Gå til innhold

Datteren vår sier hun har "vondt i tissen"


isbe

Anbefalte innlegg

Hva kan dette være? Hun sitter på do og skal tisse, og har flere ganger i dag tatt seg nedentil når hun har sittet på do, og sagt athun har vondt der. Men når jeg spør om jeg kan få se - at hun må peke, sier hun at hun bare tøyser og ikke har vondt, for så like etterpå å si at "mamma jeg må sitte her litt til å presse ut det som gjør vondt"

Hva kan dette være? Hun er 3 år og akkurat sluttet med bleie noe som stort sett går helt problemfritt. Tørr om natta også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tipper blærekatarr, det gir akkurat de symptomene du beskriver. Hyppig, smertefull vannlating. Det er veldig enkelt å få en diagnose: ta med deg urinprøve til fatslegen, så finner de det ut på et blunk!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Pås sier, ville jeg nok også antatt bærekatarr. Drikke masse vann og appelsin juice og ta med en urinprøve til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg tipper blærekatarr, det gir akkurat de symptomene du beskriver. Hyppig, smertefull vannlating. Det er veldig enkelt å få en diagnose: ta med deg urinprøve til fatslegen, så finner de det ut på et blunk!

mvh

Jeg er enig med folket. Det er nok blærekatar/urinveisinfeksjon. Er lurt å levere en urinprøve fort..Slek at dere får noe for det. Av erfaring er det ikke godt å gå med slike ting. Og det kan jo også gå over til nyrebekkenbetennelse.(om man da går med dette over lengre tid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med folket. Det er nok blærekatar/urinveisinfeksjon. Er lurt å levere en urinprøve fort..Slek at dere får noe for det. Av erfaring er det ikke godt å gå med slike ting. Og det kan jo også gå over til nyrebekkenbetennelse.(om man da går med dette over lengre tid)

Takk for svar til alle dere, men urinprøver vi har levert inn nå viser INGENTING - fortsatt vondt i tissen - hva da???? Bør vi ta henne til legen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar til alle dere, men urinprøver vi har levert inn nå viser INGENTING - fortsatt vondt i tissen - hva da???? Bør vi ta henne til legen??

Hei igjen...

Det var merkelig..Husker når jeg var liten klarte jeg å slå meg der ned, ved å dette ned på stangen på en guttesykkel. Og etter dette hadde jeg store svie smerter når jeg tisset. Kan det være at barnet har slått seg kanskje?

Spurte du lege da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så typisk folk! Man tør ikke å se at det kan være andre ting enn f.eks urinveisinfeksjon som ligger bak! Muligheten for seksuelle overgrep er der faktisk også......Det er jo en ting man helst ikke vil tenke på osv man lager seg heller andre unnskyldninger for hvorfor ting er som det er... Jeg sier ikke at det er det som er grunnen til at datteren din har vondt, men muligheten er der. Tenk igjennom hvilke personer barnet ditt er i kontakt med i løpet av en dag.kanskje er det noen som oppfører seg litt rart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar til alle dere, men urinprøver vi har levert inn nå viser INGENTING - fortsatt vondt i tissen - hva da???? Bør vi ta henne til legen??

Ta henne med til legen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så typisk folk! Man tør ikke å se at det kan være andre ting enn f.eks urinveisinfeksjon som ligger bak! Muligheten for seksuelle overgrep er der faktisk også......Det er jo en ting man helst ikke vil tenke på osv man lager seg heller andre unnskyldninger for hvorfor ting er som det er... Jeg sier ikke at det er det som er grunnen til at datteren din har vondt, men muligheten er der. Tenk igjennom hvilke personer barnet ditt er i kontakt med i løpet av en dag.kanskje er det noen som oppfører seg litt rart?

typisk folk?

det er jo vanligvios det om det er svie... har du hatt det noen gang? er veldig vondt! så det...

dessuten kan man gå frem på en litt annen måte. sjekke hvem barnet har vært sammen med i det siste... hva er det for en skremmende melding til foreldrene da?

