Gå til innhold

Hva skal jeg gi ham å drikke?


testdummy

Anbefalte innlegg

Mulig jeg gjentar meg selv her nå, men jeg finner ikke innlegget jeg la inn her for noen dager siden...

Har planer om å slutte å amme sønnen min på 11(snart 12) måneder.

Hva skal jeg gi ham å drikke stedet for morsmelk?

Er det noen bestemt mengde han skal ha?

Han drikker ikke av flaske - og er heller ikke overbegeistret for koppen, men han venner seg vel?!?

På forhånd takk for svar!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mulig jeg gjentar meg selv her nå, men jeg finner ikke innlegget jeg la inn her for noen dager siden...

Har planer om å slutte å amme sønnen min på 11(snart 12) måneder.

Hva skal jeg gi ham å drikke stedet for morsmelk?

Er det noen bestemt mengde han skal ha?

Han drikker ikke av flaske - og er heller ikke overbegeistret for koppen, men han venner seg vel?!?

På forhånd takk for svar!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset gir vi lettmelk til brødmat, vann til middag, vann stort sett ellers men saft en gang i blant.

Datteren min er like gammel som din sønn og får fortsatt morsmelk morgen og kveld (og noen ganger på ettermiddagen). Det varierer veldig hvor mye hun drikker av andre ting.

Det med kopp lærer han fort hvis han er tørst og/eller det kommer noe godt ut av tuten :-)

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset gir vi lettmelk til brødmat, vann til middag, vann stort sett ellers men saft en gang i blant.

Datteren min er like gammel som din sønn og får fortsatt morsmelk morgen og kveld (og noen ganger på ettermiddagen). Det varierer veldig hvor mye hun drikker av andre ting.

Det med kopp lærer han fort hvis han er tørst og/eller det kommer noe godt ut av tuten :-)

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære testdummy. Sønnen din kan få h-melk eller lett-melk. Den totale mengden melk bør ikke overstige mer enn 1/2 liter i døgnet. Da blir det naturlig å gi melk til grøt/brødmåltider og vann til middag eller for tørste. Å drikke av kopp er en tilvenning og går bra etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære testdummy. Sønnen din kan få h-melk eller lett-melk. Den totale mengden melk bør ikke overstige mer enn 1/2 liter i døgnet. Da blir det naturlig å gi melk til grøt/brødmåltider og vann til middag eller for tørste. Å drikke av kopp er en tilvenning og går bra etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lavrans drakk ikke annet enn vann (og litt saft innimellom) fra han var 8 - 13 mnd han for melk ville han ikke ha! I barnehagen begynte han å drikke litt melk, men ville fremdeles ikke ha hjemme, men da han var rundt 20 - 21 mnd fant han ut at den melken mamma drakk (skummet) plutselig var godt alikevel, i barnehagen drikker han lettmelk, men h-melk nekter han å drikke. :o) De klarer seg fint uten kumelk, men han fikk en yoghurt om dagen fra han var 10 mnd for kalsiumet skyld da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavrans drakk ikke annet enn vann (og litt saft innimellom) fra han var 8 - 13 mnd han for melk ville han ikke ha! I barnehagen begynte han å drikke litt melk, men ville fremdeles ikke ha hjemme, men da han var rundt 20 - 21 mnd fant han ut at den melken mamma drakk (skummet) plutselig var godt alikevel, i barnehagen drikker han lettmelk, men h-melk nekter han å drikke. :o) De klarer seg fint uten kumelk, men han fikk en yoghurt om dagen fra han var 10 mnd for kalsiumet skyld da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...