i å lære deg kommunikasjon, men du kan fortsatt lære det og de kan fortsatt lære det :)

Og du, aldri aldri forlat dol dersom det var det du tenkte! jeg trenger deg her.

Jeg vurderte å forlate dol for noen dager men da jeg så svar fra deg og mannmedfølelser så ombestemte jeg meg. Var veldig hyggelig få svar fra dere.

 

Jeg skal ikke forlate dol og du er en viktig grunn! Du er så snill person som gjør forumet veldig mye bedre. Tusen takk, koslig å høre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bekymret og redd for at flere på forumet er sur på meg. Og bare syns jeg bare er iveien. Mest pågrunnav tråden der foreldrene mine er nevnt. Etter at jeg svarte dem tilbake fordi de mente jeg bare måtte tåle det og var barnslig, så har de ikke svart meg senere på noe som helst. Jeg syns det er ubehagelig å tenke på at de kanskje unngår trådene med meg med vilje. Jeg håper virkelig ikke jeg svarte frekt. Jeg mente ikke det mot dem. Jeg bare måtte forklare hvordan det var.

 

Hehe, høres ut som en god ide hvis det skjer neste gang angående mine foreldre.

Takk for at du svarer meg så mye, betyr mye.

Jeg er iallefall ikke sur på deg, det tror jeg ingen andre er heller :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bekymret og redd for at flere på forumet er sur på meg. Og bare syns jeg bare er iveien. Mest pågrunnav tråden der foreldrene mine er nevnt. Etter at jeg svarte dem tilbake fordi de mente jeg bare måtte tåle det og var barnslig, så har de ikke svart meg senere på noe som helst. Jeg syns det er ubehagelig å tenke på at de kanskje unngår trådene med meg med vilje. Jeg håper virkelig ikke jeg svarte frekt. Jeg mente ikke det mot dem. Jeg bare måtte forklare hvordan det var.

 

Hehe, høres ut som en god ide hvis det skjer neste gang angående mine foreldre.

Takk for at du svarer meg så mye, betyr mye.

 

Jeg kan ikke snakke for alle andre, jeg tror ikke de er sure på deg. Det jeg vet sikkert er at du betyr noe, du er viktig, om ikke for alle, så for meg. Du lytter, du svarer, du kommer med råd, du spør spørsmål og du virker oppriktig interessert i å høre hvordan andre har det og i å hjelpe så godt du kan. Men grunnen til at ikke så mange har svart tror jeg heller skyldes at folk nå begynner å bli ekstremt opptatt av juleforbredelser og ikke har så mye tid til å sitte på dol.

 

Nå gleder jeg meg nesten til noen roper noe urimelig til deg så du får testet ut om det funker. Jeg vil høre hvordan det går, om det funker :)

Men nå får du ingen flere svar på en time. Min lille pelsdott vil ut og løpe sier han ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er iallefall ikke sur på deg, det tror jeg ingen andre er heller :-)

Tusen takk! Det betyr mye ^^

 

 

Føler jeg blir lei meg av liten grunn, men det går bedre nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Det betyr mye ^^

 

 

Føler jeg blir lei meg av liten grunn, men det går bedre nå :)

Godt det går bedre nå :-) Håper du får en fin jul, her har ikke julestemningen kommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke snakke for alle andre, jeg tror ikke de er sure på deg. Det jeg vet sikkert er at du betyr noe, du er viktig, om ikke for alle, så for meg. Du lytter, du svarer, du kommer med råd, du spør spørsmål og du virker oppriktig interessert i å høre hvordan andre har det og i å hjelpe så godt du kan. Men grunnen til at ikke så mange har svart tror jeg heller skyldes at folk nå begynner å bli ekstremt opptatt av juleforbredelser og ikke har så mye tid til å sitte på dol.

 

Nå gleder jeg meg nesten til noen roper noe urimelig til deg så du får testet ut om det funker. Jeg vil høre hvordan det går, om det funker :)

Men nå får du ingen flere svar på en time. Min lille pelsdott vil ut og løpe sier han ;)

Åhh du er herlig :)

Blir bare i bedre og bedre humør jeg nå :lol:

 

Det jeg reagerte på var at mange av de jeg brukerne jeg tenker på i denne sammenheng svarte i andre tråder men svarte ikke i de tråden jeg spurte dem spørmål i. Og heller ikke ellers i tråder der jeg var.

 

Kan hende det bare er jeg som er overfølsom. Får håpe det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det går bedre nå :-) Håper du får en fin jul, her har ikke julestemningen kommet.

Tusen takk, du også :)

Får håpe du får den snart! Vet du grunnen til du ikke har fått julestemingen?

Min har kommet, spesielt igår da jeg var på korkonsert og det snødde ute og var helt hvit overalt. Er snø ennå så det tar opp stemningen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, du også :)

Får håpe du får den snart! Vet du grunnen til du ikke har fått julestemingen?

Min har kommet, spesielt igår da jeg var på korkonsert og det snødde ute og var helt hvit overalt. Er snø ennå så det tar opp stemningen :-)

Tusen takk :-)

 

Hørtes fint ut det i går. Nei, jeg er generelt urolig, vanskelig å få julestemning da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh du er herlig :)

Blir bare i bedre og bedre humør jeg nå :lol:

 

Det jeg reagerte på var at mange av de jeg brukerne jeg tenker på i denne sammenheng svarte i andre tråder men svarte ikke i de tråden jeg spurte dem spørmål i. Og heller ikke ellers i tråder der jeg var.

 

Kan hende det bare er jeg som er overfølsom. Får håpe det

 

Det er vel ingen tvil om at du er overfølsom. Jeg kjenner altfor godt igjen tankene dine. Forskjellen er vel at jeg holder de inne for meg selv, mens du har et behov for å få de ut. Når du blir redd og bekymret for om noen er sure så er det lurt å la det ligge litt, gi folk en sjanse til å svare. Prøve å tenke at de enten ikke vet hva de skal svare, eller ikke har tid akkurat da. Så kan du tenke at det ikke spiller noen rolle, du trenger ikke mennesker som ikke gidder svare på spørsmålene dine. Men gi dem tid, for det er noen som ønsker å svare, men som ikke får gjort det med engang eller trenger å tenke over hva de skal svare og de blir kanskje lei seg av at du sier at ingen bryr seg. Igjen kan jeg bare snakke for meg selv. Jeg var borte fra lørdagmorgen til søndagkveld og tenkte flere ganger at jeg håpet du ikke fikk urasjonelle tanker for at jeg ikke svarte noen av innleggene dine. Det var en litt stressende tanke, men jeg klarte å overbevise meg selv om at du ville forstå når jeg endelig fikk svart. Men innen den tid ville du kanskje "grave" deg langt ned og det ville vært min skyld. Jada, vet det er feil, men jeg har en evne til å ta på meg skylden for altfor mye ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke overtolke at folk ikke svarer - om dagen har veldig mange veldig travelt :)

Jeg har ikke kikket innom før nå i dag f eks.

Tror ikke folk er sure på deg. :)

Januar - enig i at det er noe dritt - men, den 5 januar kan du si at vi er ferdig med den mørkeste måneden i året. Den 21 januar er vi ferdige med de to mørkeste månedene... Det går framover! :)

Håper du får en god jul - og det er godt å høre at du gleder deg til familiesammenkomster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allerede nå kan du tenke at du er ferdig med årets mørkeste dag, sola har snudd. Men det beste er vel å finne noe positivt i alle årstidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...