Gå til innhold

Irriterende utsagn..


PREETI

Anbefalte innlegg

det irriterer meg med alle som sier

"ikke for å være frekk altså," også kommer utsagnet.

for det første virker "ikke for å frekk altså" som en litt arrogant måte å fortelle noen ting på.

"beklager men, " ol virker i alle fall i mine øyne mine bedre.

OG...

selv om en ikke mener å være frekk, kan kommentaren fortsatt såre for det

Blir så irritert på venninnen min sine vegne når hun hører det ofte fra en lite hyggelig jente i "gjengen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig! Når man begynner en setning med "ikke for å være frekk..." så vil det virke veldig sårende. "Beklager, men..." demper det litt. Noen folk burde virkelig tenke over hva de sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med: "For å være ærlig..."

Akkurat som man ikke er ærlig ellers når man sier noe?

helt enig=)

jeg synes "ikke for å være frekk" er åpenlyst ganske fakete og dårlig setning.

for å være ærlig

beklager men

eller

jeg håper ikke du tar det ille opp,men...

tror det her, som andre steder er lurt å velge ord litt med omhu :)

min lille mening=)

takk til dere som skrev

klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaua, enig der ;-)

Det at noen sier "ikke for å være frekk" gjør det ikke automatisk ufrekt.

For å sette det på spissen - kan man si til kjæresten at "ikke for å være frekk eller såre deg, men iblant er du grenseløst plagsom", eller enda bedre, "ikke for å såre deg, men det er mange som har bedre personlighet enn deg, jeg er egentlig bare sammen med deg på grunn av utseendet"? Og hvis personen så blir sint eller såret kan man erklære seg helt uskyldig?

Nixi trixi, det er ikke alle ting man bør si rett ut, og det er langt bedre måter å snakke om følsomme emner på. Man kan bruke ekstra lang tid for å understreke viktigheten, eller man kan vise at man er ukomfortabel med å snakke om det i solidaritet med den man snakker med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...