Gå til innhold

Ang presentasjon


Gjest fru grønn

Anbefalte innlegg

Gjest fru grønn

Jeg tenkte vel, etter at jeg hadde lagt meg, at jeg uttrykte meg for upresist.

Jeg er helt enig i at jeg burde ha skrevet dette i en egen tråd. Jeg forstår at det virket som om jeg kritiserte initiativet til BMS!, og det var ikke meningen. Beklager.

Mine tanker er som følger: Andre må få gjøre og velge for seg selv, jeg har ikke noe med det. Men jeg kan allikevel undre meg.

Hvis noen velger å være så åpne at man kjenner dem igjen, sjøl om man ikke er ute etter å kjenne dem igjen!!, er det ikke noe jeg har noe med. Men synes fremdeles det er rart.

Jeg skjønner i tilfelle ikke helt vitsen med å ha et nick . Da man må skifte nick hvis man virkelig vil være anonym?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ChiengMai

Det finnes nok forskjellige "motiver" for å frekventere diverse fora på nettet. Noen gjør det for å utfolde seg på en måte der de strekker grenser i forhold til hva de ellers ville tillat seg. Godt gjemt i sin anonymitet. Andre utgir seg for å være andre enn de er, lever ut fantasier eller hva det måtte være. Noen ønsker hjelp og råd og ser det som et veldig poeng å være anonym av forskjellige årsaker. :-)

Atter andre, sånn som jeg, bruker nettet for å diskutere med, få kontakt med, folk med samme interesser som meg selv. For meg er det ikke et veldig poeng å verne om min egen anonymitet ettersom jeg selv setter _mine_ grenser for hva jeg ønsker å formidle. Jeg kan for alt du vet ha to eller ti nick, ikke sant? Ville du da eventuelt gjenkjent alle mine alter egoer, tror du?

Fordi jeg ikke er så veldig opptatt av å være anonym har jeg opp gjennom årene blitt kjent med, etter hvert også RL, noen av de flotteste menneskene jeg noen sinne har møtt. Mennesker jeg aldri ville blitt kjent med hvis jeg ikke hadde vært på nettet.

Når det gjelder nick, så er nå en gang det vanlig å bruke på internett. Disse gjør at du selv lettere har kontroll på hvem du ønsker å åpne opp for. Å ha et nick betyr ikke for alle at de på død og liv ønsker anonymitet, det er noe man har "fordi alle andre har det", rett og slett.

Jeg f.eks har ett nick jeg bruker her, og et annet jeg bruker over alt ellers på nettet. Jeg regner ikke med at jeg er så interessant for folk flest at de gidder grave bak nickene mine.

Og som Thaimor sier, jeg har heller aldri gjenkjent noen ut fra det de skriver på dol. For din egen del; Hvis du bare har et nick og det de skriver her å forholde deg til, hvordan kan du 100% sikkert vite at du vet hvem som befinner seg bak nicket? Etter hvert finnes det f.eks såpass mange adoptanter med ganske lik bakgrunn (vil jeg tro). Kanskje den du tror er naboen din i Drammen egentlig bor i Vadsø? Og jammen skal man være interessert for å gidde bry seg med hvem som er hvem.

Så fremst disse ikke er noen du kan tenke deg mer kontakt med, da. De finnes jo de også. For oss om ikke er voldsomt opphengt i å verne om vår anonymitet, that is.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei-hei :o)

Jeg er vel kanskje en av de som er lettest å identifisere i RL iom. at jeg har egenfødte tvillinger fra magen og en liten datter fra Kina. Det er neppe mange med den bakgrunnen her, og når jeg har fortalt det,...- ja, da stikker jeg meg frem.

Grunnen til at jeg tør det imidlertid, er at jeg skriver ikke noe her som jeg ikke hadde turt å fortelle i RL. Man velger som ChiengMai jo sa hvor mye man skal åpne seg, og ikke minst- til _hvem_.

Folk er jo forskjellige, og setter forskjellige rammer rundt sitt liv.

I allefall- jeg respekterer deg fullt som vil være kjempeanonym, og jeg respekterer andre som er villige til å åpne litt opp i livet sitt så andre igjen kan kikke innom :o).

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vel slenge meg på her jeg også da. Jeg er vel ikke så vanskelig å identifisere jeg heller tenker jeg siden jeg har tre egenfødte først og så en liten kinajente, men jeg bryr meg ikke så veldig om akkurat det igrunnen.

Føler verken at jeg utleverer meg selv eller mine barn her, skulle det være noe jeg ville spørre om som krevde anonymitet ville jeg selvfølgelig ikke brukt mitt eget nick.

Jeg syns dette er et veldig hyggelig forum og at i og med at folk deler litt med hverandre så blir det også litt mer personlig.

Og..... mine lepper er forseglet altså (-: skal aldri si det til noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes nok forskjellige "motiver" for å frekventere diverse fora på nettet. Noen gjør det for å utfolde seg på en måte der de strekker grenser i forhold til hva de ellers ville tillat seg. Godt gjemt i sin anonymitet. Andre utgir seg for å være andre enn de er, lever ut fantasier eller hva det måtte være. Noen ønsker hjelp og råd og ser det som et veldig poeng å være anonym av forskjellige årsaker. :-)

Atter andre, sånn som jeg, bruker nettet for å diskutere med, få kontakt med, folk med samme interesser som meg selv. For meg er det ikke et veldig poeng å verne om min egen anonymitet ettersom jeg selv setter _mine_ grenser for hva jeg ønsker å formidle. Jeg kan for alt du vet ha to eller ti nick, ikke sant? Ville du da eventuelt gjenkjent alle mine alter egoer, tror du?

