Gå til innhold

Lillesøster fra kinakafeen!


Puccini

Anbefalte innlegg

I sommer begynte jeg å fortelle min lille 21/2 åring eventyr om reiser til Kina og lillesøster (jeg har bare brukt lillesøster til nå - syns det blir litt mye med både lillesøster og lillebror..)

Etter hvert har jeg forsøkt å trekke dette litt inn i virkelighetens verden, men vet ikke hvordan jeg har lykkes med det???

I nærheten av der vi bor har vi en kinarestaurant - spiser der av og til.

En dag vi var på veg inn i restauranten kom det så selvfølgelig fra gutten: "Vi skal hente lillesøster nå - på kinakafeen!"

Jeg ble ganske paff - trodde på en måte ikke at han tenkte mere over det jeg fortalte om Kina. Han ressonerer i hvert fall....

Hilsen fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Puccini

Kjenner det igjen,forteller masse uten noe særlig respons. Så kan det gå en dag, en uke, en mnd så kommer det. Jeg blir overrasket hver gang jeg (c:

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ler litt nå. :o) Veslejenta mi har fått det for seg at hun skal på kino (Kina) for å hente en lillesøster. Da jeg forklarte henne hva kino er og at det var til Kina vi skulle dra, sa hun at hun skulle både hente en lillesøster + se en film.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

carla1365380461

Hei!

Morsom historie - jammen ikke lett for de små å forstå verden!

Vi begynte også å forberede storebror på lillesøster fra Kina allerede da han var 2.5.

I over et år trodde han det var selveste Kina han skulle hente - hun ble hetende Sina (kunne ikke uttale kj-lyden) i lang tid.

Nesten så vi vurderte å beholde navnet, men hun fikk til slutt et annet...

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...