'*grrr*'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

typisk folk?

det er jo vanligvios det om det er svie... har du hatt det noen gang? er veldig vondt! så det...

dessuten kan man gå frem på en litt annen måte. sjekke hvem barnet har vært sammen med i det siste... hva er det for en skremmende melding til foreldrene da?

'*grrr*'

Jeg sa ikke at det var seksuelle overgrep, men at muligheten kan være der! Som jeg skrver i et innlegg lenger ned mener jeg at hun bør gå til legen å få sjekka det opp. Ingen vits i å drøye det vel, siden moren ikke finner ut av hva det er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Det kan vere sopp som ligger litt langt opp slik an en ikke ser så godt at unger er litt rød . Ikke så uvanlig at unger kan få dette. Uansett ta jenta med til legen så hun får undersøkt hva det er . Sopp kan gjøre veldig vondt slik at hun holde igjen og tisser flere ganger , småskvetter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Takk for svar til alle dere, men urinprøver vi har levert inn nå viser INGENTING - fortsatt vondt i tissen - hva da???? Bør vi ta henne til legen??

Vår datter på 3 1/2 sa akkurat det samme. Vi fikk avklart at det ikke var urinveisinfeksjon. Noe som det kan være er dopapiret. Jeg har faktisk hatt problemer med kløe nedentil. Spurte gynekologen om dette å hun sa at det var vanlig problem, og at dopapiret ikke skulle inneholde xxx husker ikke hva/resirkulert papir. Prøv å kjøp et ordentlig bra dopapir til henne å se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår datter på 3 1/2 sa akkurat det samme. Vi fikk avklart at det ikke var urinveisinfeksjon. Noe som det kan være er dopapiret. Jeg har faktisk hatt problemer med kløe nedentil. Spurte gynekologen om dette å hun sa at det var vanlig problem, og at dopapiret ikke skulle inneholde xxx husker ikke hva/resirkulert papir. Prøv å kjøp et ordentlig bra dopapir til henne å se om det hjelper.

Skal prøve det - takk for tipset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve det - takk for tipset

Sjekk det Eliza sier også for sikkerhets skyld. ! av 10 unger i Norge blir misbrukt seksualt. Det er ikke dumt å sjekke det ut. Mor og barn senteret på Ullevål sykehus kan gjøre det.

Ikke noen hyggelig beskjed å få, jeg vet det, men det er bedre å ta forholdsregler hvis hun sier hun har vondt i tissen og er rød opg sår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk det Eliza sier også for sikkerhets skyld. ! av 10 unger i Norge blir misbrukt seksualt. Det er ikke dumt å sjekke det ut. Mor og barn senteret på Ullevål sykehus kan gjøre det.

Ikke noen hyggelig beskjed å få, jeg vet det, men det er bedre å ta forholdsregler hvis hun sier hun har vondt i tissen og er rød opg sår.

Absolutt INGENTING som tyder i den retning, slik at jeg tviler sterkt. Hun har vært veldig plaget av urinveisinfeksjoner tidligere. så det kan hende at det er slik begynnende infeksjon. Hun har ikke hatt vondt på en stund, bare av og til - har inntrykk av at hun da går og holder seg og sier det gjør vondt når hun da tisser, men med det samme hun har tisset blir det helt fint...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt INGENTING som tyder i den retning, slik at jeg tviler sterkt. Hun har vært veldig plaget av urinveisinfeksjoner tidligere. så det kan hende at det er slik begynnende infeksjon. Hun har ikke hatt vondt på en stund, bare av og til - har inntrykk av at hun da går og holder seg og sier det gjør vondt når hun da tisser, men med det samme hun har tisset blir det helt fint...

Nei, men da er det sikkert greit. Det var ikke meningen å komme med ubehagelige hentydninger så jeg håper at du ikke tok det ille opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men da er det sikkert greit. Det var ikke meningen å komme med ubehagelige hentydninger så jeg håper at du ikke tok det ille opp.

Helt greit - alltid greit med å tenke over alle muligheter for årsaken til et symptom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...