Fordi jeg ikke er så veldig opptatt av å være anonym har jeg opp gjennom årene blitt kjent med, etter hvert også RL, noen av de flotteste menneskene jeg noen sinne har møtt. Mennesker jeg aldri ville blitt kjent med hvis jeg ikke hadde vært på nettet.

Når det gjelder nick, så er nå en gang det vanlig å bruke på internett. Disse gjør at du selv lettere har kontroll på hvem du ønsker å åpne opp for. Å ha et nick betyr ikke for alle at de på død og liv ønsker anonymitet, det er noe man har "fordi alle andre har det", rett og slett.

Jeg f.eks har ett nick jeg bruker her, og et annet jeg bruker over alt ellers på nettet. Jeg regner ikke med at jeg er så interessant for folk flest at de gidder grave bak nickene mine.

Og som Thaimor sier, jeg har heller aldri gjenkjent noen ut fra det de skriver på dol. For din egen del; Hvis du bare har et nick og det de skriver her å forholde deg til, hvordan kan du 100% sikkert vite at du vet hvem som befinner seg bak nicket? Etter hvert finnes det f.eks såpass mange adoptanter med ganske lik bakgrunn (vil jeg tro). Kanskje den du tror er naboen din i Drammen egentlig bor i Vadsø? Og jammen skal man være interessert for å gidde bry seg med hvem som er hvem.

Så fremst disse ikke er noen du kan tenke deg mer kontakt med, da. De finnes jo de også. For oss om ikke er voldsomt opphengt i å verne om vår anonymitet, that is.

Jeg er generelt enig med ChiengMai og thaimor. Jeg er frø her på dette forumet og på småbarnforumet men føler meg fri til å ta i bruk andre nick når jeg ellers måtte ønske det. Jeg har aldri kjent igjen noen her på nettet, utover de jeg kjenner fra før, og de har aldri gitt meg opplysninger her på nettet som jeg synes det er pinlig å kjenne til, når jeg ser dem ansikt til ansikt.

Det viktigste er vel å kjenne seg selv...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Fru grønn!

Jeg tok det ikke som direkte kritikk altså, bare så det er sagt. Det er bare det at jeg og mange med meg, klarer og sette våre egne grenser på hva jeg vil fortelle og ikke fortelle her inne.

Tro meg, jeg har nok mange morsomme ting og fortelle, som jeg ikke vil dele, da min personlige ting er personlige.

Hvem jeg er, og hvem som vet hva om meg, det tror jeg faktisk at jeg har en "passe god" kontroll på. Og har jeg ikke det, bryr jeg meg heller ikke så mye, da jeg ikke har skrevet noe jeg ikke står for. (dvs. i kampens hete noen ganger, kan vel det siste ha "glippet" litt *ler*)

I likhet med Thaimor, har heller ikke jeg kjent igjen noen her inne, men det er kanskje vi som er sløve;-)

Ja, det er mange her som vet hvem jeg er (mer eller mindre), og mange jeg vet hvem er her inne. Noen har jeg også møtt i RL. (Hei til dere). Og noen mailer jeg med innimellom (hei til dere også).

Håper du får en flott helg. Det skal jeg ha.

Hilsen en mer eller mindre anonym

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg har det ikke vært noe poeng å være fullstendig anonym. Siden jeg har en adopsjonsside med både navnet og bildet mitt, er det nok en del som vet hvem jeg er. Og så har jeg gleden av å kjenne eller ha truffet personene bak noen av nickene her inne.

Hvis jeg skulle ha behov for å ta opp et tema som er så personlig (enten for meg eller barna mine) at jeg vil at det skal være fullstendig anonymt, ser jeg ikke noe problem i å velge et annet nick for akkurat det tilfellet. Det synes jeg er helt greit at andre gjør også.

Ellers henger jeg meg på det som et par andre nevner, at det er ikke sikkert et nick er den du tror det er. Jeg har trodd et par ganger at jeg har skjønt hvem som er personen bak et nick, bare for å oppdage i et senere innlegg fra nicket at jeg har tatt feil (fordi h*n feks forteller hvor i Norge h*n bor, og så er det et helt annet sted enn bostedet til den jeg tenker på). Selv om noen kan være lette å identifisere, er det tross alt mange som er så like at de lett kan forveksles med hverandre.

At du ønsker å være helt anonym, respekterer jeg fullt ut. Det har absolutt sine fordeler. Enhver får velge det man ønsker, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru grønn

Tusen takk for fine svar. Jeg har absolutt inntrykk av at de fleste har full kontroll over det de foretar seg på nettet. Jeg er en novise i så måte, og har fått mye god informasjon.

Det er de veldig få jeg undret meg mest over. Jeg ser, etter responsen, at det kan ha sine fordeler å være åpen også, og ikke så anonym som meg.

Vi er forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...