Gå til innhold

Olje til frityrgryte - hva slags og hvor?

Anbefalte innlegg

Vi behøver ny olje til vår frityrgryte. Men nå husker jeg ikke lenger hva slags olje jeg leste var den beste å bruke.

Solsikkeolje? Frityrolje av noe spesialslag? Rapsolje?

Hvor er det best å kjøpe dem? Er det helt ok med de man får i dagligvareforretninger?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/106554-olje-til-frityrgryte-hva-slags-og-hvor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi bruker solsikkeolje, den er nøytral og tåler høye temperaturer. Ikke bruk olivenolje slik "ikke undertegnet" foreslår, den tåler ikke temperaturen som trengs i en frityrgryte og har i tilegg en spesiell smak som ikke passet med all slags mat.

Annonse

Ørkenvandreren

Raps og solsikke er gode frityroljer. De som benevnes "frityroljer", er ofte satt sammen av en eller begge disse komponentene. Styr for all del unna olivenolje - den har ikke de varmeegenskapene du trenger. Oljene du får kjøpt i dagligvarebutikker er helt OK, men du får mye mer for pengene om du kjøper en dunk i en innvandrersjappe.

Mitt problem er å bli kvitt oljen. Hive den i dass eller sluket er uaktuelt, så sist gang tømte jeg den i plenen. Nå ser du ut som den har fått en overdose round-up.......

Raps og solsikke er gode frityroljer. De som benevnes "frityroljer", er ofte satt sammen av en eller begge disse komponentene. Styr for all del unna olivenolje - den har ikke de varmeegenskapene du trenger. Oljene du får kjøpt i dagligvarebutikker er helt OK, men du får mye mer for pengene om du kjøper en dunk i en innvandrersjappe.

Mitt problem er å bli kvitt oljen. Hive den i dass eller sluket er uaktuelt, så sist gang tømte jeg den i plenen. Nå ser du ut som den har fått en overdose round-up.......

*syns jeg ser deg* LOL

Gjest Svada

"Mitt problem er å bli kvitt oljen. Hive den i dass eller sluket er uaktuelt"

Letteste sak i verden. Fyll oljen på den tomme emballasjen du kjøpte oljen i. Deretter kaster du den i søpla.

Gjest Tull&Tøys

Kjøp en 5 eller 10 liters kanne på invandrersjappe. Det heter rett og slett "Frityrolje", og er beregnet for storkjøkken. Oljen er billig, tåler 200 grader i timesvis og lukter svært lite.

JA for ALLE bur ein plass der det er innvandrersjapper, som selger billig ditt og datt, og frukt og slikt, det er bare å gå dit.... Ja da begynner jeg, er fremme om et år eller to!

Gjest Svada

JA for ALLE bur ein plass der det er innvandrersjapper, som selger billig ditt og datt, og frukt og slikt, det er bare å gå dit.... Ja da begynner jeg, er fremme om et år eller to!

Bruk fantasien.

Ta med ei passende kanne, stikk innom et gatekjøkken eller en restaurant og spør om du kan kjøpe noen liter.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...