Gå til innhold

melatonin


gerd

Anbefalte innlegg

Dette er vel kanskje feil forum, men jeg prøver allikevel. Har en datter på 7 år som har infantil autisme og psykisk utviklingshemming. Hun har aldri sovet skikkelig om nettene. Er våken i lange perioder hver natt, og forlanger å få stå opp fra 4-tiden og utover. Vi har prøvet vanlige medisiner som Vallergan og Atarax uten særlig virkning. Hun ble bare hyperaktiv og sov enda mindre. Hun er vanligvis veldig opplagt om dagene, ( i motsetning til resten av familien ). Prøver nå ved hjelp av barnepsyk. Melatonin, men er ikke sikker på om dette virker. Er det noen som har erfaring med dette el. andre ting som kan hjelpe? Takknemlig for svar.

Trøtt mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Smily

Søk på Melatonin her på forumet eller let bakover på bokstavbarn - mange innlegg ettersom jeg husker.

Detta vil gå bra - jeg er voksen -48 - mann med adhd og skal senere prøve Melatonin, da jeg i et helt liv har hatt søvnproblemer.

Ha en fin dag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Distre

Jeg er mor på 45 som har slitt med søvnproblemer så lenge jeg kan huske. Ikke det at jeg ikke sover men jeg våkner med en gang det er en rørelse i rommet og en knappenål faller. Jeg hører alt!

Har nå prøvd Melantonin over lengre tid. Fikk dem fra en tante i Amerika.

Dette virker aldeles supert.

Jeg sover tyngre og det virker som jeg får en mer effektiv søvn

Jeg kan gå nå en hel dag uten å få overstadige trøtthetsyndromer kl 14-15 på ettermiddagene. Slipper til og med å sove middag!

Det finnes en bok på norsk som

er kun om Melatonin. Les denne!

Har desverre lånt min bort, ellers kunne jeg skaffet deg ISBN nummeret. Er du interessert i det, kan jeg skafffe den om 1 ukes tid.

Hvis man skal bruke Melatonin over tid bør man passse på at ikke dosen er for sterk.

for voksne over tid er 1mg nok.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunnar Oftedal, barnelege

Det er alle grunn til å prøve ut Melatonin fordi det hjelper mange og er ufarlig med små bivirkninger. I USA selges det til og med uten resept. Dosen vil ligge et sted mellom 0,5 og 3 mg. Dersom det ikke hjelper er det verdt å prøve Melleril tabletter 10 mg eller en liten dose Nozinan. Jeg har hatt flere barn som har hatt glede av de to siste, og noen har brukt dem avvekslende. Diskuter dette med legen hennes, og gi tilbakemelding om hvordan det hjelper dersom hun prøver det ut. Lykke til.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Gunnar Oftedal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mor på 45 som har slitt med søvnproblemer så lenge jeg kan huske. Ikke det at jeg ikke sover men jeg våkner med en gang det er en rørelse i rommet og en knappenål faller. Jeg hører alt!

Har nå prøvd Melantonin over lengre tid. Fikk dem fra en tante i Amerika.

Dette virker aldeles supert.

Jeg sover tyngre og det virker som jeg får en mer effektiv søvn

Jeg kan gå nå en hel dag uten å få overstadige trøtthetsyndromer kl 14-15 på ettermiddagene. Slipper til og med å sove middag!

Det finnes en bok på norsk som

er kun om Melatonin. Les denne!

Har desverre lånt min bort, ellers kunne jeg skaffet deg ISBN nummeret. Er du interessert i det, kan jeg skafffe den om 1 ukes tid.

Hvis man skal bruke Melatonin over tid bør man passse på at ikke dosen er for sterk.

for voksne over tid er 1mg nok.

Lykke til!

Takk takk takk takk takk

Godt og høre det ikke bare er meg. Våkner til og med at ungene kaster av seg dyne i rommet på den andre siden av gangen.

Hilsen en trøtt Tittin som snart skal sitte på T-banen og sove i 30 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...