Gå til innhold

Slutt paa ammingen


Honey1

Anbefalte innlegg

Babyen min paa vel 6 mnd vil ikke ha pupp lenger. Jeg har melk, men hun foretrekker flaske. Saa naa har jeg tenkt aa gi opp. Synes det er veldig bittert og vemodig.

Hun har ammet mindre og mindre hele den siste tiden. Foerst 3-4 ganger i doegnet, saa 2 ganger om dagen og de siste dagene bare om morgenen.

Hoeres dette ut som en grei avvenning, eller burde jeg faa henne til aa suge litt lengre faar aa unngaa brystspreng og for braa overgang for henne ?

Trodde jeg kom til aa amme til hun var ett aar, men det ser ikke slik ut.

Kan det hjelpe paa bekkenloesningen min aa slutte aa amme ? I saafall ville det vaere en troest.

Takker for alle svar !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Babyen min paa vel 6 mnd vil ikke ha pupp lenger. Jeg har melk, men hun foretrekker flaske. Saa naa har jeg tenkt aa gi opp. Synes det er veldig bittert og vemodig.

Hun har ammet mindre og mindre hele den siste tiden. Foerst 3-4 ganger i doegnet, saa 2 ganger om dagen og de siste dagene bare om morgenen.

Hoeres dette ut som en grei avvenning, eller burde jeg faa henne til aa suge litt lengre faar aa unngaa brystspreng og for braa overgang for henne ?

Trodde jeg kom til aa amme til hun var ett aar, men det ser ikke slik ut.

Kan det hjelpe paa bekkenloesningen min aa slutte aa amme ? I saafall ville det vaere en troest.

Takker for alle svar !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære Honey1.

Flott at du har gitt barnet ditt morsmelk i 6 måneder.

Det høres ut som om hun er i ferd med å avvenne seg selv fra brystet. Ikke press henne om hun ikke vil og la henne bestemme takten for avvenning.Får du melkespreng kan du melke ut for hånd for å lette på trykket. Den melken kan hun få på kopp elller flaske.Hvor lang tid det tar før melkeproduksjonen forsvinner helt varierer fra kvinne til kvinne. Om dette vil hjelpe på bekkenløsninmgen kan jeg ikke si noe om. Du kan jo spørre i jordmorforum om det finnes studier som sier noe om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære Honey1.

Flott at du har gitt barnet ditt morsmelk i 6 måneder.

Det høres ut som om hun er i ferd med å avvenne seg selv fra brystet. Ikke press henne om hun ikke vil og la henne bestemme takten for avvenning.Får du melkespreng kan du melke ut for hånd for å lette på trykket. Den melken kan hun få på kopp elller flaske.Hvor lang tid det tar før melkeproduksjonen forsvinner helt varierer fra kvinne til kvinne. Om dette vil hjelpe på bekkenløsninmgen kan jeg ikke si noe om. Du kan jo spørre i jordmorforum om det finnes studier som sier noe om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...